Wednesday, July 1, 2009

”შკოდამ” ახალი ეკონომიური ძრავის წარმოება დაიწყო

Skoda 1.2l HTP Engine

1 ივლისი

”ფოკლსვაგენის” ჯგუფში შემავალმა ჩეხურმა კომპანია ”შკოდამ”, მლადა ბოლესლავში მდებარე ძრავების ქარხანაში სამცილინდრიანი, 1.2-ლიტრიანი HTP სერიის ბენზინის ძრავის მოდიფიცირებული ვერსიის წარმოება დაიწყო, რომელიც ”შკოდას” ტექნიკური განვითარების დეპარტამენტის სპეციალისტების მიერაა მომზადებული.

აგრეგატმა მრავალმხრივი მოდიფიკაცია გაიარა. ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი ცვლილება ისაა, რომ შეიცვალა გაზგამანაწილებელი სისტემის ჯაჭვის კონსტრუქცია. შემცირდა მუხლა ლილვის წონა. ოპტიმიზაცია ჩაუტარდა წვის კამერას, ასევე შეშვების და გამოშვების სისტემებს. ჩატარებული სამუშაოების შემდეგ, ძრავი უფრო გაწონასწორებული, ეკონიომიური, მსუბუქი გახდა. ასევე მნიშვნელოვნად შემცირდა მის მიერ ატმოსფეროში გამოტყორცნილ აირში სათბურის ეფექტის მქონე მინარევები.

”შკოდას” დირექტორთა საბჭოს წევრი ეკჰარდ შოლცი, ვინც კომპანიის განვითარების დეპარტამნტს ხელმძღვანელობს, აცხადებს, რომ გაუმჯობესდა ამ ძრავის ორივე ვერსია, რომელთაგან ერთს თითო ცილინდრზე მხოლოდ ორი სარქველი აქვს, მეორეს კი - ოთხი.

1.2-ლიტრიანი HTP პირველ რიგში, ”შკოდას” ორი მოდელის - ”ფაბიასა” და ”რუმსტერისთვის” არის განკუთვნილი. მას ასევე მიიღებენ ”ფოკლსვაგენის” ჯგუფის კომპანიების შემდეგი მოდელები: ”ფოკლსვაგენის” ”პოლო” და ”ფოქსი”, ასევე ”სეატის” ”იბიცა” და ”კორდობა”.

ცნობისათვის, 1.2-ლიტრიანი HTP ძრავის წინა ვერსია 60 და 70 ცხენის ძალას და 108 ნიუტონმეტრს (3 000 ბრ/წთ-ზე) იძლეოდა, მისი მეშვეობით, ”ფაბიას” 100 კმ/სთ-ის ასაკრეფად 15.1 წამი სჭირდებოდა, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი მხოლოდ 156 კმ/სთ-ს აღწევდა. ას კილომეტრზე მას 5.9 ლიტრი ბენზინი სჭირდებოდა, ყოველი კილომეტრის გავლისას კი ატმოსფეროს 140 გრამი ნახშირორჟანგით აბინძურებდა.

ჯერჯერობით, ”შკოდას” ახალი ძრავის ტექნიკურ-ეკონომიკური მახასიათებლები არ გამოუქვეყნებია, თუმცა სავარაუდოა, რომ ის ყველა ასპექტში წინამორბედზე გაცილებით უკეთესი იქნება.

No comments:

Post a Comment