Monday, August 3, 2009

”ოპელს” გაკოტრება ემუქრება

Opel

3 აგვისტო

გერმანული ავტოკომპანია ”ოპელის” გაყიდვის საქმეში სიტყვა ”გაკოტრება” გაისმა. საქმე ჭიანურდება, ”ჯენერალ მოტორსი” და გერმანიის მთავრობა კი ”ოპელის” მყიდველის არჩევისას ვერ თანხმდებიან - ამერიკულიკომპანია, რომელმაც რამდენიმე დღე მართული გაკოტრების რეჟიმში გაატარა, მყიდველად ბელგიურ საინვესტიციო ჯგუფ ”RHJ ინტერნეიშნლს” არჩევს, გერმანიის ხელისუფლებას კი უკეთეს მყიდველად კანადურ-რუსული კონსორციუმი მიაჩნია, რომელშიც ორი მხარე - ავტომაკომპლექტებლების მწარმოებელი კანადური გიგანტი ”მაგნა ინტერნეიშნლი” და რუსული ”სბერბანკია” გაერთიანებული.

”ჯენერალ მოტორსს” ”მაგნას” ვარიანტი არ მოსწონს, რადგან მიაჩნია, რომ ასე მისი ინტელექტუალური საკუთრება დაუცველი გახდება - რუსები არ მალავენ, რომ ”ოპელის” ტექნოლოგიების წყალობით, საკუთარ ავტომრეწველობას, რომელიც კრახის პირასაა, გადაარჩენენ. არსებობს კიდევ ერთი მიზეზი, რის გამოც, ”გენერლებს” ”მაგნას” გეგმა არ მოსწონთ. საქმე ისაა, რომ კანადური კომპანია ”ოპელის” განვითარების მთავარ მიმართულებად რუსული ბაზრის ათვისებას ასახელებს, რაც იმას ნიშნავს, რომ გერმანული მარკა კონკურენციას ”შევროლეს” გაუწევს, რომელსაც რუსეთში ლიდერის პოზიცია უკავია.

იყო ლაპარაკი იმაზეც, რომ სამომავლოდ, როცა ”ოპელი” მომგებიან ბიზნესს დაუბრუნდება, ”ჯენერალ მოტორსს” მისი გამოსყიდვის პრიორიტეტული უფლების შენარჩუნება სურს. მართალია, ამერიკულმა კომპანიამ ეს ვარაუდი უარყო, თუმცა მაინც საინტერესოა ის ფაქტი, რომ ამ ხმების გავრცელების შემდეგ, ”მაგნამ” თავისი განაცხადის პირობები შეცვალა. თუ ძველი განაცხადის მიხედვით, კანადურ და რუსულ კომპანიებს შორის, მათ ხელში გადასული ”ოპელის” აქციების 55 პროცენტი 20/35-ზე ნაწილდებოდა, რუსული მხარის სასარგებლოდ, ახალი შეთავაზებით, იმავე 55 პროცენტს პარტნიორები თანაბრად გაინაწილებენ და ამგვარად, ”ოპელის” ერთადერთ მაჟორიტარ აქციონერად ”ჯენერალ მოტორსი” დარჩება, რომლის მფლობელობაშიც გერმანული კომპანიის აქციების 35 პროცენტი მოექცევა.

რაც შეეხება გერმანიის მთავრობას, მისთვის პრიორიტეტული ის პირობაა, რომლის მიხედვითაც, ”ოპელის” საწარმოებში მაქსიმალურად მეტი სამუშაო ადგილი შენარჩუნდება. მთავრობის წევრები თვლიან, რომ ამ პირობას ”მაგნასა” და ”სბერბანკის” გეგმა უკეთესად აკმაყოფილებს, ვიდრე ბელგიური კონსორციუმისა.

”ჯენერალ მოტორსის” მთავარ აღმასრულებელ ფრიც ჰენდერსონთან საუბრისას, გერმანიის საგარეო საქმეთა მინისტრმა ფრანკ ვალტერ შტაინმაიერმა განაცხადა, რომ გერმანიის მთავრობა ფინანსური გარანტიით მხოლოდ იმ მყიდველს უზრუნველყოფს, რომელსაც ”ოპელის” განვითარების უფრო სრულყოფილი და ხანგრძლივ პერიოდზე გათვლილი გეგმა ექნება, რომელიც ”ოპელში” მაქსიმალურად შესაძლებელ სამუშაო ადგილებს შეინარჩუნებს. ასეთად მათ ”მაგნას” გეგმა მიაჩნიათ. გერმანიის ეკონომიკის მინისტრი კარლ თეოდორ ცუ გუტენბერგი თვლის, რომ ”ოპელის” ყიდვის ორივე მსურველმა თავისი პირობები უნდა გააუმჯობესოს.

რაც შეეხება ”ოპელის” შესაძლო გაკოტრებას, ეს ვარიანტი ”ჯენერალ მოტორსის” და გერმანიის მთავრობის მოლაპარაკების პროცესში გაისმა და ჯერჯერობით, ის განხილვის საგანი არაა. მაგრამ თუ მხარეები ვერ შეთანხმდებიან, სხვა გზა აღარც დარჩება...

No comments:

Post a Comment