Monday, May 24, 2010

”პინინფარინას” საიუბილეო ქმნილება - ელექტრომობილი ”ნიდო”

Pininfarina Shows All-Electric Nido Mini

24 მაისი

ძარების წარმოებასა და საავტომობილო დიზაინზე სპეციალიზებულმა კომპანია ”პინინფარინამ”, სუბკომპაქტურ ელექტრომობილ ”ნიდოს” პრეზენტაცია ჩაატარა. ეს ავტომობილი ”პინინფარინას” დაარსებიდან 80 წლის იუბილესთან დაკავშირებით დამზადდა. მაგრამ მისი კონცეპტუალური ვერსიისგან განსხვავებით, რომელიც ”პინინფარინამ” 2004 წელს, პარიზის ავტო შოუზე გვიჩვენა, ახალი ”ნიდო” სერიული წარმოებისთვის მომზადებული ავტომობილია.
”ნიდოს” გაბარიტებია: სიგრძე 2.905 მეტრი, სიგანე 1.683 მეტრი, სიმაღლე 1.507 მეტრი და ბორბლების ბაზა 2.068 მეტრია. ამგვარად, ის ”სმარტზე” 0.215 მეტრით გრძელი, 0.123 მეტრით განიერი და 0.037 მეტრით დაბალია. საჩვენებელი ელექტრომობილი ფოლადის მილებისგან შეკრულ კარკასზეა აგებული, თუმცა კომპანიის განცხადებით, წარმოებისას ასეთ კარკასს ალუმინისა შეცვლის. სერიული ”ნიდოს” წონა 900 კილოგრამია.

”ნიდო” აღჭურვილია 40-ცხენისძალიანი ელექტროძრავით, რომელიც ავტომობილის უკანა ნაწილშია მოთავსებული. ძრავი ენერგიას ნიკელ-ქლორიდული აკუმულატორების (სერია ზებრა Z5) ბლოკისგან ღებულობს. მათი დახმარებით, ”ნიდოს” შეუჩერებლად 140 კილომეტრის გავლა შეუძლია.

”პინინფარინას” მონაცემებით, ”ნიდოს” პროტოტიპს ადგილიდან 60 კმ/სთ სიჩქარის აკრეფა 6.7 წამში შეუძლია, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი 120 კმ/სთ-ია. აკუმულატორების სრულად დასამუხტად, დაახლოებით 8 საათია საჭირო. ავტომობილს ენერგიის დაზოგვაში, ”პირელის” მიერ სპეციალურად შემუშავებული საბურავები დაეხმარება.

აღსანიშნავია, რომ ლითიუმ-იონურ აკუმულატორებთან შედარებით, ნიკელ-ქლორიდული აკუმულატორები მეტი ტევადობით და ექსპლუატაციის მეტი პერიოდით გამოირჩევიან. მათში გამოყენებული შენაერთების დიდი ნაწილი გარემოსადმი უვნებელია. ამასთან, აკუმულატორები გადამუშავებას სრულად ექვემდებარება. ასეთი აკუმულატორების მთავარი ნაკლი მათი სიძვირეა, რის გამოც, მათით აღჭურვილი ავტომობილის ექსპლუატაციის ხარჯები, შიდაწვისძრავიანისა შესაბამის მაჩვენებელს უტოლდება.

”პინინფარინას” ხელმძღვანელობა აცხადებს, რომ ”ნიდოს” მოდულური სტრუქტურა მის უნივერსალურობას განაპირობებს. ეს ნიშნავს, რომ მის ბაზაზე როგორც ჰიბრიდული, ასევე შიდაწვისძრავიანი ავტომობილის წარმოება (ნიდოს პირველი კონცეპტი შიდაწვისძრავიანი იყო) შეიძლება. გარდა ამისა, პერსპექტივაში, დიდი იქნება ძარების არჩევანი. ორადგილიანი ჰეჩბეკის გარდა, ”ნიდოს” ბაზაზე შეიძლება ოდნავ დიდი ჰეჩბეკის (ჩასაჯდომი ფორმულით 2+2), პიკაპის, მიკროვენისა და ფურგონის დამზადება.

ადრე გამოქვეყნებული განცხადების შესაბამისად, ელექტრომობილების წარმოების საქმეში, ”პინინფარინას” პარტნიორობას ფრანგული კომპანია ”ბოლორე” გაუწევს, რომელიც აკუმულატორების წარმოებაზეა სპეციალიზებული. ”ნიდოს” წარმოების დაწყების შემდეგ, ”პინინფარინა” მასზე დიდი ზომის, ოთხადგილიანი ელექტრომობილის გამოშვებასაც აპირებს, რომელსაც წამყვანი წინა ბორბლები ექნება.

No comments:

Post a Comment