”ფორდ სტარტი” – ”ფიატ 500-ს” ახალი მეტოქე გამოუჩნდა
Ford Start Concept
22 აპრილი
პეკინის საერთაშორისო საავტომობილო შოუზე, ”ფორდმა” კონცეპტუალური ავტომობილი ”სტარტი” წარმოადგინა. როგორც კომპანიის რელიზში სწერია, ეს ავტომობილი სპეციალურად შეიქმნა იმისათვის, რომ მასთან ერთად, ”ფორდს” ტავისი ახალი ძრავი, სერია ”ეკობუსტის” 1.0-ლიტრიანი სამცილინდრიანი ძრავი წარმოედგინა.აღსანიშნავია, რომ ბოლო სამ წელიწადში, ეს ”ფორდის” მიერ შექმნილი პირველი კონცეპტუალური მოდელია. ამასთან, ამერიკულმა კომპანიამ თავისი კონცეპტუალური ნამუშევარი ჩინეთში პირველად გამოფინა. როგორც დირბორნელთა მთავარი დიზაინერი ჯეი მეისი ამბობს, ამ კონცეპციაზე მუშაობისას, ”ფორდის” სტრატეგიული კონცეპციების სტუდიის (რომელიც შტატ კალიფორნიის ქალაქ ირვინში მდებარეობს) სპეციალისტების მიზანი არ ყოფილა აეროდინამიკურად დახვეწილი ავტომობილის შექმნა. ”სტარტის” მთავარი დანიშნულება, თავისი გარეგნობით შოუს დამთვალიერებელთა ყურადღების მიქცევაა. სტენდთან მისული დამთვალიერებელი კი ამ კონცეპციის მთავარი დეტალის - 1.0-ლიტრიანი ძრავის შესახებ ინფორმაციასაც გაეცნობა.
ამ აგრეგატის ტექნიკური მონაცემები ჯერ არ ქვეყნდება. სამაგიეროდ ცნობილია, რომ 6-საფეხურიანი მექანიკური კოლოფი შეუწყვილდება. აგრეგატი წარმოებისთვის თითქმის მზადაა. ამასთან, მას ისეთივე მონაცემები უნდა ჰქონდეს, როგორიც 1.6-ლიტრიან ოთხცილინდრიან აგრეგატებს აქვს. ინტერნეტში გავრცელებული ინფორმაციით, ახალი აგრეგატის სიმძლავრე 89-108 ცხენის ძალა იქნება. რაც მთავარია, მის მიერ გამობოლქვილ აირში, ნახშირორჟანგის შემცველობა კილომეტრზე 100 გრამიც არ იქნება.
კონცეპტუალური ავტომობილი ფოლადისა და ალუმინისგან შეკრულ შასიზეა აგებული. ”სტარტის” ძარა გადამუშავებადი კომპოზიტისგანაა დამზადებული, რომელიც ფორმირების წინ იღებება. ამ მასალების გამოყენებით, ”ფორდის” ინჟინრებმა ავტომობილის წონის შემცირებას მიაღწიეს, რაც საბოლოო ჯამში, მის ეკონომიურობასა და ეკოლოგიურობაზე დადებითად აისახება.
”ფორდი” აცხადებს, რომ ”სტარტის” წარმოება არ იგეგმება. თუმცა, პრესაში უკვე გაჩნდა ვარაუდები, რომ ”სტარტის” სახით, ”ფორდმა” თავის პოპულარულ საქალაქო მოდელ ”კა-ს” ახალი ვერსია გვიჩვენა. სავარაუდოდ, თუ ბაზარზე გამოსვლა ეღირსა, ის კონკურენციას ”ფიატ 500-ს” გაუწევს.
No comments:
Post a Comment