Monday, September 20, 2010

”პეჟო” ჰეჩბეკ 206-ის ევროპაში წარმოებას 2013 წელს შეწყვეტს

Peugeot 206 European Production to End by 2013

20 სექტემბერი

მიუხედავად იმისა, რომ ფრანგული კომპანია ”პეჟო” მოდელ 207-ის წარმოებას 2006 წელს შეუდგა, კონვეიერიდან ჯერაც არ მოუხსნია მისი წინამორბედი 206, რომელიც ევროპულ ბაზარზე პირველად 1998 წელს გამოჩნდა და აქამდე კარგი გაყიდვებით გამოირჩევა. თანამედროვე ავტოინდუსტრიაში ავტომობილის ასეთი ხანდაზმულობა დიდი იშვიათობაა. ძნელია იმის გახსენება, თუ ბოლო ორ ათწლეულში, ბაზარზე უცვლელად 13 წელი რომელმა სხვა ავტომობილმა გაძლო.

უფრო მეტიც, სამი წლის შემდეგ, ევროპაში მისი წარმოება მხოლოდ იმ მარტივი მიზეზის გამო შეწყდება, რომ ის ვეღარ დააკმაყოფილებს ევროკავშირის რიგ კანონებს. ამასთან, ევროპაში კონვეიერიდან კი მოიხსნება, მაგრამ 206-ის სხვადასხვა მოდიფიკაციის წარმოება ჩინეთში, ირანსა და სამხრეთ ამერიკაში კვლავაც გაგრძელდება.

ჰეჩბეკ 206-ის წარმოება ”პეჟომ” 1998 წელს დაიწყო და მაშინვე ამ სუბკომპაქტურმა ავტომობილმა დიდი პოპულარობა მოიპოვა. ჯერ ერთი, ის ლეგენდარული 205-ის შთამომავალი იყო. მეორეც, მყიდველს საკმაოდ ხელმისაწვდომ ფასში მიეწოდებოდა. დებიუტისთანავე, 206 ფრანგული კომპანიის ბესტსელერი გახდა. ”ლომებმა” რვა წლის განმავლობაში, 5 მილიონზე მეტი 206 გაყიდეს. შემდეგ კი ბაზარზე მისი შემცვლელი 207 გამოჩნდა, თუმცა ”პეჟოს” ძველი მოდელის წარმოების გაგრძელებაზე ბევრი არც უფიქრია.

თავიდან 206 მხოლოდ ჰეჩბეკის ძარით იყიდებოდა. 2001 წელს კი პლატფორმაზე ორი სხვა ძარაც დადგეს. ბაზარზე ჯერ უნივერსალი 206 SW გამოჩნდა, შემდგ კი - კუპე-კაბრიოლეტი 206 CC. ამ უკანასკნელს მეტალის დასაკეცი სახურავი ჰქონდა, რამაც მისი პოპულარობა განაპირობა. გავიდა კიდვ ოტხი წელი და ”ლომებმა” ბაზარზე ოთხკარიანი სედანისძარიანი 206 გამოიტანეს. თუმცა, ისიც სათქმელია, რომ ეს უკანასკნელი მხოლოდ ზოგიერთი განვითარებადი ქვეყნის ბაზარზე (მათ შორის, საქართველოშიც) იყიდება.

No comments:

Post a Comment