Friday, April 29, 2011

„ტოიოტას“ პირველობას „ჯენრალ მოტორსი“ და „ფოლკსვაგენი“ ეცილებიან

Toyota Chased by GM, Volkswagen, on the Sales Chart

29 აპრილი

ფინანსური კრიზისი, ავტომობილების გაწვევა, კიდევ გაწვევა და გაწვევა, მიწისძვრა, ცუნამი... სხვადასხვა მიზეზებით გამოწვეულმა კრიზისებმა და კატასტროფებმა, მსოფლიოს უდიდესი ავტომწარმოებელი კომპანია „ტოიოტა“ დააჩოქა. ამას კი, მისი კონკურენტები ისევე სწრაფად გრძნობენ, როგორც წყალში ზვიგენი სისხლს...

უკვე ერთ წელიწადზე მეტია, გერმანული კომპანია „ფოლკსვაგენი“ არ მალავს, რომ მისი მიზანი, 2018 წლისთვის, მსოფლიო ლიდერობის ხელში ჩაგდებაა. ამ მიზნის მისაღწევად, ვოლფსბურგში თავდაუზოგავად მუშაობენ და მათს დიდ ჯგუფში შემავალ კომპანიებსაც სრული დატვირთვით ამუშავებენ.

პარალელურად, იაპონურ გიგანტს კვალში უდგას ამერიკული „ჯენერალ მოტორსი“, რომელიც ათწლეულების განმავლობაში, თავად იყო ლიდერი, მაგრამ სამიოდ წლის წინ, მოწინავე პოზიცია „ტოიოტას“ ჩააბარა. გენერლებმა შარშან მათს ისტორიაში უმძიმესი კრიზისი (სახელმწიფოს დახმარებით) დაძლიეს და იაპონელ მეტოქეს ლამის შარშანვე გაასწრეს. შარშან ეს ვერ შეძლეს, მაგრამ ახლავე თითქმის გარანტირებულად შეიძლება იმის თქმა, რომ წელს „ტოიოტას“ აუცილებლად ჩამოიტოვებენ.

მიწისძვრამ და ცუნამიმ იაპონური ავტოინდუსტრია (ქვეყნის ეკონომიკის ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი დარგი) ძლიერ აზარალა - კატასტროფებიდან ერთი თვის განმავლობაში, გაყიდვების კლებამ 62 პროცენტი შეადგინა. იაპონურ ავტოკომპანიებს შორის კი ყველაზე მეტად, სწორედ „ტოიოტა“ დაზხარალდა. მართალია, მისმა იაპონურმა საწარმოებმა მუშაობა უკვე განაახლა, თუმცა სრული დატვირთვით ისინი მხოლოდ ნოემბერში ამოქმედდებიან.

ახლახანს „ტოიოტამ“ გამოაცხადა, რომ მისი იაპონური საწარმოები ნორმალურ რეჟიმში ივლისში ამუშავდებიან. შემდეგი ერთი თვის განმავლობაში, კომპანია თავის ამერიკულ საწარმოებსაც აამოქმედებს. მაგრამ სრულფასოვნად მუშაობას ისინი მხოლოდ ნოემბერში თუ შეძლებენ...

No comments:

Post a Comment