Wednesday, February 3, 2010

21-ე საუკუნის ”ფორდ T”

21st Century Ford Model T

4 თებერვალი

საუკუნეზე მეტი გავიდა მას შემდეგ, რაც ჰენრი ფორდის კომპანიამ ავტომობილის კონვეიერული წარმოება დაიწყო და ამ ტექნოლოგიით, პირველად მოდელი T გამოუშვა, რომელიც ”პაწია ლიზის” სახელითაც იყო ცნობილი. და ამ საუკუნის განმავლობაში, ბევრი დიზაინერისთვის, ეს პატარა ავტომობილი კვლავაც შთაგონების წყაროს წარმოადგენს.

ერთ-ერთი ასეთი დიზაინერია ბრაზილიელი ედუარდუ ოლივეირა, რომელმაც მიზნად თანამედროვე ”პაწია ლიზის” შექმნა დაისახა და რა გამოუვიდა, თავად განსაჯეთ. რა გამოუვიდა და სრულიად თანამედროვე კომპაქტური ქროსოვერი, რომელსაც, წარმოებაში რომ დაინერგოს, თავისუფლად შეუძლია პოპულარობის მოპოვება. მითუმეტეს, თუ მის სახელწოდებაში, დიდი წინაპრის სახელიც შევა. თან, ისიც საინტერესოა, რომ ბრაზილიური T ”ფორდის” ახლანდელ კორპორატიულ სტილშია შესრულებული.

თუმცა, ისიც აშკარაა, რომ ორიგინალურ და ბრაზილიურ T-ს შორის სხვაობა გაცილებით მეტია, ვიდრე მსგავსება. თუ მსგავსებაზე ვილაპარაკებთ, უნდა აღინიშნოს ოლივეირას კონცეპტუალური მოდელის საბორბლე თაღები, რომლებიც სწორედ ”პაწია ლიზის” სტილშია შესრულებული. ამ მანქანას ბორბლებიც ისე აქვს კიდეებისკენ გარიყული, როგორც T-ს ჰქონდა. მსგავსება შეიძლება დავინახოთ იმაშიც, რომ თანამედროვე T-ს კუდი ”ლიზისავით” ქვემოთ აქვს ”ჩაჭრილი” და იქ სათადარიგო საბურავია დამაგრებული. ავტომობილის სიგრძე 4.2 მეტრია, რაც ”ლიზის” სიგრძეს მნიშვნელოვნად სჭარბობს. თან მას ოთხი კარი აქვს, რომლებიც ერთმანეთის საპირისპირო მხარეს იღება.

პროექტის ავტორის თქმით, თანამედროვე მოდელ T-ს ყველაზე მეტად ბენზინზე მომუშავე 4-ცილინდრიანი ძრავი მიესადაგება. თუმცა, ყველაზე უკეთესი ალბათ, თანამედროვე მოდის შესაფერისი ჰიბრიდული აგრეგატი იქნებოდა...

No comments:

Post a Comment