Wednesday, November 3, 2010

ფორდ C-მაქს/გრანდ C-მაქსი

საბაზისო C-მაქსს იმის გამო აკრიტიკებდნნ, რომ მას შვიდ სავარძელი არ ჰქონდა. ჰოდა, ცისფერ ოვალში ეს პრობლემა მარტივად მოაგვარეს - პლატფორმა დააგრძელეს და სალონში სავარძლების მესამე რიგისთვის ადგილიც გამოჩნდა. შესაბამიად, ამ მოდიფიკაციას სახელში გრანდ დაემატა. უფრო მთავარი კი ისაა, რომ ამ ავტომობილ(ებ)ს ახალი, სერია ეკობუსტის ძრავები აქვს, რომლებიც საკმარისი სიმძლავრით და მომენტით და, რაც მთავარია, ეკონომიურობით გამოირჩევა. ძრავებიდან ყველაზე მძლავრი 180 ცხენის ძალას გამოიმუშავებს.

ნისან ლიფი

ამ ავტომობილით, ავტოინდუსტრიაში რევოლუცია იწყება და ამ საქმეში ერთ-ერთი პიონერი ”ნისანია” თავის ელექტრულ ჰეჩბეკ ”ლიფით”. რა თქმა უნდა, ამ და მის მსგავს ავტომობილებს უახლოეს წლებში, პოლიტიკური მხარდაჭერა გარანტირებული აქვთ, რადგან განვითარებული ქვეყნების მთავრობები ცდილობენ, რომ მათმა მოსახლეობამ, რაც შეიძლება, მეტი ეკოლოგიურად სუფთა ავტომობილი შეიძინოს.

რამდენადაც ”ლიფის” სვლის სიშორე 160 კილომეტრზე მეტია, რაც იმას ნიშნავს, რომ ამ ავტომობილს ევროპის და არამხოლოდ ევროპის მოსახლეობის უმეტესობა ყოველდღიურად, ზედმეტი დამუხტვის გარეშე გარეშე გამოიყენებს. ავტომობილი 110-ცხენისძალიანი ელექტროძრავითაა აღჭურვილი, რაც ამ ტიპის მანქანისთვის სრულიად საკმარისია.

თავისუფლად შეიძლება ითქვას, რომ ”ნისან ლიფი” საუკეთესოდ აღიარების ერთ-ერთი მთავარი პრეტენდენტია.

ოპელ/ვოქსოლ მერივა

წინა მერივა ძალიან წარმატებული ავტომობილი იყო და ბუნებრივია, ”ჯენერალ მოტორსის” გერმანულ-ბრიტანულმა შტომ, ამ წარმატების გამეორება სცადა, რაც ძალიან კარგად გამოუვიდა. წინამორბედთან შედარებით, ახალი ”მერივა” უფო დიდია - ის უფრო ზორბა პლატფორმაზე ააგეს. შესაბამისად, გაიზარდა ინტერიერის მოცულობა და კომფორტულობა.

ახალ მერივას ერთი დამახასიათებელი თვისება აქვს - მისი წინა და უკანა კარებები ერთმანეთის საპირისპირო მიმართულებით იღება. ამის საშუალებას კი ის ფაქტი იძლევა, რომ უკანა კარებები უკანა საყრდენზეა ჩამოკიდული. ამგვარად, მნიშვნელოვნადაა გაადვილებული მანქანაში ჩაჯდომა და იქიდან გადმოსვლა.

რა თქმა უნდა, მყიდველს არჩევანის გაკეთება ძრავების ფართო გამაში შეუძია. აგრეგატებს შორის კი განსაკუთრებით მძლავრი და ეკონომიური დიზელის აგრეგატები გამოირჩევა.

ვოლვო S60/V60

ჩინელთა ხელში, ”ვოლვო” დიდ განახლებას იწყებს და ამის სიმბოლოდ შეიძლება ეს მშვენიერი ავტომობილი ჩაითვალოს, რომელსაც ეგრეთ წოდებული IKEA-ს დიზაინი გამოარჩევს. მისი წინამორბედსგან განსხვავებით, ახალ S60-ს თავისუფლად შეუძლია მე-3 სერიის ”ბეემვესთან” და C-კლასის ”მერსედესთან” კონკურენცია, რაშიც თუნდაც სოლიდური გაბარიტები (სიგრძე 4.63 მეტრი) დაეხმარება.

ახალგაზრდა მყიდველს უთუოდ უფრო დააინტერესებს ამ სედანის ის ვერსია, რომელიც 3.0-ლიტრიანი ძრავითაა აღჭურვილი. უფროსი თაობის მყიდველს კი შვედური კომპანია 4 და 5-ცილინდრიანი დიზელისძრავიანი ვერსიებით მოხიბლავს. და, რა თქმა უნდა, ყოველთვის უნდა გვახსოვდს, რომ შვედური კომპანიის ავტომობილები უსაფრთხოების უმაღლესი სტანდარტებით გამოირჩევს.

***

რა თქმა უნდა, ამ შვიდეულში ყველა ავტომობილს აქვს ის თვისება, რომლის გამოც ის შეიძლება საუკეთესოდ დასახელებას იმსახურებს, თუმცა ყველაზე გამორჩეულებიც არიან. მაგალითად, ”ალფა რომეო ჯულიეტა”. და მაინც, ალბათ გამარჯვების ყველაზე მეტი შანსი ”ნისანის” ელექტრომობილს ექნება, რადგან ამ აღიარებით, ელექტრომობილების აღიარებაც მოხდება, ეს კი ევროპის სახელმწიფოების უმეტესობას ყველაზე მეტად აწყობს.

თუმცა, გამარჯვებულს მაინც ჟიურის დამოუკიდებელი წევრები ასახელებენ, რომლებიც პოლიტიკური ინტერესით კი არა, საკუთარი ემოციებითა და გემოვნებით იხელმძღვანელებენ. ამ მხრივ კი ”ჯულიას” ბადალი არ უნდა ჰყავდეს...

No comments:

Post a Comment