Thursday, November 25, 2010

”ვოლვოს” თვითმართვადი ავტომობილები ტესტებისთვის მზადაა

Volvo Self-Driving Cars Ready for Testing

25 ნოემბერი

”აუდის” თვითმავალი სისტემა ”შელი” შესაძლოა, ავტონომიური სატრანსპორტო საშუალებათა ხანის პირველი მერცხალი იყოს, თუმცა მისი შემქმნელები გვპირდებიან, რომ მათს მიზანს, მძღოლის შეცვლა არ წარმოადგენს. ასეა თუ ისე, ინდუსტრია სწორედ აქეთ მიდის. ყოველ შემთხვევაში, მსგავს პროექტებზე სხვა ავტომწარმოებლებიც მუშაობენ. მაგალითად, ”ვოლვო”...

უფრო მეტიც, თუ გერმანული კომპანია ჯერ მხოლოდ ძვირადღირებული ”გართობითაა” დაკავებული, შვედური კომპანია უფრო კონკრეტულ მიზნებს ისახავს და ამას მგზავრობის უსაფრთხოების და კომფორტულობის გასაუმჯობესებლად აკეთებს. ”ვოლვო” პროექტSARTRE-ზე (სეიფ როუდ ტრეინს ფორ დი ენვირონმენტ, ანუ უსაფრთხო საგზაო მატარებლები გარემოსთვის) მუშაობს, რომელიც ევროკავშირის მიერაა ინიცირებული და რომელსაც ევროკავშირივე აფინანსებს.

პროექტის სახელწოდება პირდაპირ არ მიუთითებს, თუმცა ის მიზნად სწორედ თვითმართვადი (არა სრულიად ავტონომიური, როგორიც ”აუდის” შელია) ავტომობილების შექმნას ითვალისწინებს.

მაინც, რა განსხვავებაა ავტონომიურსა და თვითმართვადს შორის? შესაძლოა, ბევრი არაფერი, მაგრამ ”ვოლვო” განმარტავს, რომ მის პროექტში თვითმართვადი ნიშნავს, როცა ავტომობილი საგზაო მატარებელს უერთდება და მის რიგებში ყოფნისას, მძღოლის გარეშე მოძრაობს.

”ვოლვოს” პროექტის არსი შემდეგში მდგომარეობს: გზაზე მოძრაობს წამყვანი ავტომობილი (მინივენის, ან მიკროავტობუსის ტიპის), რომელიც სხვადასხვა დანიშნულების ელექტრონული მოწყობილობითაა აღჭურვილი. ამ მოწყობილობების მეშვეობით, მას რამდენიმე (6-8) ავტომობილის ”ჩაბმა” და ტარება შეუძლია. ლიდერი ავტომობილის უკან ”ჩაბმულ” მანქანებს ავტოპილოტი მართავს. როცა თქვენი ავტომობილი დანიშნულების ადგილს მიუახლოვდბა, გამორთავთ ავტოპილოტს და ხელით მართვაზე გადახვალთ, რიგში გამოთავისუფლებულ ადგილს კი სხვა ავტომობილი დაიკავებს.

”ვოლვოს” და მის პარტნიორებს უკვე ყველაფერი აქვთ მომზადებული იმისათვის, რომ საგზაო ტესტები ჩაატარონ. სიმარტივისთვის, პირველ ტესტირებაში ერთი ლიდერი და ერთიც მიმყოლი ავტომობილი მიიღებს მონაწილეობას. პროექტის ტექნიკური დეტალები ტესტების დაწყებამდე ცოტა ხნით ადრე გამოქვეყნდება. პირველი საგზაო გამოცდა კი წლის ბოლომდე ჩატარდება.

”საგზაო გამოცდებისთვის მზად ვართ. პირველ ტესტირებას მხოლოდ ერთი მიმყოლი ავტომობილით ჩავატარებთ, რომელზეც სენსორების, აქტუატორის და კონტროლის სისტემის მუშაობის გამართულობას შევამოწმებთ. შემდეგი ტესტის დროს, მიმყოლი ავტომობილების რაოდენობა ორამდე გაიზრდება და საბოლოოდ, სრულფასოვან სისტემას მაქსიმალური დატვირთვით გამოვცდით”, - ამბობს პროექტ SARTRE-ს კოორდინატორი ტომ რობინსონი.

No comments:

Post a Comment