Wednesday, November 10, 2010

რედ ბულ რეისინგი” რეალურ X1-ს ამზადებს

Real Life Red Bull X1 to be Shown at GT5 Launch Party in Madrid

10 ნოემბერი

რამდენიმე კვირაში, ”სონი პლეისტეიშნი” მადრიდში თავისი ახალი თამაშის, ”გრან პრი 5-ის” გამოშვებასთან დაკავშირებით, დიდ წვეულებას აწყობს, რომელზეც ამ თამაშის ყველაზე გამორჩეული ვირტუალური ვარსკვლავის, ”რედ ბულ X1-ის” რეალური მოდელის ჩვენებაც იგეგმება.

ვირტუალური X1 აღჭურვილია წყვილ ტურბოკომპრესორიანი 3-ლიტრიანი V6 ძრავით, რომელიც 1 483 ცხენის ძალას და 713 ნიუტონმეტრს გამოიმუშავებს. ”რედ ბულ რეისინგის” მიერ გამოქვეყნებული რელიზის მიხედვით, ამ აგრეგატით, ავტომობილს ადგილიდან სტანდარტული აჩქარება (100 კმ/სთ-მდე) თეორიულად, წარმოუდგენლად მცირე დროში - 1.4 წამში შეუძლია, ადგილიდან 195 კმ/სთ-ს 2.8 წამში აღწევს, 320 კმ/სთ-ის ასაკრეფად კი 6.1 წამი ჰყოფნის.

პროექტის შემუშავებისას, კონსულტანტის როლი ფორმულა 1-ის საინჟინრო გურუმ, ”რედ ბულის” ტექნიკურმა დირექტორმა ედრიან ნიუიმ გასწია, რომელსაც ფორმულა 1-სგან განსხვავებით, არანაირი ტექნიკური რეგლამენტი არ ზღუდავდა. ამიტომ, მან დიდი პრიზების ცირკში დაგროვილი გამოცდილება სრულად გამოიყენა. ამის შედეგი კი ისაა, რომ ავტომობილს მოსახვევების წარმოუდგენლად მაღალი სიჩქარით გავლა შეუძლია და რიგ შემთხვევებში (რა თქმა უნდა, გათვლების მიხედვით), მასზე 8.25 G-ს (G გრავიტაციული ძალაა) ტოლფასი ცენტრიდანული ძალა მოქმედებს.

რეალური მოდელი, რომელსაც ”რედ ბულ რეისინგი” მადრიდში წარადგენს, მხოლოდ მოდელია ყოველგვარი აგრეგატების გარეშე. თუმცა თეორიულად, X1-ის მსგავსი ბოლიდის შექმნა პრობლემას არ წარმოადგენს. ოღონდ, იბადება კითხვა, არსებობს სამყაროში ადამიანი, ვინც 8.25 G გადატვირთვის დროს ავტომობილის კონტროლს შესძლებს? ”რედ ბულის” გერმანელმა პილოტმა სებასტიან ფეტელმა სუძუკას ვირტუალურ ტრასაზე ეს შეძლო, თუმცა მაშინ ხომ მასზე გადატვირთვა რეალურად არ მოქმედებდა...

No comments:

Post a Comment