Monday, June 8, 2009

ბატონმა შდიდიდან მეექვსე მოიგო

Formula 1

7 ივნისი

”ბრაუნ GP-ს” ბრიტანელი პილოტის, ჯენსონ ბატონის გამარჯვებით დასრულდა ფორმულა ერთის წლევანდელი ჩემპიონატის მოროგო, მეშვიდე რბოლა, თურქეთის დიდი პრიზი, რომელსაც სტამბულის ”ისტანბულ პარკმა” უმასპინძლა.

ამგვარად, ჩემპიონატის პირველ შვიდ ეტაპზე ბატონმა მეექვსე გამარჯვება იზეიმა, რითაც შოტლანდიელი ჯიმ კლარკისა და გერმანელი მიხაელ შუმახერის რეკორდი გაიმეორა.

”ასე კარგად მანქანას ჯერ არ უმუშავია. სწრაფები ადრეც ვიყავით, მაგრამ ზოგჯერ ბალანსით ბოლომდე კმაყოფილები არ ვიყავი, რადგან ის ჩემს სტილს არ შეესაბამებოდა. მაგრამ დღს მანქანა მართლაც იდეალურად მუშაობდა. შესაძლოა, ასე იმის გამო იყო, რომ აქაური ტრასა სხვა ტრასებზე მეტად შეეფერება ჩვენს მანქანას. ძალიან მინდოდა, რომ კვარცხლბეკზე ჩემთან ერთად, ჩვენი გუნდის მექანიკოსები და ინჟინრებიც ყოფილიყვნენ, მათ ეს გამარჯვება არანაკლებ დაიმსახურეს”, - ნარბოლევს ჩატარებულ პრესკონფერენციაზე განაცხადა ბატონმა.

ბრიტანელი პილოტი დასძენს, რომ არც მაშინ უნერვიულია, როცა მას მთავარი მეტოქე, გერმანელი სებასტიან ფეტელი წამოეწია. ”მას მალე პიტ სტოპი უწევდა, რადგან გაცილებით ნაკლები საწვავი ესხა. მართალია, წრეზე რვა-ცხრა მეათედ წამს მიგებდა, მაგრამ ეს იმასაც ნიშნავდა, რომ პიტლაინზე შესვლა მალე უწევდა. ამ მომენტში, ჩემთვის მთავარი სტაბილურობის შენარჩუნება იყო, რადგან რომც დამწეოდა, გასწრება გაუჭირდებოდა. ზოგი მოსახვევის წინ სიჩქარეს ზედმეტადაც ვაგდებდი, რათა გამოსასვლელში უფრო ეფექტური აჩქარება მქონოდა. მთლიანობაში, საინტერესო რბოლა გამოვიდა. ისე კი, თუ ბაჰრეინსა და ბარსელონაში ”რედ ბული” სიჩქარით არ ჩამოგვრჩებოდა, აქ ჩვენ აშკარად უფრო სწრაფები ვიყავით”, - დასძენს ბატონი, ვინც რბოლაში სტარტი მეორე პოზიციიდან აიღო, თუმცა მას პირველსავე წრეზე, მისივე შეცდომის წყალობით გაასწრო და ამის შემდეგ, ლიდერობა მხოლოდ ორჯერ დათმო და ისიც მაშინ, როცა პიტ სტოპზე შედიოდა.

ბატონისგან განსხახებით, თურქეთში ხელი მოეცარა მის ბრაზილიელ თანაგუნდელ რუბენს ბარიკელოს, რომელსაც სტარტის აღება დააგვიანდა და პირველ მოსახვევშიათეულის მიღმა აღმოჩნდა. საბოლოოდ, რუბინიომ რბოლის დასრულება ვერ შეძლო, რადგან მის ბოლიდზე მწყობრიდან გადაცემათა კოლოფი გამოვიდა. ამ სეზონში ეს პირველი შემთხვევაა, როცა ”ბრაუნ GP-ს” მანქანამ ფინიშს ვერ უწია.

რაც შეეხება ფეტელს, მან ვერც მეორე პოზიცია შეინარჩუნა - სამ პიტსტოპიანი ტაქტიკის გამო, მას ავსტრალიელმა თანაგუნდელმა მარკ უებერ გადაასწრო, რომელმაც მას ფინიშთან წამზე ნაკლებით მიასწრო.

რბოლა კვლავ უქულოდ დაასრულეს მსოფლიოს მოქმედმა ჩემპიონმა, ბრიტანელმა ლუის ჰამილტონმა და ყოფილმა ჩემპიონმა, ფინელმა კიმი რაიკონენმა. ჰამილტონმა რბოლის ერთ პიტსტოპიანი ტაქტიკა აირჩია, მაგრამ ამან ვერ უშველა და საბოლოოდ, ის მე-13 ადგილს დასჯერდა. რაიკონენს კი ჩასათვლელი ქულის აღებამდე ერთი ადგილი დააკლდა.

თურქეთის დიდი პრიზი

ისტანბულ პარკი (სიგრძე 5338 მეტრი, წრეები 58, დისტანცია 309.396 კმ)

რბოლის შედეგები

პილოტი და გუნდი                                              დრო პიტი

1. ჯენსონ ბატონი (ბრაუნ-მერსდესი)               1:26:24.848     2

2. მარკ უებერი (რედ ბულ-რენო)                       +6.714             2

3. სებასტიან ფეტელი (რედ ბულ-რენო)          +7.461             3

4. იარნო ტრული (ტოიოტა)                                +27.843           2

5. ნიკო როსბერგი (უილიამს-ტოიოტა)             +31.539           2

6. ფელიპე მასა (ფერარი)                                      +39.996           2

7. რობერტ კუბიცა (BMW-ზაუბერი)                 +46.247           2

8. ტიმო გლოკი (ტოიოტა)                                    +46.959           2

9. კიმი რაიკონენი (ფერარი)                                +50.246           2

10. ფერნანდო ალონსო (რენო)                            +1:02.420        2

11. ნიკ ჰაიდფელდი (BMW-ზაუბერი)              +1:04.327        2

12. კაზუკი ნაკაძიმა (უილიამს-ტოიოტა)         +1:06.376        2

13. ლუის ჰამილტონი (მაკლარენ-მერსედესი)           +1:20.454        1

14. ჰეიკი კოვალაინენი (მაკლარენ--მერსედესი)        +1 წრე                        2

15. სებასტიან ბუემი (ტორო როსო-ფერარი)    +1 წრე                        2

16. ნელსინიუ პიკე (რენო)                                               +1 წრე                        2

17. ადრიან ზუტილი (ფორს ინდია-მერსედესი)       +1 წრე                        2

18. სებასტიან ბურდე (ტორო როსო-ფერარი)  +1 წრე                        1

უსერაფესი წრე: ჯენსონ ბატონი - 1.27:579  (მე-40 წრე, 219.422 კმ/სთ)

რბოლა ვერ დაასრულეს

პილოტი და გუნდი           წრე    

ჯანკარლო ფიზიკელა (ფორს ინდია-მრესედესი)      49 (გადაცემათა კოლოფი)

რუბენს ბარიკელო (ბრაუნ-მერსედესი)                                   05 (მუხრუჭები)

პირადი ჩათვლა 7 ეტაპის შემდეგ

1. ჯენსონ ბატონი (ბრაუნ-მერსდესი)   61

2. რუბენს ბარიკელო (ბრაუნ-მერსედესი)        35

3. სებასტიან ფეტელი (რედ ბულ-რენო)          29

4. მარკ უებერი (რედ ბულ-რენო)           27.5

5. იარნო ტრული (ტოიოტა)         19.5

6. ტიმო გლოკი (ტოიოტა) 13

7. ნიკო როსბერგი (უილიამს-ტოიოტა) 11.5

8. ფელიპე მასა (ფერარი)  11

9. ფერნანდო ალონსო (რენო)      11

10. კიმი რაიკონენი (ფერარი)      9

11. ლუის ჰამილტონი (მაკლარენ-მერსედესი)           9

12. ნიკ ჰაიდფელდი (BMW-ზაუბერი)  6

13. ჰეიკი კოვალაინენი (მაკლარენ-მერსედესი)         4

14. სებასტიან ბუემი (ტორო როსო-ფერარი)    3

15. რობერტ კუბიცა (BMW-ზაუბერი)   2

16. სებასტიან ბურდე (ტორო როსო-ფერარი)  2

კონსტრუქტორთა პირველობა

1. ბრაუნ GP-მერსედესი    96

2. რედ ბულ-რენო  56.5

3. ტოიოტა    32.5

4. ფერარი     20

5. მაკლარენ-მერსედესი   13

6. უილიამს-ტოიოტა         11.5

7. რენო          11

8. BMW ზაუბერი   8

9. ტორო როსო-ფერარი     5

No comments:

Post a Comment