Friday, October 15, 2010

რენო ტვიზი
ეს უფრო ორი სკუტერის ტანდემს ჰგავს, ვიდრე სრულფასოვან ავტომობილს, თუმცა უფრო მნიშვნელოვანი ისაა, რომ ”რენო” მას ელექტრომობილად გვთავაზობს, რომელსაც მხოლოდ ორი ადგილი აქვს. ეს პატარა ავტომობილი 20-ცხენისძალიანი ელექტროძრავითაა აღჭურვილი, რომელიც 57 ნიუტონმეტრსაც იძლევა. აკუმულატორების დასამუხტად 3.5 საათია საჭირო, ავტომობილის მაქსიმალური სიჩქარე კი მხოლოდ 75 კმ/სთ-ია.

რაც მთავარია, ფრანგულ კომპანიას ამ პატარა ელექტრომობილის სერიული წარმოება აქვს გადაწყვეტილი, რისთვისაც უკვე შერჩეულია ვალიადოლიდის (ესპანეთი) ქარხანა. წარმოება მერმისს, წლის ბოლოს დაიწყება, თუმცა ”რენომ” მასზე ინტერნეტით შეკვეთების მიღება უკვე დაიწყო. ფრანგული კომპანია აცხადებს, რომ ზოგიერთ ქვეყანაში, ”ტვიზის” ლიცენზიის გარეშე მართვაც შესაძლებელი იქნება. რადგან ასეთ ქვეყნებში, ამ ელექტრომობილის მაქსიმალურ სიჩქარეს 50 კმ/სთ-ით შეზღუდავენ, ეს სიჩქარე კი იქ ლიცენზიას არ საჭიროებს. ამგვარად, მისი მართვის საშუალება არასრულწლოვანებსაც შეეძლებათ.

რამდენადაც მანქანა ღიაა, ის ამ სახით უამინდობაში არ გამოდგება. თუმცა, ფრანგული კომპანიის ინჟინრებმა ესეც გაითვალისწინეს და სპეციალურ კომპაქტურ სათავსებში, კარის დამატებითი პანელებიც განათავსეს. ”ტვიზის” სავარძლების საინტერესო განლაგებაც აქვს. მასში მგზავრის სავარძელი მძღოლისას უკანაა მოთავსებული.

ამ პატარა ელექტრომობილის სიგრძე 2.320 მეტრია, რაც იმას ნიშნავს, რომ ის ”სმარტ ფორთუზე” მოკლეა (0. 375 მეტრით). მისი სიგანე 1.190 მეტრი, სიმაღლე კი 1.460 მეტრია. უკანა სავარძლის ქვეშ პატარა საბარგულია მოთავსებული, რომლის მოცულობაც 30 ლიტრია. ლითიუმ-იონური აკუმულატორების ბლოკთან ერთად, ”ტვიზი” სულ რაღაც 450 კილოგრამს იწონის.

დაბოლოს, პატარა კი არის, მაგრამ ”ტვიზი” უსაფრთხოების ბალიშით და ოთხწერტილოვანი ღვედებითაა აღჭურვილი. უკანა სავარძელს კი სამწერტილოვანი ღვედები აქვს. უსაფრთხოებასვე ემსახურება კარებების კონსტრუქციაც, რომელიც ელექტრომობილში მჯდომთ გვერდითა დარტყმისას დაიცავს. ორივე კარს კი ერთწერტილოვანი საყრდენი წინ აქვს განლაგებული და უკნიდან ზევით და წინ იღება.

No comments:

Post a Comment