Wednesday, October 7, 2009

გერმანული ”ელექტრო-მგელი” სუპერავტომობილების კლასში

E-Wolf’s Electric Supercars

7 ოქტომბერი

ამ წლის განმავლობაში, თითქმის ყოველთვიურად, რომელიმე ავტომწარმოებელი საზოგადოებას ახალ სპორტულ ელექტრომობილს უჩვენებს. ელექტრომობილების წარმოება თანდათან ერთგვარ მოდად იქცა, თუმცა არც ისე ხშირია შემთხვევები, როდესაც პრეზენტაციაზე სრულფასოვანი კონცეპციის ხილვა შეიძლება.
მაგრამ იგივეს ვერ ვიტყვით პატარა გერმანულ ფირმა ”E-ვოლფზე”, რომელმაც წარმოებისთვის ორი სპორტული ელექტრომიბილი - როდსტერი და კუპე მოამზადა და არ მალავს, რომ ”ფერარისთან” კონკურენციას აპირებს.

ორივე ავტომობილი საქსონიის მსუბუქი ტექნოლოგიების ცენტრთან და დრეზდენის რექნიკური უნივერსიტეტის მსუბუქი სტრუქტურებისა და პოლიმერული ტექნოლოგიების თანამშრომლებთან თანამშრომლობით შეიქმნა. ამასთან, ”E-ვოლფმა” როდსტერი E-1 ფრანკფურტის საავტომობილო შოუზე გამოფინა, E-2-ის წარმოების დაწყებას კი ორ წელიწადში გეგმავს.

ორივე ავტომობილის ძირითადი ღირსება მათი სიმსუბუქეა. როდსტერი E-1 თითქმის 500 კილოგრამს იწონის, მაგრამ სერიოზული მინუსიც აქვს - ის მხოლოდ იმ ადამიანებს ”იტანს”, რომელთა წონაც 68 კილოგრამის ფარგლებშია.

ავტომობილი აღჭურვილია 150-ცხენისძალიანი ელექტროძრავით, რომლის მეშვეობითაც, e-1 0-დან 100 კმ/სთ-მდე აჩქარებას 5 წამზე ნაკლებში ასწრებს, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი 229 კმ/სთ-ს აღწევს. ლითიუმ-იონური აკუმულატორების ერთი დამუხტვით კი ავტომობილს 320 კილომეტრის გავლა შეუძლია.

ამ ერთადგილიანი როდსტერის შეკვეთები ”E-ვოლფს” უკვე დაწყებული აქვს და თითოეულს 150 000 ევროდ ჰყიდის.

რაც შეეხება e-2-ს, ამ ავტომობილის გამოშვება 2011 წლიდან იგეგმება. ის ოთხი ელექტროძრავით აღიჭურვება, რომლებიც თითო ბორბალს მოემსახურება. ოთხივე ძრავის ჯამური სიმძლავრე 544 ცხენის ძალა იქნება. ავტომობილის წონა კი 900 კილოგრამზე ოდნავ მეტი იქნება.

ჯერჯერობით, e-2 მხოლოდ კომპიუტერში არსებობს, თუმცა პროექტის ავტორები ახლავე ირწმუნებიან, რომ მათი მეორე შედევრის მაქსიმალური სიჩქარე 250 კმ/სთ-ს მიაღწევს. და რაც მთავარია, საწარმოო ვერსიას ზუსტად ისეთი გარეგნობა ექნება, როგორიც ამჟამად, კომპიუტერულ ესკიზებში აქვს.

No comments:

Post a Comment