Monday, January 25, 2010

”ფიატი” ”ალფას”, ”მაზერატის” და ”აბარტს” ერთ საბრენდო ჯგუფში გააერთიანებს

Fiat will merge Alfa, Maserati and Abarth into single brand group

25 იანვარი

”ფიატმა” ახალი საბრენდო სუბ ჯგუფი ჩამოაყალიბა, რომელშიც პრემიუმ და სპორტული ავტომობილების მწარმოებელი სამი კომპანია - ”ალფა რომეო”, ”მაზერატი” და ”აბარტი” გააერთიანა.

ჯგუფს ”მაზერატის” ახლანდელი მთავარი აღმასრულებელი ჰარალდ ვესტერი უხელმძღვანელებს, ვინც იმავდროულად, ”ფიატის” ჯგუფისა და ”ფიატის” საავტომობილო ჯგუფის მთავარი ტექნიკური მოხელის თანამდებობებზეც მუშაობს. ახალი დანიშვნის შემდეგაც, ის თავის ყველა პოსტს შეინარჩუნებს. ”ალფა რომეოს” ახლანდელი მთავარი აღმასრულებელი სერჯო კრავერო, ”ფიატის” ჯგუფის წარმოების დაგეგმარებისა და კონცეპციების განყოფილებას ჩაუდგება სათავეში.

”ფიატის” მთავარი აღმასრულებელი სერჯო მარკიონე ამბობს, რომ ამ სამი მარკის გაერთიანების შედეგად, ”ალფა რომეოს”, ”მაზერატისა” და ”აბარტის” წარმოების დონე კიდევ უფრო გაუმჯობესდება. მისი თქმით, ეს ლოგიკური ნაბიჯი იყო, რადგან სამივე მარკის პროგრამები სპორტული ავტომობილების წარმოებაზეა მომართული, მათი გაერთიანება კი ”სამივე მარკის პროდუქციის საერთო შტრიხებს გაუსვამს ხაზს და მათ სხვა ბრენდებისგან განსხვავებული სტრატეგიით აამოქმედებს”.

რესტრუქტურიზაცია განსაკუთრებით სასარგებლო ”ალფა რომეოსთვის” უნდა იყოს, რომელიც დღეისათვის მძიმე ფინანსურ მდგომარეობაშია. არსებული მონაცემებით, მილანური კომპანია, ბოლო ათწლეულის განმავლობაში, წლიურად, დაახლოებით 200-400 მილიონ ევროს ზარალობდა, რაც ”ფიატის” ჯგუფს მძიმე ტვირთად აწევს. სწორედ წამგებიანი ბიზნესია ის ძირითადი ფაქტორი, რომ ”ალფა რომეომ” მისთვის მეტად პერსპექტიულ, ამერიკულ ბაზარზე დაბრუნება რამდენჯერმე გადადო.

რაც შეეხება ვესტერს, ახალ ჯგუფის ხელმძღვანელის პოსტზე, მისი მთავარი დანიშნულება იქნება ”მაზერატისა” და ”ალფა რომეოს” საწარმოო პროგრამების უნიფიცირება და ორივე ბრენდის საერთო სტრატეგიული გეგმის შემუშავება. ტურინელთა მიზანი ისაა, რომ ორივე კომპანიის ავტომობილების წარმოებისას, მაქსიმალურად იქნას გამოყენებული ურთიერთშენაცვლებადი ნაწილები და აგრეგატები.

და მაინც, ვესტერის მთავარი მიზანი, ”ალფა რომეოს” მომავლის განსაზღვრაა. ამ მიმართულებით, ორი სავარაუდო სცენარი არსებობს:

პირველის მიხედვით, მას შემდეგ, რაც კომპანია ჟენევის საავტომობილო გამოფენაზე ჰეჩბეკ ”ჯულიეტას” წარადგენს და მოგვიანებით, მის გაყიდვებსაც დაიწყებს, ”ალფა რომეოს” დაფინანსება შეუწყდება. ეს კი იმას ნიშნავს, რომ მილანელები თავიანთ ფლაგმან ”ალფა 166-ს” აღარ შეცვლიან და ცოტა ხანში, მის წარმოებასაც შეწყვეტენ. ამგვარად, ბრენდის ორ მთავარ მოდელად ”ჯულიეტა” (რომელიც მოდელ 147-ს ცვლის) და ”მიტო” დარჩება. მილანელები ასევე 159-ის, კუპე ”ბრერას”, ”სპაიდერისა” და GT-ს წარმოებას გააგრძელებენ.

ამ სცენარის ბოლო, ”ალფა რომეოს” კარგს არაფერს უქადის და კომპანიას, რომელიც 1910 წელს დაარსდა და 1986 წელს ”ფიატის” ჯგუფში შევიდა, აღსასრულამდე მიაცილებს.

მეორე, უფრო პერსპექტიული სცენარით, ”ალფა რომეოს” D და E სეგმენტების მოდელებისთვის (შესაბამისად,159 და 166), ”ფიატი” ამერიკული ”კრაისლერის” შესაბამისი ავტომობილების პლატფორმებს გამოიყენებს. ამასთან, ამ ორივე ავტომობილს ამერიკული კომპანიის საწარმოები გამოუშვებენ.

ახალი ჯგუფის ხელმძღვანელობა ”ალფა რომეოს”, ”მაზერატის” და ”აბარტის” პერსპექტივებს შეისწავლის, რის შემდეგაც, ”ფიატი” ამ ჯგუფის სამოქმედო გეგმას, რომელიც 2010-2014წლებში იმოქმედებს, აპრილში გამოაქვეყნებს. სწორედ მაშინ გადაწყდება, თუ რა ბედი ელის ”ალფა რომეოს”.

ბოლო დეკადაში, ”ალფა რომეოს” გაყიდვები მნიშვნელოვნად შემცირდა, რაც მისი მოდელების გადაბერების შედეგია. პარალელურად, უსახსრობის და სხვა პრობლემათა გამო, ახალი მოდელების წარმოების დაწყებაც გვიანდება. თუმცა, შარშან მილანური კომპანიის გაყიდვები 8.1 პროცენტით, 110 545 ცალამდე გაიზარდა, რაც მეტწილად ბაზარზე ჰეჩბეკ ”მიტოს” გამოჩენის შედეგია. შედარებისთვის, 2000 წელს, ”ალფა რომეოს” გაყიდვების მოცულობამ 203 000 ავტომობილი შეადგინა.

ჰარალდ ვესტერი

..................................

ვესტერი 51 წლის გერმანელი ინჟინერია, რომელიც ”ფიატში” 2004 წელს, ავსტრიული კომპანია ”მაგნა შტეირიდან” გადავიდა. საავტომობილო ბიზნესში თავისი კარიერა მან 1991 წელს, ”ფოლკსვაგენში” დაიწყო, სადაც კონცეპტუალური მოდელების განყოფილების გენერალურ მენეჯერად დაინიშნა. მოგვიანებით, ის ”ფოლკსვაგენის” პრემიუმ ბრენდ ”აუდიში” გადაიყვანეს, სადაც მისი ხელმძღვანელობით, ალუმინისძარიანი მოდელი A2 შეიქმნა.

2000-2001 წლებში ვესტერმა ”ფიატის” ჯგუფში შემავალ ”ფერარიში” იმუშავა, სადაც პროდუქციის განვითარების დირექტორის თანამდებობა ეკავა. 2002 წელს კი ”მაგნა შტეირში” გადავიდა, რომელშიც საინჟინრო შტაბის პრეზიდენტისა და ტექნიკური მოხელის თანამდებობები შეითავსა.

2004 წელს მან ”ფიატში” გადაინაცვლა, სადაც ჯგუფის მთავარი ტექნიკური მოხელის პოსტი ჩააბარეს. 2008 წელს ის ”მაზერატის” მთავარი აღმასრულებელი გახდა, ხუთი თვის შემდეგ კი ამ თანამდებობას ”აბარტის” მთავარი აღმასრულებლობაც შეუთავსა.

No comments:

Post a Comment