Friday, September 11, 2009

”მასზდას” სუპერმსუბუქი MX-5

Mazda MX-5 Superlight Concept

11 სექტემბერი




იაპონურ კომპანია ”მაზდას” მოდელი MX-5 ყველა დროის ერთ-ერთი ყველაზე პოპულარული როდსტერია, მის ასეთ პოპულარობას კი მარტივი ფორმულა უზრუნველყოფს, რომელიც მხოლოდ ორი ფაქტორით - სიმსუბუქითა და დინამიურობითაა განპირობბული. უკვე ოცი წელია, ეს ფორმულა მყიდველს იზიდავს და მფლობელს სიამოვნებას ანიჭებს.

და აი, ამ პოპულარული ავტომობილის წარმოების დაწყებიდან 20 წლის შემდეგ, ”მაზდამ” MX-5-ის ბაზაზე კიდევ უფრო მსუბუქი და დინამიური კონცეპტუალური ავტომობილი შექმნა, რომელსაც ”MX-5 სუპერლაითი” უწოდა და რომელსაც პირველად რამდენიმე დღეში ფრანკფურტის საავტომობილო შოუზე გამოფენს.

სახელიც მიგვითითებს, რომ ავტომობილი ზემსუბუქია. მას არც შუშები აქვს, არც სახურავი და საყრდენები. ამ უკანასკნელის ნაცვლად, მძღოლს და მის ერთადერთ მგზავრს, ამობრუნების შემთხვევაში, ორი დამცავი რკალი იცავს, რომლებიც სავარძლების უკან ამობურცულა. ამ შემსუბუქების შედგეი კი ისაა, რომ კონცეპტუალური ავტომობილი სულ რაღაც 995 კილოგრამს იწონსი.

სიმსუბუქე, სარბოლი სავარძლები და ბევრი სხვა სპორტული ელემენტი, რომლებსაც ამ ავტომობილის ინტერიერში შეხვდებით, მიგანიშნებთ, რომ ”MX-5 სუპერლაითს” სპორტული ტემპერამენტი უნდა ჰქონდეს. ვნახოთ:

კაპოტქვეშ განლაგებულია მოკრძალებული მონაცემების მქონე 1.8-ლიტრიანი ბენზინის ძრავი, რომლის მაქსიმალური სიმძლავრეც სულ რაღაც 125 ცხენის ძალაა. სხვათა შორის, დაახლოებით ასეთივე ძრავი ამოძრავებს ყველაზე დაბალფასიან ”ლოტუს ელის S-საც”, მაგრამ ის დაახლოებით 90 კილოგრამით ნაკლებსაც იწონის. ”სუპერმსუბუქის” ძრავთან ხუთსაფეხურიანი მექანიკური კოლოფია დაკავშირებული, რომელიც გადამუშავებულ მაბრუნ მომენტს უკანა წამყვან ბორბლებს აწვდის. ამ აგრეგატებით, ავტომობილი 0-100 კმ/სთ-მდე აჩქარებას 8.9 წამს უნდება. სამაგიეროდ, ის მოსახვევებს ბევრ, გაცილებით ”ჯიშიან” სპორტულ ავტომობილზე სხარტად გადის და ამით, მძღოლს დიდ სიამოვნებას ანიჭებს და 100 კილომეტრის გასავლელად, მხოლოდ 6.3 ლიტრ ბენზინს მოიხმარს.

”MX-5 სუპერლაითი” ”მაზდას” გერმანული სტუდიის მიერაა შექმნილი. სამწუხაროდ, მისი წარმოების თითქმის არანაირი შანსი არ არსებობს და ის ”მაზდას” პავილიონს მხოლოდ ფრანკფურტში დაამშვენებს, რის შემდგაც სამუზეუმო ექსპონატი გახდება.

No comments:

Post a Comment