Sunday, September 19, 2010

კომპანია ”ინრეკორმა” ახალი საავტომობილო მასალა შეიმუშავა

Inrekor Unveils New Car-Manufacturing Material

19 სექტემბერი

ბოლო 30 წელია, ავტომწარმოებლებს ორი მთავარი საზრუნავი აქვთ - ავტომობილების უსაფრთხოების უახლესი სისტემებით აღჭურვა და გამონაბოლქვზე არსებული მოთხოვნების შესრულება. ყოველივე ახალი სისტემებით ავტომობილების აღჭურვას მოითხოვს, რაც საბოლოო ჯამში, მათს დამძიმებას იწვევს. ამას კი შედეგად საწვავის ხარჯის ზრდა მოსდევს.
მაგრამ უახლოეს მომავალში, შესაძლოა, წონის ნამატის ერთდროულად შემცირება გახდეს შესაძლებელი. ამის საშუალებას კი ინგლისურ კომპანია ”ინრეკორის” გამოგონება იძლევა, რომელსაც ავტორებმა მარტივად, კომპანიის სახელივე უწოდეს. გამოგონება, ავტომობილის შასის კონსტრუქციაში სენდვიჩური ტიპის მასალის გამოყენებას ითვალისწინებს. სენდვიჩს კი ალუმინის ფურცლები და მათ შორის მოთავსებული მსუბუქი მასალა ქმნის. ეს მასალა პროპილენის ბაზაზე შექმნილი ქაფია (მისი სახელწოდებაა ARPRO).
ახალი მასალა ინრეკორი ძალიან მსუბუქი და თითქმის ისეთივე მტკიცეა, როგორიც ფოლადის კონსტრუქცია. სხვათა შორის, კარბონის კომპოზიტის სენდვიჩური კონსტრუქცია უკვე დიდი ხანია, ავიაინდუსტრიასა და ფორმულა 1-ის ავტომობილებში გამოიყენება და მან თავისი საიმედობა დიდი ხანია, საქმით დაამტკიცა. ამასთან, ინრეკორი კარბონის მასალაზე გაცილებით იაფიცაა და რაც არანაკლებ მნიშვნელოვანია, ის სრულად ექვემდებარება გადამუშავებას.

კომპანია ”ინრეკორი” აცხადებს, რომ მის მიერ შექმნილ ახალ მასალას, ავტომობილის წონის დაახლოებით 30 პროცენტით შემცირება შეუძლია. ეს კი ავტომობილის ეკონომიურობის გაუმჯობესებასაც გამოიწვევს და მას გარემოსადმი უფრო მეგობრულსაც გახდის.

რამდენადაც, ”ინრეკორის” მასალაში გამოიყენება ალუმინის ფურცლები, რომლებიც ტვიფვრით დამუშავებას ექვემდებარება, მასალა ინრეკორი მასობრივი წარმოებისთვისაც გამოსადეგია, რასაც ვერ ვიტყვით კარბონის კომპოზიტზე, რომელიც ვაკუუმურ დამუშავებასა და ფორმირებას მოითხოვს.

სხვათა შორის, ”ინრეკორმა” და კიდევ ერთმა ინგლისურმა კომპანია ”ჩესილ მოტორ კომპანიმ”, ახალი მასალით დაამზადეს ლეგენდარული ”პორშე 356 სპიდსტერის” კიტ კომპლექტი, რომელიც ჩვეულებრივი მასალებით შექმნილ ანალოგიურ ავტომობილზე დაახლოებით 15 პრიცენტით მსუბუქი გამოვიდა. გარდა ამისა, ”ინრეკორმა” ასევე შეიმუშავა ოთხადგილიანი ავტომობილის შასი, რომლის სავარაუდო წონაც, ფოლადის ელემენტების გამოყენების შემთხვევაში, დაახლოებით 300 კილოგრამი უნდა ყოფილიყო. მაგრამ ინრეკორით დამზადებული შასი მხოლოდ 160 კილოგრამს იწონის.

მათთვის, ვინც შეიძლება ამ მასალის უსაფრთხოებამ დააეჭვოს, კომპანია ”უორუიკ მენუფექტურინგმა” ჩაატარა გამოკვლევა, რომლის მიხედვითაც,, ინრეკორით შექმნილი ავტომობილები თავისუფლად მიიღებს ”ევრო NCAP-ის” ხუთ ვარსკვლავს. ესე იგი, ის სრულად შეესაბამება თანამედროვე, ძალიან მკაცრ ევროსტანდარტებს.

დაბოლოს, ”ინრეკორი” აცხადებს, რომ საკუთარ მასალას პირველ რიგში, თვითონვე გამოიყენებს. მაგრამ უფრო საინტერესო ისაა, რომ ინოვატორს უკვე გაფორმებული აქვს კონტრაქტი მსხვილ ავტომწარმოებელთან, რომლის სახელიც ჯერჯერობით არ მჟღავნდება.

No comments:

Post a Comment