Friday, September 4, 2009

ავტომობილი იდიოტებისთვის...

Car for Idiots..

4 სექტემბერი

ასე, საკმაოდ უკმეხად შეამკო ”ჯენერალ მოტორსის” ფართოდ რეკლამირებული ელექტრული ჰიბრიდი ”შევროლე ვოლტი” ”აუდის” ამერიკული შტოს პრეზიდენტმა იოჰან დე ნაისხენმა.

”რომელი ჭკუათამყოფელი გადაიხდის 15 000 დოლარით მეტს ავტომობილში, რომელიც ”კოროლას” უწევს კონკურენციას. მგონი, ასეთი იდიოტი ბევრი არ უნდა იყოს. მეორე მხრივ, ასეთ ავტომობილებს ის ადამიანები იყიდიან, რომლებიც საკუთარ თავს ინტელექტუალურ ელიტას მიაკუთვნებენ”, - ამბობს დე ნაისხენი.

გერმანული კომპანიის ამერიკული დივიზიონის შეფი გამოთქვამს სურვილს, რომ აშშ-ის მთავრობამ ნაკლები ყურადღება დაუთმოს ელექტრომობილებს და ნაკლები ფულადი სახსრები მოახმაროს ასეთი ავტომოილების განვითარებას. სამაგიეროდ, მისი რჩევაა, ამერიკელებმა აქცენტი სუპერეკონომიურ დიზელის აგრეგატებზე გადაიტანონ. დე ნაისხენის ქმით, დიზელისძრავიანი ავტომობილი ელექტრომობილზე მძლავრი, გამძლე და მოსახერხებელია და მისი აზრით, გარემოზე უკეთესი ზემოქმედება ექნება. ”აუდი ამერიკას” შეფის ასეთი განწყობა გასაგებია - გერმანული კომპანია დიზელის ძრავების ექსპერტად ითვლება და ამ კუთხით, მოწინავე ტექნოლოგიებს ფლობს. ბუნეზებრივია, ”აუდი” ამ ტექნლოგიების პროპაგანდას ეწევა.

”შევროლე ვოლტს” მხოლოდ დე ნაისხენი როდი აკრიტიკებს. თავად ”ჯენერალ მოტორსში” ამ ავტომობილს ხშირად, ფასის მხრივ, ”კომერციულად გაუმართლებელს” უწოდებენ. ბევრი ამბობს, რომ ეს ავტომობილი, ”ჯენერალ მოტორსისა” და ”შევროლესთვის” მეტად რისკიანი პროექტია, რომელიც ჩაფლავების შემთხვევაში, კომპანიას უზარმაზარ ზარალს მოუტანს.

ამერიკული კომპანიის ვიცე აღმასრულებელი ბობ ლუცი კი ამბობს, რომ 15 000-დოლარიან სხვაობას, მყიდველს ავტომობილის არნახული ეკონომიურობა გადაახდევინებს - მწარმოებლის დაპირებით, შერეული ციკლით (აკუმულატორებში დაგროვილი და შიდაწვის ძრავთან დაკავშირებული გენერატორის მიერ გამომუშავებული ენერგიით) მუშაობისას, ”შევროლე ვოლტი” 100 კილომეტრის გავლას 1 ლიტრი საწვავით შესძლებს.

იოჰან დე ნაისხენის სკეპტიციზმის მიუხედავად, ”შევროლე ვოლტის” შეძენა ბევრ ”იდიოტს” აქვს გადაწყვეტილი. ასე განსაჯეთ, ამერიკელებს ამ ავტომობილის ყიდვას თვით ქვეყნის პრეზიდენტი ბარაკ ობამაც ურჩევს...

No comments:

Post a Comment