Thursday, August 6, 2009

”აუდი” ახალ ”კვატროს” გამოუშვებს

Audi Quattro

6 აგვისტო

”ოთხ რგოლში” ახალი ”კვატროსთვის” საუკეთესო მასალად კუპე A5 მიაჩნიათ
Ur-კვატრო და მისი სარბოლი ვერსია
გერმანული კომპანია ”აუდი”, დაარსებიდან 100 წლის იუბილეს აღნიშნავს. საზეიმო ცერემონიებსა და სხვადასხვა ღონისძიებებში, რომლებსაც კომპანია იუბილეს აღსანიშნავად ატარებს, მისი წარსულის არაერთი ლეგენდარული ავტომობილი მონაწილეობს, რომელთა შორისაც, ერთ-ერთი ყველაზე გამორჩეული, რალის მსოფლიო ჩემპიონატის ტრიუმფატორი და ტურბო ერას ერთ-ერთი პირველი მერცხალი ”აუდი კვატროა”.

ახლახანს ცნობილი გახდა, რომ ლეგენდარული სახელი კვლავ დაბრუნდება ”ოთხი რგოლის” საწარმოო პროგრამაში - მერმის, ”აუდი” თანამედროვე ”კვატროს” წარმოებას დაიწყებს. გერმანული კომპანიის წარმომადგენლები ამბობენ, რომ Ur-კვატროს ანუ, ორიგინლურ კვატროს ყველაზე მატად კუპე A5 ჰგავს და ალბათ, ახალი კვატროც მის ბაზაზე დამზადდება.

”კვატროს” წარმოებისას, ”აუდი” ბევრ ახალ ტექნოლოგიასა და მსუბუქ მასალებს გამოიყენებს, რომელთა წყალობითაც, ავტომობილის წონა 1 400 კილოგრამზე ნაკლები უნდა იყოს. ეს კი იმას ნიშნავს, რომ ის სტანდარტულ A5-ზე 240 კილოგრამით ნაკლები იქნება. წონის შესამცირებლად, ”აუდი” ავტოსპორტში აპრობირებულ ტექნოლოგიებს გამოიყენებს. მაგალითად, შუშას პოლიკარბონატი შეცვლის, ფოლადის დეტალებს კი ალუმინისა ჩაენაცვლება. ასე განსაჯეთ, ჰაერის კონდიცირების სისტემაც კი მცირეგაბარიტიანი და მსუბუქი იქნება.

”კვატრო” მსუბუქი მასალისგან დამზადებულ 19 ან 20-დუიმიან ბორბლებზე დადგება, მას კერამიკული მუხრუჭები და აქტიური უკანა სპოილერი ექნება, რომელიც ავტომობილის სიჩქარის შესაბამისად იცვლის დახრის კუთხეს. რაც შეეხება საკიდარს, ის მაგნიტური, თვითრეგულირებადი უნდა იყოს და მახასიათებლებს გზის საფარისა და მოძრაობის რეჟიმის შესაბამისად შეიცვლის.

რა თქმა უნდა, მთელი ეს ავლა-დიდება, შესაბამისი აგრეგატების გარეშე მნიშვნელოვნად გაფერმკრთალდება. ”აუდის” კი შესანიშნავი ძრავების (თუნდაც დიზელის) წარმოების დიდი გამოცდილება აქვს და რა თქმა უნდა, ახალი ”კვატროსთვის” საუკეთესო აგრეგატების შერჩევა არ გაუჭირდება.

ახალი ”კვატროს” საბაზო აგრეგატი შეიძლება გახდეს 4.2-ლიტრიანი V8, რომელსაც აუცილებლად დაემატება ტურბოკომპრესორი (კვატრო ტურბოს გარეშე რა კვატრო იქნება). მაგრამ თანამედროვე ტენდენციის გათვალისწინებით (ნაკლები ცილინდრი, მეტი სიმძლავრე), უფრო რეალური წყვილტურბოიანი V6 უნდა იყოს, რომლის სიმძლავრეც 425 ცხენის ძალაა. არანაკლებ რეალურია ოთხცილინდრიანი, ასევე წყვილტურბოიანი 2.0-ლიტრიანი ძრავი, რომლის სიმძლავრეც 300 ცხენის ძალას აღწევს.

”კვატროსთვის” გამოსადეგ ძრავებზე მარჩიელობა დიდხანს შეიძლება... გერმანული გამოცემა ”აუტო მოტორ უნდ შპორტი” არც ჰიბრიდული აგრეგატების გამოყენების შესაძლებლობას უგულვებელყოფს. ჟურნალის ვარაუდით, არ უნდა გაგვიკვირდეს, თუ თანამედროვე კვატროს თითო ბორბალს თითო ელექტროძრავი მოემსახურება, რომელთა მეშვეობითაც, ელექტროგაწევაზე მუშაობისას, ავტომობილის სვლის მარაგი 30 კილომეტრი უნდა იყოს. და როდესაც აკუმულატორების განმუხტვის ხარისხი გარკვეულ ზღვარს მიაღწევს, მართვის სისტემა ავტომსტურად აამოქმედებს მცირელიტრაჟიან შიდაწვის ძრავს, რომელთან დაკავშირებული გენერატორიც აკუმულატორებს მოძრაობისასვე დამუხტავს.

სავარაუდოდ, ახალი კვატროს წარმოება მერმის უნდა დაიწყოს, როდესაც Ur-კვატროს 30 წელი შეუსრულდება. რა თქმა უნდა, გამორჩეული ავტომობილი შეზღუდული რაოდენობით დამზადდება, მისი ფასი კი, ისევე როგორც ტექნიკურ-დინამიკური მახასიათებლები, S5-ისა და R8-ს ფასებს ორის ჩაეტევა.

No comments:

Post a Comment