Monday, July 6, 2009

კრაისლერი PT კრუიზერის წარმოებას გააგრძელებს

Chrysler PT Cruiser

6 ივლისი

უკვე ცხრა წელია, რაც ”კრაისლერი” რეტრო-სტილის უნივერსალ ”PT კრუიზერს” აწარმოებს. თავიდან ეს უცნაური გარეგნობის ავტომობილი ავტომოყვარულებმა სწრაფად შეიყვარეს და ეს მის პოპულარობაზეც აისახა, მაგრამ დროთა განმავლობაში ავტომობილი მოძველდა და მისი გაყიდვებიც შემცირდა. მერე კი, ამერიკული კომპანიის ხელმძღვანელობამ ”PT კრუიზერის” განახლება ზედმეტ ფუფუნებად მიიჩნია და ავტომობილს ვერდიქტად წარმოების შეწყვეტა გამოუტანა.

”კრაისლერის” ტოლუკას (მექსიკა) ქარხანას ”PT კრუიზერის” წარმოება ამ ზაფხულს უნდა შეეწყვიტა, მაგრამ მას შემდეგ, რაც ამერიკული კომპანია გაკოტრდა და ის იტალიურმა ”ფიატმა” გამოისყიდა, გეგმები რადიკალურად შეიცვალა. კომპანიის ახალმა აღმასღულებელმა სერჯო მარკიონემ, ვისაც იმავდროულად, ტურინულ კომპანიაშიც იგივე თანამდებობა უკავია, ”PT კრუიზერის” წარმოების მინიმუმ ერთი წლით გახანგრძლივება გადაწყვიტა.

წარმოების პირველ წლებში, ”PT კრუიზერი” იმდენად პოპულარული იყო, რომ ”კრაისლერი” მის წარმოებას ვერ აუდიოდა, დილრები კი, როცა იცოდნენ, რომ ამ ავტომობილზე მზარდი მოთხოვნილების დაკმაყოფილება შეუძლებელი იყო, მის ფასს ხელოვნურად ზრდიდნენ.

რეტრო ავტომობილის გაყიდვების პიკი 2001 წელს დაფიქსირდა, როდესაც 144 717 ცალი ”PT კრუიზერი” გაიყიდა. შარშან გაყიდვები 50 910-მდე შემცირდა, წელს კი ჯერჯერობით მხოლოდ 8 591 ცალია გაყიდული. ცხრა წლის განმავლობაში, ”PT კრუიზერს” მოდიფიკაცია (მინიმალური) მხოლოდ ერთხელ, 2006 წელს ჩაუტარდა.

ესოდენ ძველი ავტომობილის ბაზარზე დატოვებას ბევრი გაუმართლებელ ნაბიჯად მიიჩნევს, მაგრამ ისიც ფაქტია, რომ ამ ეტაპზე, ”PT კრუიზერის” რეკლამირებისთვის ცენტიც აღარ იხარჯება და რაც უფრო მნიშვნელოვანია, წარმობისთვის მისი მომზადების ხარჯები მთლიანად დაფარულია. ამდენად, ავტომობილის საწარმოო თვითღირებულება მნიშვნელოვნადაა შემცირებული და მისი ნებისმიერი რაოდენობით გაყიდვას კომპანიისთვის მოგების მეტი არაფერი მოაქვს.

და, რაც ყველაზე მნიშვნელოვანია, მარკიონე ”PT კრუიზერის” თავგამოდებული ფანი ყოფილა. მაშ იქნებ, მან მეორე თაობის მოდელის გამოშვებაც გადაწყვიტოს...

No comments:

Post a Comment