Wednesday, July 1, 2009

ავსტრალიური სუპერავტომობილი ”ფერარის” ახალი მეტოქე

Joss Supercar

1 ივლისი



”ჯოს სუპერქარი” პირველი ავსტრალიური შუაძრავიანი სპორტული ავტომობილია, რომელსაც, თუ მის შემქმნელს დავუჯერებთ, ისეთი ავტორიტეტების უკან მოტოვება შეუძლია, როგორებიც ”პორშე”, ”ლამბორგინი” და ”ფერარია”.

პატარა ფირმა ”ჯოს სუპერქარი” და იმავე სახელწოდების ავტომობილი ავსტრალიელ ენთუზიასტ მეტ თომასის შექმნილია. პირველად მან საზოგადოებას თავისი პირმშოს პროტოტიპი ხუთი წლის წინ უჩვენა, მაგრამ საჭირო სახსრების არქონის გამო, პროექტის განხორციელება გაუჭიანურდა. მაგრამ დღეს ავტომობილი წარმოებისთვის მზადაა.

თომასი ირწმუნება, რომ ”ჯოს სუპერქარი” ადგილიდან 100 კმ/სთ სიჩქარის აკრეფას 2.98 წამში ახერხებს, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი თითქმის 338 კმ/სთ-ია. ამის საშუალებას სვტომობილს 6.8-ლიტრიანი V8 ძრავი აძლევს, რომლის თითოეული ცილინდრის ”სუნთქვასაც” მხოლოდ ორი სარქველი ემსახურება. ესოდენ არქაული კონსტრუქციის მიუხედავად, ძრავი 500 ცხენის ძალასა და 650 ნიუტონმეტრს მაინც იძლევა. მასთან კი, სამდისკოიანი გადაბმულობის ქურის მეშვეობით, ”პორშეს” 5-საფეხურიანი მექანიკური კოლოფია (G50) დაკავშირებული.

ავტომობილის მზიდი ელემენტი ფოლადის მილებითაა შეკრული, რომელიც კარბონის ბოჭკოს კომპოზიტური გარსითაა შემოვლებული. ეს კი მის სოლიდურ სიხისტეს განაპირობებს. ”ჯოს სუპერქარი” სპორტული ავტომობილისთვის შესაფერისი გაბარიტებითაც გამოირჩევა: მისი სიგრძე 4150, სიგანე 1860, სიმაღლე 1050 და ბაზა 2560 მილიმეტრია. ზეთით და საწვავით სრულად გაწყობილი ავტომობილი კი 940 კილოგრამს იწონის.

რაც შეეხება ”ჯოს სუპერქარის” გარეგნობას, ის ერთდროულად სამი ცნობილი სპორტული ავტომობილის ერთგვარი ნაზავია. პროპორციებით ის ”მაკლარენ F1-ს” მოგვაგონებს. ამავე ავტომობილს საქარე შუშა მიუგავს. ავტომობილის წინა ნაწილი ახლოსაა ”ასკარი KZ1-თან”, უკნიდან კი ის უფრო ”სალეენ S7-ს” წააგავს. ავტომობილი მხოლოდ ერთ, ზღვის ფერში შეიღებება.

თომასი იმედოვნებს, რომ პირველ 25 ცალ ”ჯოს სუპერქარს” სწრაფად გაჰყიდის. შემდეგ კი წარმოების მოცულობა შეკვეთებზე იქნება დამოკიდებული. ავტომობილის ღირებულება კი 600 000 ავსტრალიური დოლარია, რაც დღევანდელი კურსით, დაახლოებით 480 000 აშშ დოლარის ტოლფასია.

დაბოლოს, მეტ თომასს დიდი სურვილი აქვს, რომ მისმა ავტომობილმა GT კლასის რბოლებსა და ლე მანის 24-საათიან რბოლაში მიიღოს მონაწილეობა. ჰოდა, ის არ გამორიცხავს, რომ ამისათვის შეიძლება თავადვე შექმნას გუნდი, რომელიც ამ ოცნების განხორციელებაშიც დაეხმარება.

No comments:

Post a Comment