Monday, November 29, 2010

”ნისან ლიფი” ევროპის წლის საუკეთესო ავტომობილია

Nissan Leaf first EV to win European Car of the Year

29 ნოემბერი

”ნისანის” ელექტრომობილი ”ლიფი” ევროპის 2011 წლის საუკეთესო ავტომობილად გამოცხადდა. ეს პირველი შემთხვევაა, როდესაც ასეთი პრესტიჟული ჯილდოს მფლობელი ელექტრომობილი ხდება.

ტრადიციულ კონკურსში, რომლის ჟიურისაც ევროპის 23 ქვეყნის 59 ჟურნალისტი შეადგენდა, იაპონურმა ელექტრომობილმა 257 ქულა დააგროვა და 9 ქულით ჩამოიტოვა მეორეზე გასული ”ალფა რომეო ჯულიეტა”. მესამეზე კი 244 ქულით, ”ოპელ მერივა” გავიდა. მომდევნო ოთხი ადგილი დაიკავეს: ”ფორდ С-მაქს/გრანდ C-მაქს-მა” (224 ქულა), ”სიტროენ C3/DC3-მა” (175 ქულა), ”ვოლვო S60/V60-მა” (145) და ”დაჩია დასტერმა” (132).

კონკურსში ის ავტომობილები დაიშვება, რომლებიც ბაზარზე წელს, ან გასული წლის მიწურულს გამოჩნდა. ამასთან, კონკურსში მონაწილეობის ერთ-ერთი მთავარი პირობაა, რომ ავტომობილის ტირაჟი 5 000 ცალზე ნაკლები არ უნდა იყოს. ”ლიფი” ჯერ არ იყიდება, თუმცა მას ევროპის ოთხი ქვეყნის (ბრიტანეთი, ჰოლანდია, ირლანდია და პორტუგალია) დილერები მალე მიიღებენ. ეს ის ქვეყნებია, სადაც ეკოლოგიურად სუფთა ავტომობილების მყიდველი ყველაზე მეტი შეღავათით სარგებლობს.

”ეს ჯილდო იმის ნიშანია, რომ ევროპამ ელექტრომობილი უსაფრთხოების, სვლის ხარისხის, სასარგებლო მოცულობისა და მართვადობის მხრივ, ტრადიციული ავტომობილის რეალურ კონკურენტად აღიარა. ეს გამარჯვება ”ნისანის” ინჟინრების მიღწევებისა და სიახლეების აღიარებაცაა. ”ნისანი” და მისი პარტნიორი ალიანსში ”რენო”, წარმოებისთვის კიდევრამდენიმე ელექტრომობილს ამზადებენ და ამ მხრივ, ”ნისან ლიფის” გამარჯვება იმის ნიშანიცაა, რომ ავტოინდუსტრიაში ახალი, ნულოვანი გამონაბოლქვის მქონე ავტომობილების ეპოქა იწყება”, - განაცხადა ”ნისან მოტორის” პრეზიდენტმა და დირექტორთა საბჭოს თავმჯდომარე კარლოს გონმა.

”ნისან ლიფი” ცვალებად დენზე მომუშავე კომპაქტური ელექტროძრავითაა აღჭურვილი, რომელიც ავტომობილის წინა ნაწილში მდებარეობს და წინა ბორბლებს ამოძრავებს. მისი სიმძლავრე 107 ცხენის ძალა, მაბრუნი მომენტი კი - 280 ნიუტონმეტრია. მისი დახმარებით, ავტომობილი 145 კმ/სთ-ს ავითარებს. ძრავისთვის საჭირო ენერგია ლითიუმ-იონური აკუმულატორების ბლოკში გროვდება, რომლის სიმძლავრეც 90 კილოვატია. ეს ენერგია კი საკმარისია იმისათვის, რომ ”ნისან ლიფმა” აკუმულატორების ერთი სრული დამუხტვით, 162 კილომეტრი გაიაროს. აკუმულატორების სრულად დასამუხტად, 8 საათია საჭირო, სწრაფად დამუხტვის რეჟიმით კი, ნახევარი საათიც საკმარისია იმისათვის, რომ აკუმულატორები 80 პროცენტით შეივსოს.

ბოლოს ”ნისანს” ევროპის წლის საუკეთესო ავტომობილის წოდება 1993 წელს ჰქონდა მოგებული, როცა საუკეთესოდ სუბკოპაქტური ჰეჩბეკი ”მიკრა” დასახელდა. შარშან კონკურსი ”ფოლკსვაგენ პოლომ” მოიგო, უფრო ადრე კი გამარჯვება ”ოპელ ინსიგნიას” და ”ფიატ 500-ს” ერგო.

აღსანიშნავია, რომ წლევანდელ კონკურსში მონაწილეობას 41 ავტომობილი ღებულობდა, რომელთა თითქმის მესამედი აზიური კომპანიებისაა. ამათგან კი ფინალში მხოლოდ ერთი - ”ნისან ლიფი” გავიდა.

No comments:

Post a Comment