Thursday, August 27, 2009

”აუდიმ” ემბლემა შეცვალა

Audi Reveals Updated Logo

27 აგვისტო


რას ფიქრობთ, ”აუდის” ემბლემას შესაცვლელი ჰქონდა რამე? ალბათ არა. მაგრამ გერმანულმა კომპანიამ თავისი ცნობილი ემბლემა - ერთმანეთზე გადაბმული ოთხი რგოლი მაინც გადაახალისა. ემბლემა ძველებურად ოთხი რგოლია. უბრალოდ, მათი დიზაინი ოდნავ შეიცვალა, ეს კი მხოლოდ იმის აღსანიშნავად გაკეთდა, რომ კომპანიას წელს დაარსებიდან ასი წელი შეუსრულდა.

ჩვენი ბლოგის მკითხველს ალბათ ეხსომება, ამ იუბილესთან დაკავშირებით, როგორი მონუმენტი აღმართეს გუდვუდის (ინგლისი) სიჩქარის ფესტივალზე. ჰოდა, ახლა ემბლემის უმნიშვნელო ცვლილება რაღა პრობლემა იქნებოდა.

ძველ და ახალ ემბლემებს შორის განსხვავება იმდენად მცირეა, რომ თუ ერთმანეთის სიახლოვეს არ დააწყობთ და კარგად არ დააკვირდებით, ისინი შეიძლება ერთნაირიც გეგონოთ. მაგრამ სხვაობა მაინც რეალურია. მაგალითად, თუ ძველ ლოგოზე რგოლების განივკვეთი ტოლფერდა სამკუთხედი იყო, ამიერიდან, მას მართკუთხა სამკუთხედის ფორმა ექნება - რგოლის ზედაპირი გარე რადიუსიდან შიდასკენაა წახრილი.

შეიცვალა წარწერაც. ძველ ემბლემაზე ის ლოგოს თითქმის მთელ სიგრძეზე გაუყვებოდა, ახალზე კი დაპატარავებულია და თანაც, ქვედა მარცხენა კუთხეშია მოკალათებული (ნეტავ რას ერჩოდნენ?). შეიცვალა წარწერის შრიფტიც.

შეგახსენებთ, რომ ოთხი რგოლი გერმანულ კომპანია ”აუტო უნიონის” ემბლემაა. ეს კომპანია გასული საუკუნის 1930-იანი წლების დასაწყისში შეიქმნა, როდესაც ამ სახელით ოთხი გერმანული კომპანია - ”აუდი” (პირველი რგოლი), DKW (მეორე რგოლი), ”ჰორხი” (მესამე რგოლი) და ”ვანდერერი” (მეოთხე რგოლი) გაერთიანდა. გადაბმული ოთხი რგოლი სწორედ ამ კომპანიების გაერთიანების სიმბოლოა.

სხვათა შორის, ამ რგოლების გამო, 1995 წელს საერთაშორისო ოლიმპიურმა კომიტეტმა ”აუდის” ვაჭრობის საერთაშორისო სასამართლოში უჩივლა, რადგან ჩათვალა, რომ გერმანულმა კომპანიამ თავისი ლოგო ოლიმპიური მოძრაობის წაბაძვით შეიმუშავა.

ისე, ერთი საუკუნეც რომ მოეცადათ, რა იქნებოდა? ასე იყო თუ ისე, ”აუდიმ” ემბლემა შეინარჩუნა...

No comments:

Post a Comment