Wednesday, November 3, 2010

კონკურს 2011 წლის საუკეთესო ავტომობილის ფინალისტები

2011 Car of the Year: 7 Finalists Announced

3 ნოემბერი

დასკვით ეტაპზე გადავიდა ტრადიციული კონკურსი ევროპის წლის საუკეთესო ავტომობილი, რომელმაც ძველი კონტინენტის 2011 წლის საუკეთესო ავტომობილის ვინაობა უნდა გაარკვიოს. ახლახანს ჟიურიმ 41 ახალი ავტომობილიდან ის 7 აირჩია, რომლებიც საუკეთესოს სახელისთვის იბრძოლებენ.

როგორც ყოველთვის, ფინალისტებს შორის ისეთი ავტომობილებიც მოხვდა, რომლებსაც დასკვნით ეტაპზე ბევრი არავინ ელოდა. თუმცა, ასეთ კონკურსებში რომ შემთხვევითი გამარჯვებულები არ არსებობენ, ეს გასულმა ხუთმა ათწლეულმაც უჩვენა.

სამაგიეროდ, ფინალში ვე მოხვდა ისეთი შესანიშნავი ავტომობილები, როგორებიცაა ”აუდის” ლუქს სედანი A8 და ოთხკარიანი კუპე A7 სპორტბეკი, ”ბეემვეს” მე-5 სერიის სედანი და უგზოობის X3, ”იაგუარის XJ და ”მერსედს ბენცის” ოთხკარიანი კუპე CLS. თუმცა, ისიც ცნობილია, რომ დიდი ზომის მანქანები ამ ტიპის კონკურსებს ევროპაში იშვიათად იგებენ.

საუკეთესოთა შორის საუკეთესოს სახელს ევროპის საავტომობილო საზოგადოება 29 ნოემბერს გაიგებს, მანამდე კი შესანიშნავ შვიდეულს თვალი გადავავლოთ და იქნებ, წინასწარ ისიც გამოვიცნოთ, თუ ვის აღიარებენ საუკეთესოდ ჟიურიში შემავალი ჟურნალისტები. მაშ ასე, კონკურს 2011 წლის საუკეთესო ავტომობილის (COTY) წოდებაზე წარდგენილნი არიან (ალფაბეტის მიხედვით)...

ალფა რომეო ჯულიეტა

მილანური კომპანია კრიზისშია, მაგრამ მისი ავტომობილები COTY-ს ფინალში მაინც ხვდებიან. ამჯერად, ეს პატივი ადრე პოპულარული და კარგა ხანს მივიწყებული, ახლა კი გაცოცხლებული სახელის მტარებელ ავტომობილს ერგო. ”ჯულიეტა” ნომინანტობას მარტო მისი შესანიშნავი გარეგნობის გამო იმსახურებდა. ეგეც რომ არა, მან ახლახანს ევროპული სტანდარტით (EURONCAP) ხუთვარსკვლავიანი შეფასება დაიმსახურა. ამ ჰეჩბეკისთვის ბევრი ძრავია გათვალისწინებული, მათ შორის კი ”ჯულიეტას” ის ვერსია გამოირჩევა, რომელიც 1.8-ლიტრიანი ტურბო ძრავითაა (სიმძლავრე 235 ცხენის ძალა) აღჭურვილი.

სიტროენ C3/DS3

ამ ავტომობილის ძიერი მხარეც მისი დახვეწილი გარეგნობაა, თუმცა, რა თქმა უნდა, ის ”ალფა რომეოს” ამ მხრივ ვერ შეეჯიბრება. სამაგიეროდ, ფრანგული ჰეჩბეკი უკეთესი ინტერიერით და მრავალფეროვანი ეკიპირებით გამოირჩევა. ძრავების მხრივაც, ორმაგ შევრონს ბევრი ვერ შეედრება. სპეციალურ აღნიშვნას იმსახურებს კომპანია ”ცენიტის” წარმოების საქარე შუშა. როგორც ჟიური შეფასებაშია ხაზგასმული, ეს შუშა მძღოლის მხედველობის არეს აუმჯობესებს.

დაჩია დასტერი

ვინ იფიქრებდა, რომ ერთ დროს კომუნისტური რუმინეთის სიმბოლოდ ქცეულ ავტომწარმოებელ ”დაჩიას” ოდესმე ევროპული ავტოინდუსტრიის ელიტაში ვიხილავდით... თუმცა, ამაში გასაკვირი არაფერია, ეს მარკა ხომ ახლა ”რენოს” ეკუთვნის, რომელმაც ის თავისი იაფფასიანი ავტომობილების მწარმოებლად აქცია და ერთობ მოგებულიც დარჩა. ჯერ იყო ჰეჩბეკი/სედანი ”ლოგანი”, ახლა კი უგზოობის ”დასტერის” ჯერია.

ესეც იაფთა სეგმენტის წარმომადგენელი და ევროპაში ყველაზე ხელმისაწვდომი უგზოობის ავტომობილია. რაც მთავარია, ტყუილად სულაც არ მიეკუთვნება უგზოობის კლასს - შესანიშნავი გამავლობა აქვს და ინტერიერიც იმაზე უკეთესი კომფორტულობით გამოირჩევა, ვიდრე მისგან მოსალოდნელი იყო. განსაკუთრებით კარგია ”დასტერის” ის ვერსია, რომელიც 1.5-ლიტრიანი 85-ცხენისძალიანი დიზელითაა აღჭურვილი.

რა თქმა უნდა, ”დაჩიას” ფინალში არავინ ელოდა, მაგრამ დრო შეიცვალა...

No comments:

Post a Comment