ფრანკფურტის ავტო შოუ
”ფოლკსვაგენი” 1.5-ლიტრიანი ხარჯით
Volkswagen L1 Concept
15 სექტემბერი


ასეთი სუპერეკონომიურობა რამდენიმე ფაქტორმა განაპირობა. ესენია: სრულყოფილი აეროდინამიკა, მცირელიტრაჟიანი და ძალიან ეკონომიური ძრავი, ავტომობილის სიმსუბუქე და რხევაზე ნაკლები წინააღმდეგობის მქონე საბურავები.
ავტომობილი სულ რაღაც 380 კილოგრამს იწონის, აქედან ძარაზე 124 კილოგრამი მოდის. L1 ორცილინდრიანი, 0.8-ლიტრიანი TDI დიზელის ძრავითაა აღჭურვილი, რომელიც სამუშაო რეჟიმის მიხედვით, 27 ან 39 ცხენის ძალას (ორივე შემთხვევაში 4 000 ბრ/წთ-ზე) გამოიმუშავებს, მისი მაქსიმალური მაბრუნი მომენტი კი 100 ნიუტონმეტრია (1 900 ბრ/წთ-ზე). როგორც ”ფოლკსვაგენი” გვამცნობს, ეს ძრავი 1.6-ლიტრიანი TDI-ს ბაზაზეა შექმნილი და ფაქტობრივად, მის ნახევარს წარმოადგენს.

ძრავთან ორმაგი გადაბმის ქუროთი 7-საფეხურიანი ნახევრად ავტომტური კოლოფია (DSG) დაკავშირებული. ძრავსა და ტრანსმისიას შორის ასევე მცირე სიმძლავრის ელექტროძრავი მდებარეობს, რომელიც აჩქარების დროს, სიმძლავრეს ზრდის. დამუხრუჭების დროს კი ენერგიას აგროვებს და ლითიუმ-იონურ აკუმულატორს მუხტავს. საჭიროების შემთხვევაში კი, ამ ელექტროძრავით მცირე მანძილის გავლაც შეიძლება.
ავტომობილს ადგილიდან 100 კმ/სთ-ი აკრეფა 14,3 წამში შეუძლია, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი 160 კმ/სთ-ს აღწევს. ათლიტრიანი ავზი საკმარისია იმისათვის, რომ ”ფოლკსვაგენ L1-ით” 670 კილომეტრი გაიაროთ.
L1 ასევე აღჭურვილია ”პარტკ ესისტ” და სტარტ/სტოპ სისტემებით. ამათგან მეორე ავტომობილის ეკონომიურობის გაუმჯობესებას ემსახურება - შუქნიშანზე დგომისას ძრავს თიშავს, აქსელერატორზე დაჭერისას კი ძრავს ავტომატურად რთავს. ავტომობილი ”მიშლენის” წარმოების შემცირებული წინააღმდეგობის საბურავებზე დგას, რომელთა ზომებია: 95/60 R16 წინ და 115/70 R16 უკან.
გავრცელებული ინფორმაციით, ”ფოლკსვაგენი” L1-ის ბაზაზე, მსგავსი მონაცემების მქონე ავტომობილის წარმოებას 2013 წელს დაიწყებს.
No comments:
Post a Comment