”მერსედეს-ბენცი” ”ტოიოტას” პლატფორმას გამოიყენებს
2 ივლისი
სულ რამდენიმე დღის წინ, საავტომობილი სამყარომ შეიტყო იმის შესახებ, რომ ”ტოიოტას” ყველაზე მცირეგაბარიტიან მოდელ iQ-ს ბაზაზე, ”ასტონ მარტინი” თავის ისტორიაში ყველაზე პატარა ავტომობილს გამოუშვებს. და აი, გუშინ გერმანულმა” გამოცემა ”აუტო მოტორ უნდ შპორტმა” გაავრცელა ინფორმაცია იმის შესახებ, რომ თავისი A და B-კლასის მომდევნო თაობის მოდელებისთვის, ”მერსედეს-ბენცი” იაპონური კომპანიის პლატფორმის გამოყენებას გეგმავს.
გერმანული ჟურნალის ინფორმაციით, ლაპარაკია პლატფორმა MC-ზე, რომელსაც იაპონური კომპანია თავის სხვადასხვა კლასის მოდელების - ”ლექსუს RX-ის”, ”ლექსუს ES-ის”, ”ტოიოტა RAV4-ის”, ”ტოიოტა კოროლასა” და ”ტოიოტა ჰაილენდერის” წარმოებისას იყენებს.
მაინც, რაში სჭირდებათ ამ კომპანიებს ესოდენ მჭიდრო თანამშრომლობა, ისინი ხომ კონკურენტები არიან? მათი კოოპერაციის მთავარი მამოძრავებელი ძალა, ახალი მოდელების შემუშავებისას თანხების დაზოგვაა, რაც ამ მოდელების ბაზარზე გამოშვებისას, მათი ფასის კონკურენტულობაში აისახება. მეორეს მხრივ, პლატფორმის მიმწოდებელი მხარე (ტოიოტა) სრულად აითვისებს იმ საწარმოების პოტენციალს, რომელსაც ამ ეტაპზე მესამედითაც ძლივს იყენებს.
აქ ბუნებრივად იბადება კითხვა: მერედა, ”ტოიოტას” ზემოთ ჩამოთვლილი მოდელები ხომ გაბარიტებით მნიშვნელოვნად აღემატებიან შტუტგარტელების სამოდელო გამის ყველაზე პატარა მოდელებს? საქმე ისაა, რომ პლატფორმა MC უნივერსალურია და მინიმალური ხარჯებია საჭირო იმისათვის, რომ ის პატარა ავტომობილებს მიესადაგოს. აქვე ისიც უნდა გავიხსენოთ, რომ უკვე დიდი ხანია, რაც საკუთარი მოდელებისთვის ”ტოიოტა” მხოლოდ ოთხ პლატფორმას იყენებს.
”მერსედეს-ბენცი” კი დიდი ხანია, თავისი პატარა მოდელების წარმოებისთვის სოლიდურ პარტნიორს ეძებს. სხვათა შორის, ამ მოდელების ბაზაზე, შტუტგარტელები ისეთივე მინი ბრენდების ჩამოყალიბებას გეგმავენ, როგორიც ”ფოლკსვაგნისთვის” ”გოლფია”, ”ოპელისთვის” კი - ”ასტრა”.
No comments:
Post a Comment