Thursday, February 25, 2010

”ლოტუსმა” კუპე ”ევორას” ჰიბრიდული ვერსია შექმნა

Lotus Evora 414E Hybrid

25 თებერვალი

ჟენევის საავტომობილო გამოფენაზე არაერთი ჰიბრიდული და ელექტრული ავტომობილის ნახვა შეიძლება და ერთ-ერთი მათგანი, ინგლისურ კომპანია ”ლოტუსის” მიერ კუპე ”ევორას” ბაზაზე შექმნილი ჰიბრიდი, ”ევორა 414E ჰიბრიდ” იქნება. დასახელებაში რიცხვი 414 ავტომობილის ჰიბრიდული დანადგარის ჯამური სიმძლავრის (ცხენის ძალებში) აღმნიშვნელია.

ჰიბრიდულ ”ევორას” ამძრავ ძალას ორი ელექტროძრავი ანიჭებს, რომლებიც უკანაა მოთავსებული და თითოეული თითო უკანა ბორბალს ემსახურება. შესაბამისად, მათი სიმძლავრე 207 ცხენის ძალაა. ძრავების მიერ გამომუშავებულ მაბრუნ მომენტს ერთსაფეხურიანი ტრანსმისია გადაამუშავებს, რომელიც საჭიროების შემთხვევაში, ძალას წამყვან ბორბლებს შორის ანაწილებს. გარდა ამისა, ტრანსმისიას აქვს სპეციალური სპორტული რეჟიმი, რომლის მეშვეობითაც, ის 7-საფეხურიანი კოლოფის მუშაობის იმიტირებას ახდენს.

ელექტროძრავები ენერგიას ლითიუმ-იონური აკუმულატორების ბლოკისგან ღებულობენ, რომელსაც, თავის მხრივ, განმუხტვის შემთხვევაში, 1.2-ლიტრიანი ბენზინის ძრავი და მასთან დაკავშირებული გენერატორი კვებავენ. გარდა ამისა, აკუმულატორები ენერგიას საყოფაცხოვრებო ქსელიდანაც ივსებენ.

ადგილიდან 100 კმ/სთ სიჩქარის ასაკრეფად, ”ევორა 414E ჰიბრიდს” 4 წამი ჰყოფნის, შიდაწვის ძრავისა და მასთან დაკავშირებული გენერატორის ჩაურთავად კი მისი სვლის სიშორე 56 კილომეტრს აღწევს.

საინტერესოა კიდევ ერთი ფაქტი - ელექტრომობილები უხმაურობით გამოირჩევიან, მაგრამ სპორტული ავტომობილის მოყვარულებს, მძლავრი ძრავების ხმაც იზიდავს... ამიტომ, ”ლოტუსის” ინჟინრებმა” შეიმუშავეს აკუსტიკური სისტემა, რომელსაც მრავალცილინდრიანი ძრავის ხმის გამოცემა შეუძლია, ეს ხმა კი როგორც სალონში, ასევე გარეთაც ისმის. ინგლისურ კომპანიაში ვარაუდობენ, რომ ასეთ სისტემას თავიანთ ყველა ჰიბრიდულ და ელექტრულ ავტომობილზე გამოიყენებენ.

ჯერჯერობით ცნობილი არაა, თუ როდის გამოჩნდება ჰიბრიდული ”ევორა” ბაზარზე.

No comments:

Post a Comment