შემდეგ ევროპულ ალიანსში ”პეჟო-სიტროენი” შევა
Fiat Chairman Says Next European Car Alliance May Involve PSA
19 აპრილი
ასე ფიქრობს ”ფიატისა” და ”კრაისლერის” მთავარი აღმასრულებელი სერჯო მარკიონე. ”ახლა ალბათ ”PSA პეჟო-სიტროენის” ჯერია. მათ უკვე სცადეს ”მიცუბიში მოტორსთან” ალიანსის შექმნა, მაგრამ არაფერი გამოუვიდათ, თუმცა ამაზე კი ალბათ არ გაჩერდებიან”, - ამბობს მარკიონე.
”PSA პეჟო-სიტროენის” ევროპაში სიდიდით მეორე უდიდესი (ფოლკსვაგენის შემდეგ) ავტომწარმოებელია. მისი და ”მიცუბიში მოტორსის” ხელმძღვანელობა მოლაპარაკებას აწარმოებდა აქციების პაკეტების გაცვლის თაობაზე, თუმცა ეს მოლაპარაკება უშედეგოდ დასრულდა. არადა, ფრანგულ და იაპონურ კომპანიებს არაერთი ერთობლივი პროექტი აქვთ განხორციელებული და რამდენიმეზე ერთობლივად მუშაობენ.
მართალია, მხარეებს შორის შეთანხმება ვერ შედგა, თუმცა მათ მოილაპარაკეს, რომ მომავალში კიდევ უფრო გააღრმავებენ პარტნიორულ ურთიერთობებს. სხვათა შორის, სანამ ”ფიატი” ”კრაისლერის” აქციების 20 პროცენტს გამოისყიდდა, მარკიონე აცხადებდა, რომ ”PSA პეჟო-სიტროენთან” ალიანსის შექმნა ორივე კომპანიისთვის მისწრება იქნებოდა.
მარკიონეს არაერთხელ უთქვამს, რომ თანამედროვე კონკურენციის პირობებში, დამოუკიდებლობას მხოლოდ ის კომპანიები შეინარჩუნებენ, რომელთა წლიური წარმოება 5 მილიონზე ნაკლები არაა. თუ გავითვალისწინებთ, რომ შარშან ”ფიატმა” დაახლოებით 2 მილიონი ავტომობილი გამოუშვა, ”კრაისლერმა” კი 1.3 მილიონი, შეიძლება ვივარაუდოთ, რომ ”ფიატის” შეფს ალიანსში კიდევ ერთი მსხვილი ავტომწარმოებლის დამატება სურს.
შედარებისთვის, ”PSA პეჟო-სიტროენმა” შარშან 3.2 მილიონი ავტომობილის რეალიზება შეძლო. ესე იგი, თუ ”ფიატ-კრაისლერი” და ფრანგული კომპანია გაერთიანდება, მათი ჯამური წლიური გაყიდვები მარკიონესეულ კრიტიკულ ზღვარს გასცდება.
No comments:
Post a Comment