Monday, August 31, 2009

”ფოლკსვაგენმა” შეიძლება ”პორშეს” ”პანამერა” და ”კაიენი” აღარ გამოუშვას

VW To Kill Porsche Panamera, Cayenne

31 აგვისტო

პორშე პანამერა

............................................

”ფოლკსვაგენთან” ”პორშეს” გაერთიანებას, ამ უკანასკნელის მხრიდან, ბევრი მოწინააღმდეგე ჰყავდა და ისევ ჰყავს. უპირველესად, მათ არ სურთ, რომ მათმა კომპანიამ დამოუკიდებლობა დაკარგოს და ისეთი გიგანტის მიერ შეკრულ კონგლომერატში ჩაიკარგოს, როგორიც ”ფოლკსვაგენია”.

მალე კი შესაძლოა, გაერთიანების მოწინააღმდეგეთა რაოდენობა მალე გაიზარდოს. ინგლისურ ჟურნალ ”ქარ-ის” მიერ გავრცელებული ინფორმაციით, ვოლფსბურგულ გიგანტს გადაწყვეტილი აქვს, რომ ”პორშე” სათავეებს დაუბრუნოს და კვლავ ჭეშმარიტად სპორტული ავტომობილების მწარმოებლის (საპატიო) სტატუსი დაუბრუნოს. ამისათვის კი ორი განსხვავებული, არასპორტული მოდელის - სედან ”პანამერას” და უგზოობის ”კაიენის” წარმოების შეწყვეტა არის გადაწყვეტილი.

რა თქმა უნდა, ეს დაუყოვნებლივ არ მოხდება. იმავე ”ქარ-ის” ცნობით, ამ ორი ავტომობილის წარმოება მხოლოდ მას შემდეგ შეწყდება, რაც მიმდინარე მოდელების საწარმოო ციკლი სრულად ამოიწურება. ამას კი დაახლოებით 7 წელი მაინც დასჭირდება. სწორედ ამდენია ორივე ავტომობილის არქიტექტურის სიცოცხლის ხანგრძლივობა.

პორშე კაიენი

.............................................

არგუმენტი შემდგომშია: ”ფოლკსვაგენი” და მის ჯგუფში შემავალი კომპანიები არაერთ სედანსა და უგზოობის მოდელს აწარმოებენ და არაა იმის საჭიროება, რომ იმავე ტიპის ავტომობილების შესამუშავებლად, ”პორშემ” ასეულობით მილიონი დოლარი ხარჯოს. მაგრამ ისიც ფაქტია, რომ ამავე ლოგიკის მიხედვით, ”აუდისთვის” ზედმეტია სპორტული ავტომობილების წარმოება. მაგალითად, ისეთების, როგორებიცაა TT და R8, ასევე უახლესი ”S5 სპორტბეკი”.

იმავე მოსაზრებით, ”ფოლკსვაგენმა” საკუთარი უგზოობის მოდელების წარმოება უნდა შეაჩეროს, თავისთვის კი მხოლოდ პატარა ჰეჩბეკები და ”კრაისლერისგან” ადრე ნაყიდი მინივენი ”რუტანი” დაიტივოს. და საერთოდ, ვოლფსბურგელებს რისთვის სჭირდებათ ”შკოდა” და ”სეატი”, ეს კომპანიები ხომ ”ფოლკსვაგენის” რებრენდირებულ მოდელებს აწარმოებენ? რაღაც მიზეზი ”ბენტლისა” და ”ლამბორგინისთვისაც” მოიძებნება. და თუ ოდესმე ”ფოლკსვაგენი” ”პორშეს” მფლობელი აღარ იქნება, ამ უკანსკნლს, უაღრესად კონკურენტულ ბაზარზე დამოუკიდებლად არსებობა ძალიან გაუჭირდება.

თუმცა, ვოლფსბურგელებს შტუტგარტული კომპანიის სხვა მიმართულებით წაყვანა სურთ. მაგალითად, პრაქტიკულად გადაწყვეტილია ყველაზე პატარა ”პორშეს” წარმოების დაწყება, რომელიც ”ფოლკსვაგენის” კონცეპტუალური ”ბლიუსპორტის” ბაზაზე აიგება. ასევე იგეგმება ლეგენდარულ მოდელ 356-ის გაცოცხლება. ეს ”პორშეს” ისტორიაში პირველი ავტომობილია. და რა თქმა უნდა, ვოლფსბურგში სერიოზულად დაფიქრდნენ ლე მანის სერიის რბოლებში მოასპარეზე პროტოტიპ ”RS სპაიდერის” ბაზაზე სუპერავტომობილის შექმნაზე.

მოკლედ, არაა გამორიცხული, რომ მალე ”პორშე” ისევ თავის ჩვეულ კალაპოტში ჩადგეს. ამგვარად, კომპანია სპორტული ავტომობილების მწარმოებლის საპარიო სტატუსს გაუფრთხილდება...

No comments:

Post a Comment