”ფიატი” რეორგანიზაციას იწყებს
Fiat Separates its Auto Operations from Truck and Tractor Divisions
22 აპრილი
მარცხნიდან: მარკიონე, დი მონტეძემოლო და ელკანი
.................................................................
”ფიატ S.p.A.-ს” მთავარმა აღმასრულებელმა სერჯო მარკიონემ გამოაქვეყნა იტალიური კომპანიის ხუთწლიანი სამოქმედო ფეფმა, რომლის მიხედვითაც, მისი საავტომობილო შტო სატვირთო ავტომობილებისა (ივეკო) და ტრაქტორების მწარმოებელ (ქეის ნიუ ჰოლანდი) შტოებს დაშორდება. ამ ორის საფუძველზე კი სრულიად ახალი კომპანია, სახელად ”ფიატ ინდასტრიალ S.p.A.”.
მარკიონემ ასევე გამოაცხადა, რომ ავტომობილების მწარმოებელი ბრენდები, როგორებიცაა ”ფიატი”, ”ალფა რომეო”, ”ლანჩა”, ”ფერარი” და ”მაზერატი”, ჰოლდინგ ”ფიატ S.p.A.-ს” შემადგენლობაში დარჩებიან. ამავე ჰოლდინგში დარჩება ძრავებისა და ტრანსმისიების მწარმოებელი შტო ”ფიატ პაუერტრაინ ტექნოლოჯიზი”.
მარკიონე დასძენს, რომ ზემოთ აღნიშნული კომპანიების დაშორების პროცესი ამ წლის ბოლომდე დასრულდება. მისი აზრით, ჰოლდინგში საავტომობილო ჯგუფის დატოვება ხელს შეუწყობს ”ფიატის” და ”კრაისლერის” ჯგუფის სწრაფ და მყარ ინტეგრაციას. პარალელურად, ტურინელები ამერიკულ კომპანიაში თავის წილს, მალე 20-დან 35 პროცენტამდე გაზრდიან.
”ფიატის” ხუთწლიანი გეგმის ძირითადი გეგმა ითვალისწინებს, რომ ”ფიატის” ჯგუფში შემავალმა საავტომობილო კომპანიებმა და ”კრაიელსრის” კომპანიებმა (კრაისლერი, დოჯი, ჯიპი) ერთად განახორციელონ შესყიდვები, საინჟინრო სამუშაოები, ერთმანეთს მაკომპლექტებლები გაუზიარონ და განვითარების ერთობლივი გეგმები დასახონ.
”ჩვენი გეგმა ითვალისწინებს, რომ 2010-დან 2014 წლამდე პერიოდში, ჩვენი კომპანია, ”კრაისლერთან” ერთად, რეალურად გახდეს გლობალური ბაზრის მოთამაშე. ”კრაისლერის” გარეშე, ”ფიატი” მთელი არსებობის განმავლობაში, დიდი ბაზრიდან გარიყული კომპანიის როლში ყოფნისთვის იქნებოდა განწირული”, - ”ფაინენშლ ტაიმსთან” საუბრისას განაცხადა მარკიონემ.
ორი კომპანიის შეფი დასძენს, რომ ”ფიატი” და ”კრაისლერი” ერთმანეთს ზოგიერთ მოდელს გაუცვლიან, შემდგომში კი, ახალ მოდელებს ერთობლივად შეიმუშავებენ. იტალიური კომპანია, ამერიკელი პარტნიორისგან უგზოობის მოდელებისა და მინივენების წარმოების გამოცდილებას გაიზიარებს, თავად კი მას კი მინი, სუბკომპაქტურ და კომპაქტურ პლატფორმებს შესთავაზებს. ამგვარად, ორივე კომპანიას, მათთვის ახალ სეგმენტებში შეღწევის რეალური საშუალება მიეცემა.
ამგვარი პარტნიორობა ყველაზე ინტენსიურად ”ლანჩასა” და ”კრაისლერს” შორის განხორციელდება. კერძოდ, იტალიური მარკის მართვას ”კრაისლერი” განახორციელებს. უფრო მეტიც, ”ლანჩას” უკლებლივ ყველა მოდელის შემუშავებაში, ”კრაისლერის” სპეციალისტები მიიღებენ მონაწილეობას და მათ ამერიკული კომპანია თავისი მარკითაც გამოუშვებს.
იმავდროულად, გამოცხადდა, რომ ”ფიატის” ჯგუფის აღმასრულებლის პოსტს დატოვებს ლუკა კორდერო დი მონტეძემოლო, ვინც ტურინული კონცერნის დირექტორთა საბჭოში დარჩება და პარალელურად, ”ფერარის” აღმასრულებელიც იქნება.
”ლუკა კორდერო დი მონტეძემოლომ ეს გადაწყვეტილება თავად მიიღო და ის იმ გარემოებით ახსნა, რომ შესრულებულია ყველა ის მიზანი, რომლებსაც მას აკისრებდნენ, როდესაც ამ თანამდებობაზე 2004 წელს დანიშნეს”, - ნათქვამია ”ფიატის” მიერ გამოქვეყნებულ რელიზში. ამ განცხადების გამოქვეყნებამდე, ინტერნეტით გავრცელდა ცნობები იმის შესახებ, რომ თითქოს, მონტეძემოლო არ ეთანხმება იმ ხუთწლიან გეგმას, რომელიც მარკიონემ შეიმუშავა და სწორედ ამის გამო გადაწყვიტა თანამდებობის დატოვება. სხვა ვერსიით, ის პოლიტიკაში წასვლას აპირებს.
მონტეძემოლოს ადგილს დაიკავებს ”ფიატის” ვიცე აღმასრულებელი ჯონ ელკანი, ვინც ტურინული კონცერნის ყოფილი აღმასრულებლის, ჯოვანი ანიელის შვილიშვილია. სიკვდიამდე ცოტა ხნით ადრე, ანიელის ნათქვამი აქვს, რომ ჯონი მომავალში ”ფიატის” აღმასრულებელი უნდა გახდეს. სხვათა შორის, ელკანი ანიელის ოჯახის მფლობელობაში არსებულ კომპანია ”ექსორ S.p.A.-ს” აღმასრულებელია, კომპანიისა, რომელიც ”ფიატის” აქციების 30 პროცენტს აკონტროლებს და მისი უმსხვილესი აქციონერია. თავის დროზე, სწორედ ელკანის დამსახურება იყო ის, რომ ადვოკატი მარკიონე ”ფიატის” მთავარი აღმასრულებელი გახდა.
No comments:
Post a Comment