Tuesday, June 30, 2009

ყველაზე ძვირი ბოლიდი ფორმულა 1-ში

Formula 1

30 ივნისი

ფორმულა 1-ის მსოფლიო ჩემპიონატის ორივე ჩათვლის ლიდერი გუნდის, ინგლისური ”ბრაუნ GP-ს” ტესტ პილოტმა, ავსტრიელმა ალექს ვურცმა გერმანულ ჟურნალ ”აუტო მოტორ უნდ შპორტთან” საუბრისას, თავისი გუნდის წარმატებათა მიზეზებზე ისაუბრა და ხაზი გაუსვა იმ ფაქტს, რომ ჯერ კიდევ მაშინ, როდესაც გუნდს ”ჰონდა” ერქვა, უზარმაზარი სამუშაო შესრულდა ავტომობილის აეროდინამიკაზე.

ვურცის თქმით, ”ჰონდას” წინასასეზონო სამზადისი ყველაზე ინტენსიური და მრავალმხრივი იყო, რის გამოც, ახალი ჩემპიონატისთვის განკუთვნილი ბოლიდის მომზადება ”ბრაუნს” (უფრო სწორედ, ჰონდას) ყველა სხვა გუნდზე ძვირი დაუჯდა.

ვურცის ინფორმაციით, ახალი ავტომობილის შექმნის პროცესში ”ჰონდამ” მთლიანობაში ხუთი აეროდინამიკური მილი გამოიყენა.

სულ ბოლიდის (BGP001) სამი პროტოტიპი დამზადდა, რომლებიც განსხვავებული კონცეპციით დამუშავდა. აეროდინამიკურ მილებში ჩატარებული ტესტების შემდეგ, საჯინიბოს ტექნიკურმა ხელმძღვანელობამ ერთი, ყველაზე წარმატებული პროტოტიპი შეარჩია. განვითარების დანარჩენი ორი გზა მცდარად მიიჩნიეს და მათს განვითარებაზე მუშაობა ადრეულ სტადიაშივე შეაჩერეს. პარალელურად, გუნდმა მთელი თავისი საინჟინრო არსენალი დარჩენილი ერთის სრულყოფას მოახმარა.

”შარშან ”ჰონდა” ხუთ აეროდინამიკურ მილს იყენებდა. პირველ ეტაპზე, სამი განსხვავებული კონცეპცია მომზადდა, რომლებმაც ცალ-ცალკე გაიარეს ტესტები. გამოცდებმა აჩვენა, რომ სამიდან ორი გზა მცდარი იყო. ამიტომ მათს განვითარებაზე ადრევე ითქვა უარი, რის შემდეგაც, გუნდმა მთელი თავისი შესაძლებლობები დარჩენილი ერთის განვითარებას მოახმარა. განვლილ პროცესზე დაკვირვება მაფიქრებინებს, რომ BGP001 ჩემპიონატში მონაწილე მანქანებს შორის ყველაზე ძვირადღირებულია”, - ამბობს ვურცი, ვინც ერთხანს ”მაკლარენის” ტესტ პილოტად მუშაობდა, წელს კი თურქულ და ბრიტანულ ეტაპებს შორის, ლე მანის 24-საათიან რბოლაში იასპარეზა და სახელოვანი ასპარეზობა მეორედ მოიგო.

ავსტრიელი ავტომრბოლის ვარაუდით, ”ჰონდამ” ახალი ბოლიდის მომზადებას, დაახლოებით ნახევარი მილიარდი დოლარი მოახმარა. შემდეგ კი, ფინანსური კრიზისის მომიზეზებით, ჩემპიონატი მიატოვა. კარგა ხანს, მისი საქარხნო გუნდის ბედი გაურკვეველი იყო, ჩემპიონატის დაწყებამდე რამდენიმე კვირით ადრე კი, ის სიმბოლურ ფასად მისმავე შეფმა, როს ბრაუნმა შეიძინა და თავისი სახელიც დაარქვა.

სწორედ ”ჰონდას” მიერ წვრილმანებამდე დამუშავებული აეროდინამიკის დამსახურებაა ის, რომ განვლილი რვა ეტაპიდან ექვსი ”ბრაუნ GP-ს” ბრიტანელ პილოტ ჯენსონ ბატონის გამარჯვებით დასრულდა. თუმცა, აქ ისიც აუცილებლად უნდა ითქვას, რომ ბოლიდს სასწაულებრივად კარგად მოერგო ”მერსედეს-ბენცის” ძრავი და გადაცემათა კოლოფი, რომელიც გუნდმა ჩემპიონატის დაწყებამდე რამდენიმე კვირით ადრე მიიღო.

No comments:

Post a Comment