Tuesday, February 15, 2011

ელექტრული „ტოიოტა iQ EV“ ჟენევური დებიუტისთვის მზადაა

Geneva to Mark European Debut of Toyota iQ EV Prototype

15 თებერვალი

„ტოიოტამ“ გამოაცხადა, რომ ჟენევის ავტო შოუზე, თავისი ჯუჯა ჰეჩბეკის, iQ-ს ბაზაზე დამზადებულ ელექტრომობილს გამოფენს. ამ ელექტრომობილს ევროპულ გზებზე ტესტირების სრული ციკლი უკვე გავლილი აქვს და ის ძველი კონტინენტის ბაზარზე მერმისს გამოჩნდება. თუმცა, მხოლოდ ლიზინგით გაიყიდება. იგივე ელექტრომობილი აშშ-ის ბაზარზეც შევა, ოღონდ ის იქ მხოლოდ „სციონის“ მარკით გაიყიდება.

„ტოიოტას“ ინჟინრებმა წარმატებით გაართვეს თავი რთულ ამოცანას, რომელიც მათგან სრულიად ელექტრული აღჭურვილობის ამ პატარა მანქანაში განლაგებას მოითხოვდა. ამასთან, ეს მათ ისე მოახერხეს, რომ პრაქტიკულად უცვლელი დარჩა როგორც სალონის, ისე საბარგულის მოცულობაც.

ჯუჯა ჰეჩბეკს მამოძრავებელ ძალას პატარა ელექტროძრავი ანიჭებს, რომელიც ენერგიით ლითიუმ-იონური აკუმულატორებისგან იკვებება. აკუმულატორების ბლოკი მანქანის ძირში, იმ ადგილას განთავსდა, სადაც შიდაწვისძრავიან ავტომობილში საწვავის ავზია. აკუმულატორების ტევადობა არ დაკონკრეტებულა, თუმცა იაპონური კომპანია აცხადებს, რომ მათში დაგროვილი ენერგია საკმარისია იმისათვის, რომ ჯუჯამ 105 კილომეტრი გაიაროს. ასევე უცნობია, თუ აკუმულატორების სრული დამუხტვისთვის რა დროა საჭირო.

ცნობისათვის, ელექტრომობილების წარმოებაში, „ტოიოტას“ პარტნიორობას ამერიკული „ტესლა მოტორსი“ უწევს, რომელიც იაპონური კომპანიისთვის აკუმულატორებს, ელექტროძრავსა და ელექტრომობილისთვის საჭირო სახვადასხვა კომპონენტს ამზადებს. ამ ორი კომპანიის პარტნიორობის შედეგები ბაზარზე მერმისს გამოვა. მათგან ერთია iQ, მეორე კი უგზოობის მოდელ RAV4-ის ელექტრული ვერსია, რომელიც პირველად საზოგადოებას დეტროიტის შოუზე ეჩვენა. ამ ავტომობილს აკუმულატორების ტევადობა 240 კილომეტრზე ჰყოფნის, მისი საბაზო ღირებულება კი 40 000 დოლარი იქნება.

No comments:

Post a Comment