Monday, August 3, 2009

”ნისანმა” ელექტრომობილი წარმოადგინა

Nissan Leaf

3 აგვისტო

იაპონურმა კომპანია ”ნისანმა”, ქალაქ იოკოჰამაში მდებარე თავის მთავარ ოფისში, ელექტრომობილ ”ნისან ლიფის” (ლიფი, ანუ ფოთოლი) პრეზენტაცია ჩაატარა, რომელზეც გამოცხადდა, რომ მისი წარმოების დაწყების შემდეგ, ელექტრომობილების ყიდვა ჩვეულებრივი, მასობრივი წარმოების ავტომობილების ფასში იქნება შესაძლებელი.

”ნისან ლიფი” ევროპული C სეგმენტის (ეგრეთ წოდებული გოლფის კლასის) შესაბამისი ზომის ჰეჩბეკია, მისი წარმოების დაწყება კი 2012 წლის ბოლოდან იგეგმება. ელექტრომობილის ფასი ჯერჯერობით არ კონკრეტდება, თუმცა იაპონური კომპანია ირწმუნება, რომ ის ”გოლფის” კლასის ავტომობილების ფასზე ბევრად მეტი არ იქნება.

ავტომობილის ენერგიის წყარო ლითიუმ-იონური აკუმულატორების ბლოკია, რომელში დაგროვილი მუხტიც საკმარისია იმისათვის, რომ ”ნისან ლიფმა” 160 კილომეტრი გაიაროს. ეს კი, იაპონური კომპანიის განცხადებით, სრულად დააკმაყოფილებს მსოფლიო ავტომფლობელთა 70 პროცენტზე მეტის ყოველდღიურ საჭიროებებს.

”ნისან ლიფის” ელექტროძრავი 107 ცხენის ძალას და 280 ნიუტონმეტრს ავითარებს. ამასთან, მაქსიმალური მაბრუნი მომენტი მაშინვე მიიღწევა, როგორც კი ძრავი ამოქმედდება (ეს ელექტროძრავების თვისებაა). სხვათა შორის, ასეთი მახასიათებლები ”გოლფის” კლასის ავტომობილების უმეტესობას აქვს, რაც ”ნისან ლიფის” კიდევ ერთი დადებითი თვისებაა.

აკუმულატორების სრული დამუხტვისთვის ”ნისან ლიფს” 8 საათი სჭირდება, მაგრამ სწრაფი დამუხტვის რეჟიმით, სულ ნახევარი საათია საკმარისი იმისათვის, რომ აკუმულატორები 80 პროცენტით დაიმუხტოს.

”ნისანის” კონსტრუქტორების და დიზაინერების სასახელოდ უნდა ითქვას, რომ ენერგოდაზოგვის მხრივ, ავტომობილი მაქსიმალურად ეფექტური გამოვიდა. მაგალითად, მთავარი ფარები შუქდიოდური მანათობლებისგან შედგება, რომლებიც მინიმალურ ენერგიას მოიხმარენ. ამასთან, წინა ფარების მოყვანილობა ისეთია, რომ მათი ზედაპირიდან არეკლილი ჰაერის ნაკადი, უკანა ხედვის სარკეების მინიმალურ წინაღობას ხვდება. ამგვარად, მცირდება ჰაერის ნაკადის სარკეებზე დარტყმისას წარმოქმნილი ხმაურის დონე და შემხვედრი ჰაერის წინააღმდეგობის ხარისხი.

”ნისან ლიფი” აღჭურვილია უახლესი ელექტრონული სისტემით, რომელიც იაპონურმა კომპანიამ ამერიკულ კომპიუტერულ გიგანტ ”ეპლთან” ერთად შეიმუშავა. სისტემა ავტომობილს ინფორმაციის გლობალურ ქსელთან მობილური კავშირის მეშვეობით აკავშირებს, საიდანაც ტექნიკურ მხარდაჭერას, სხვადასხვა საჭირო ინფორმაციას ღებულობს და მომხმარებელს გასართობ პროგრამებსაც სთავაზობს.

აღნიშნული სისტემის მეშვეობით, ცენტრალურ პანელზე განთავსებულ მონიტორზე შესაძლებელია იმ გარემოს გეგმის გაცნობა, სადაც ავტომობილი იმყოფება. ასევე, მძღოლს შეუძლია გაიგოს, სად მდებარეობს უახლოესი სადგური, სადაც აკუმულატორების დამუხტვაა შესაძლებელი და ასე შემდეგ.

”ნისან ლიფს” იაპონური კომპანიის ოპამას (იაპონია) ქარხანა გამოუშვებს. მოგვიანებით, მისი წარმოება აშშ-ში, ქალაქ სმირნას (შტატი ტენესი) ქარხანაშიც დაიწყება. ლითიუმ-იონურ აკუმულატორებს ქალაქ ზამას (იაპონია) ქარხანა უშვებს. მაგრამ ადრე თუ გვიან, ის მოთხოვნას ვერ გასწვდება, რის გამოც, მოგვიანებით საქმეში ამერიკაში, პორტუგალიასა და ბრიტანეთში არსებული ქარხნებიც ჩაერთვება.

ჯერჯერობით, დადგენილი არაა ელექტრომობილის ფასი. ის წარმოების დაწყებამდე ცოტა ხნით ადრე გამოცხადდება. გუშინდელ პრეზენტაციაზე, ”ნისანმა” გამოაცხადა, რომ ”ნისან ლიფის” ღირებულება კარგად ეკიპირებული ”გოლფ” კლასის ავტომობილის ღირებულების დონეზე იქნება. სამაგიეროდ, იაპონური კომპანიის ხელმძღვანელობა იმედოვნებს, რომ ”ნისან ლიფი” განვითარებულ სახელმწიფოებში, ეკოლოგიურად სუფთა ავტომობილებისთვის დაწესებული სოლიდური შეღავათებით ისარგებლებს, რაც ელექტრომობილის ფასს კიდევ უფრო დაბლა დასწევს.

No comments:

Post a Comment