Thursday, August 6, 2009

”ბეემვე” აქცენტს აეროდინამიკაზე აკეთებს

BMW 3-Series

6 აგვისტო

იონ სიბალის კომპიუტერული ფოტო



გერმანული კომპანია ”ბეემვე” ავტომობილების ეკონომიურობის გაუმჯობესების ერთ-ერთ მთავარ საშუალებად აეროდინამიკის დახვეწას მიიჩნევენ და ახალი მოდელების შემუშავებისას და ძველების სრულყოფისას, ამ ფაქტორს დიდ ყურადღებას მიაქცევენ.

ბავარიელების ერთ-ერთი პირველი ავტომობილი, რომელსაც სკურპულოზურად დახვეწილი აეროდინამიკა ექნება, მომდევნო თაობის მესამე სერიის სედანი გახდბა, რომლის აეროდინამიკური წინააღმდეგობის კოეფიციენტიც, ინგლისურ ჟურნალ ”აუტოქარის” ინფორმაციით, 0.24 უნდა იყოს.

”ბეემვეს” აეროდინამიკოსთა განცხადებით, ამ მაჩვენებლის მხოლოდ 40 პროცენტი არის დამოკიდებული ავტომობილის ფორმასა და მოყვანილობაზე. დანარჩენი ჰაერის კაპოტქვეშა სივრცესა და საბორბლე თაღებში, ასევე ბორბლების სიახლოვესა და სამუხრუჭე სისტემის სიახლოვეს, ავტომობილის ძირის ქვეშ (უშფოთველი) მოძრაობა განსაზღვრავს. მთელ ამ ინფორმაციას ბავარიელებმა ფორმულა 1-ში გამოსვლების დროს მოუყარეს თავი და ახლა ამ მდიდარი გამოცდილების მასობრივი წარმოების ავტომობილებზე გამოყენებას აპირებენ.

ახალი აეროდინამიკური გადაწყვეტების გარდა, ”ბეემვე” მე-3 სერიის ახალ სედანზე კიდევ არაერთ სიახლეს დანერგავს. პირველ რიგში, გაფართოვდება ძრავების გამა, რომელიც ძირითადად მცირელიტრაჟიანი, ძლიერ ეფექტური ტურბოაგრეგატების ხარჯზე შეივსება. ესენია ბენზინისა და დიზელის სამცილინდრიანი ძრავები, რომლებსაც ოთხცილინდრიანების მსგავსი მახასიათებლები ექნება.

სამცილინდრიანი 1.5-ლიტრიანი ტურბოდიზელის სიმძლავრე 150 ცხენის ძალას, მაქსიმალური მაბრუნი მომენტი კი 300 ნიუტონმეტრამდე იქნება. თითქმის იმავე სიმძლავრისა უნდა იყოს ბენზინის აგრეგატი, ოღონდ, მას 65 ნიუტონმეტრით ნაკლები მომენტი ექნება. ბავარიელები ამ ძრავებისთვის ახალ დამჭირხნსაც ამზადებენ, რომელსაც გამონაბოლქვი აირის მაგივრად, ელექტროძრავი დაატრიალებს.

რა თქმა უნდა, მე-3 სერიის ახალ სედანი კვლავ უკანა წამყვანბორბლიანი იქნება, ძრავი კი კვლავ მის წინა ნაწილში განლაგდება. ძრავს უახლესი, რვასაფეხურიანი, ავტომატური გადაცემათა კოლოფი შეუწყვილდება. ავტომობილი ასევე აღიჭურვება გამათბობლით, რომელიც სითბოს ძრავის გამოსაბოლქვ სისტემას აართმევს, ახალი ჰიბრიდული სისტემით, ინტერნეტით და მაშუქებით, რომლებიც მცირე რაოდენობით ენერგიას მოიხმარენ.

სხვათა შორის, ბავარიული კომპანია ფრანკფურტის საავტომობილო შოუზე, ”მწვანე” სპორტული კონცეპტუალური ავტომობილის ჩვენებას გეგმავს, რომელზეც ჯერ ბევრი არაფერია ცნობილი, თუმცა ”ბეემვეს” დირექტორთა საბჭოს თავმჯდომარე ნორბერტ რაიტჰოფერი გვპირდება, რომ ამ კონცეპციაში ბევრ ისეთ სიახლეს ვნახავთ, რომლებსაც მისი კომპანია მალე სერიულ ავტომობილებზე დანერგვას უპირებს. ალბათ, ამ ავტომობილებში, ის უპირველესად, მე-3 სერიის ახალ სედანს გულისხმობს და ვინ იცის, სურათზე გამოსახული, საბურველგადაფარებული ინკოგნიტო ავტომობილი, რომელიც გუშინ ბავარიელებმა ფრანკფურტის გზას გაუყენეს, იქნებ, სწორედ მე-3 სერიის ახალი სედანის შორეული პროტოტიპიცაა...

No comments:

Post a Comment