წარმოიდგინეთ ჯეიმს ბონდი, რომელიც მისთვის ჩვეული ”ასტონ მარტინის” ნაცვლად, თავისი დავალების შესრულებისას, ”ტოიოტას” ჯუჯა ავტომიბილ iQ-ს გამოიყენებს. ძნელი წარმსადგენია? მაგრამ თუ ამ ავტომობილს ”ასტონ მარტინის” ემბლემა ექნება? ესეც ძალიან ძნელი წარმოსადგენია - სად ჯუჯა ავტომობილები და სად სუპერავტომობილების წარმოებაზე გაწაფული ინგლისური მარკა.
მაგრამ ნუ იჩქარებთ. დღეს არა, მაგრამ ცოტა ხანში, ასეთი რამ მოსალოდნელია, რადგან იაპონური და ინგლისური კომპანიები ერთობლივად მუშაობენ ახალი მინიავტომობილის შექმნაზე, რომელიც სწორედ iQ-ზეა ბაზირებული. ახალ ავტომობილს სახელიც შესაბამისი შეურჩიეს - ”სიგნიტ”, ანუ ბარტყი.
ინგლისური კომპანიის გეიდონის ცენტრში უკვე მიმდინარეობს ახალი ჯუჯას დიზაინის შემუშავება. თუმცა, პროექტისთვის მწვანე შუქი ჯერ არ აუნთიათ. შესაბამისი გადაწყვეტილება ამ წლის ბოლომდეა მოსალოდნელი.
პროექტის მიხედვით, ”სიგნეტი” უპირველესად, ევროპული ბაზრისთვის იქნება განკუთვნილი. რა თქმა უნდა, ამ ეტაპზე უცნობია, როდის დაიწყება (თუ დაიწყო) მისი წარმოება, რა ეღირება ის და რა რაოდენობით გამოუშვებენ. ინტერნეტში გავრცელდა ხმები, რომ ”ბარტყი” დაახლოებით 30 000 დოლარი ეღირება. რამდენადაც კონცეპტუალური მოდელი შემუშავების ბოლო სტადიაშია, შეიძლება ვივარაუდოთ, რომ მას პირველად ლონდონის, ან ფრანკფურტის ავტო შოუზე ვიხილავთ.
”სიგნეტი” iQ-ზე იქნება ბაზირებული და რა თქმა უნდა, მისგან ბევრ რამეს მიიღებს. თუმცა, ამ ორ ავტომობილს საკმაოდ განსხვავებული გარეგნობა ექნება. რაც მთავარია, ”ბარტყს” ინგლისური მარკის ავტომობილებისთვის დამახასიათებელი რადიატორის ბადე გამოარჩევს. მათ ასევე განსხვავებული ინტერიერიც ექნებათ. ნურავის გაუკვირდება, თუ ჯუჯა ავტომობილის კარის მიღმა ძვირფასი ტყავით გაწყობილ სალონს იხილავს. ”ასტონ მარტინი” ხომ ყოველთვის გამოიჩევა მდიდრულად მოწყობილი ინტერირით.
სამაგიეროდ, კაპოტს ქვეშ ალბათ ისევ ”ტოიოტას” სამცილინდრიანი ძრავი მოთავსდება (უფრო დიდმოცულობიანის იქ ჩატევა შეუძლებელიცაა). სავარაუდოდ, ის ფორსირებას გაივლის. დაკიდევ, iQ-ს ევრო NCAP-ის ქრეშ ტესტებზე ხუთვარსკვლავიანი (უმაღლესი) შეფასება აქვს მიღებული და ბუნებრივია, მისი შედეგები ”ბარტყსაც” ძლიერ გამოადგება.
”ჯერაც ბევრი სამუშაო გვაქვს ჩასატარებელი, მაგრამ დარწმუნებული ვარ, რომ ეს პროექტი რეალურად განხორციელდება და ეს არცთუ ისე შორეულ მომავალში მოხდება”, - ამბობს ”ასტონ მარტინის” მთავარი აღმასრულებელი ულრიხ ბეცი.
სავარაუდოდ, ჯუჯა ავტომობილის წარმოებით ”ასტონ მარტინის” დაინტერესებას ის მიზეზი უდევს საფუძვლად, რომ 2012 წლიდან ევროპაში გამონაბოლქვზე ახალი, მეტად მკაცრი მოთხოვნები ამოქმედდება. ამ მოთხოვნების შესაბამისად, კომპანიების მიერ ევროპაში რეალიზებული ავტომობილების გამონაბოლქვში CO2-ის საშუალო შემცველობა ყოველი კილომეტრის გავლისას 120 გრამზე მეტი არ უნდა იყოს.
მეტობის შემთხვევაში, კომპანიებს გარკვეული ჯარიმების გადახდა მოუწევთ, რაც მათი ავტომობილების ფასებს გააძვირებს. iQ-ს კი ”ასტონ მარტინის” გამონაბოლქვში ნახშირორჟანგის საშუალო შემცველობის ნორმაში მოქცევის პოტენციალი გააჩნია.
აქვე ისიც უნდა ითქვას, რომ ანალოგიური პრობლემა ნაკლებად სწუხებთ ”ფერარის” და ”ლამბორგინის”, რომელთა გამონაბოლქვის საშუალო მაჩვენებლები, შესაბამისად, ”ფიატის” და ”ფოლკსვაგენის” მონაცემების ხარჯზე უმჯობესდება.
მაგრამ იმის იმედი მაინც ნუ გექნებათ, რომ თუნდაც ჯუჯა ”ასტონ მარტინს” შეიძენთ. იმისათვის, რომ ”ბარტყის” ყიდვის უფლება მიიღოთ, თქვენს ფარეხში აუცილებლად უნდა იდგეს თუნდაც ერთი ”ასტონ მარტინი”. ესე იგი, ერთ ”ბარტყს” ერთი (ან თუ გნებავთ, უფრო მეტიც, რამდენიც გენებოთ) სუპერავტომობილი მოჰყვება, რომლის კაპოტსაც ბონდის საყვარელი ავტომობილის ემბლემა ამშვენებს.
ამასაც კომპანიის მარკეტოლოგები გამართლებულად მიიჩნევენ, რადგან მათ მიერ ჩატარებულმა გამოკითხვამ აჩვენა, რომ ”ასტონ მარტინის” ავტომობილების მფლობელთა დაახლოებით 30 პროცენტს ისეთი მინი ავტომობილებიც ჰყავთ, როგორებიცა ”მინი” და ”სმარტია”.
No comments:
Post a Comment