Thursday, February 25, 2010

”ჰამერის” გაყიდვა ჩაიშალა

”ჯენერალ მოტორსი” მის გაუქმებას აპირებს

Hummer sale collapses; GM will wind down the brand

25 თებერვალი

ჩინურმა კომპანია ”სიჩუან ტენჯონმა” ვერ შეძლო ”ჰამერის” ყიდვა, რის შემდეგაც, ”ჯენერალ მოტორსს” ისღა დარჩენია, კიდევ ერთი თავისი ბრენდი საიქიოს გაისტუმროს. თუმცა, ”ჰამერის” დახურვის შემდეგაც, ამერიკული კომპანია გააგრძელებს ამ ავტომობილის მფლობელთათვის სერვისის შეთავაზებას და სათადარიგო ნაწილების მიწოდებას.

”ჰამერი” მეოთხე ბრენდია, რომელსაც ჯერაც კრიზისში მყოფი ”გენერლები” თავიდან იშორებენ. მათ შარშან ”სატურნს” და ”პონტიაკს” გამოუტანეს დახურვის განაჩენი, წელს კი, შვედური ”სააბი”, სუპერ ავტომობილების მწარმოებელ პატარა ჰოლანდიურ კომპანია ”სპაიკერს” მიჰყიდეს. და ახლა ”ჰამერის” ჯერიც დადგა.

თუმცა, გამორიცხული არც ისაა, რომ ამერიკულმა კომპანიამ ”ჰამერის” ყიდვის მსურველთაგან განაცხადების მიღება გააგრძელოს, როგორც ეს ”სააბთან” მიმართებაში გააკეთა. შეგახსენებთ, რომ ”ჯენერალ მოტორსმა” შვედურ კომპანია ”კიონიგსეგს” ”სააბის” მიყიდვაზე უარი განუცხადა, რის შემდეგაც, ამ უკანასკნელის დახურვაზე ფიქრი დაიწყო, მაგრამ შემდეგ ”სპაიკერის” განაცხადი მიიღო და ჰოლანდიურ კომპანიას ”სააბი” გადაუფორმა.

ცნობისათვის, ”ჯენერალ მოტორსმა” ჯერ კიდევ დიდი კრიზისის დაწყებამდე, 2008 წელს გამოაცხადა, რომ ”ჰამერს” ჰყიდდა. შარშან ამერიკულმა გიგანტმა ”სიჩუან ტენჯონის” განაცხადი მიიღო და საქმეს ისეთი პირი უჩანდა, რომ გარიგება შესდგებოდა. სხვათა შორის ”სიჩუან ტენჯონი” მძიმე ინდუსტრიული გიგანტია, მაგრამ ავტომობილების წარმოების გამოცდილება არ გააჩნია. ესეც რომ არა, ჩინეთის მთავრობამ, მას ”ჰამერის” შეძენის უფლება არ მისცა.

რაც შეეხება ”ჰამერს”, ამ კომპანიის გაყიდვები შარშან 67 პროცენტით შემცირდა, ასეთი კლება კი ამერიკის ბაზარზე არცერთ სხვა კომპანიას არ ჰქონია. ამის მიზეზი, საწვავზე ფასების მატების გარდა, ის გარემოებაცაა, რომ მყიდველი იმ მარკის ავტომობილების ყიდვას ერიდებოდა, რომლის მომავალიც გაურკვეველი იყო.

ერთ დროს პოპულარული უგზოობის ავტომობილების მწარმოებელი ბრენდი ”ჯენერალ მოტორსმა” 1999 წელს, ამერიკული ”AM ჯენერალისგან” შეიძინა, რომელმაც ამის შემდეგაც, პენტაგონისთვის სამხედრო მანქანების (ჰამვი) წარმოება გააგრძელა.

”ჰამერმა” სამოქალაქო ავტომობილების წარმოება უფრო ადრე, 1992 წელს დაიწყო. სანამ ”გენერლები” ამ ბრენდს დაეუფლებოდნენ, ”AM ჯენერალი” წლიურად მხოლოდ 800-1 000 ”ჰამერის” გაყიდვას ახერხებდა. 2006 წელს კი, მარტო ამერიკის ბაზარზე, 71 524 ცალი ”ჰამერი” გაიყიდა, რაც გაყიდვების პიკი იყო. მაგრამ შარშან, ამ კომპანიამ, რომელსაც ამერიკაში 153 დილერი ჰყავს, მხოლოდ 9 046 ავტომობილის გაყიდვა შესძლო.

No comments:

Post a Comment