„ჰიუნდაი ველოსტერი“ 208-ცხენისძალიანი ტურბო ძრავით
Hyundai Veloster Turbo to produce 208 horsepower
14 აპრილი


იმთავითვე გავრცელდა ინფორმაცია იმის შესახებ, რომ მალე კორეული კომპანია „ველოსტერს“ ამ ძრავის ტურბოკომპრესორიანი ვერსიითაც აღჭურვავდა. არ გასულა დიდი ხანი და ეს ინფორმაცია ოფიციალურად დადასტურდა - „ჰიუნდაი“ ნიუ იორკის ავტო შოუზე 1.6-ლიტრიანი T-GDI (ტურბოკომპრესორიანი) ძრავით აღჭურვილ „ველოსტერს“ გამოფენს.
რა ტქმა უნდა, ეს ძრავი ატმოსფერული ანალოგის ბაზაზეა შექმნილი, ოღონდ, ტურბოკომპრესორი აქვს დამატებული. ეს კი საკმარისი გამოდგა იმისათვის, რომ მისი სიმძლავრე 138-დან 208 ცხენის ძალამდე გაზრდილიყო. ძრავი მაქსიმალურ სიმძლავრეს მუხლა ლილვის 6 000 ბრ/წთ-ზე ავითარებს, მისი მაქსიმალური მაბრუნი მომენტი კი, ბრუნთა რიცხვის დიდ დიაპაზონში (1 600-5 000 ბრ/წთ) 264 ნიუტონმეტრს აღწევს.

ძრავის ამ მონაცემებით, „ველოსტერს“ დაახლოებით ისეთივე დინამიკური მახასიათებლები ექნება, როგორიც „ფოლკსვაგენ გოლფ GTI-ს“ აქვს. მართალია, „ველოსტერის“ მაბრუნი მომენტი 16 ნიუტონმეტრით ნაკლებია, მაგრამ სამაგიეროდ, ის 188 კილოგრამით ნაკლებსაც (1172 კილოგრამს) იწონის. ნიუ იორკის გამოფენამდე, „ჰიუნდაი“ ტურბოძრავიანი „ველოსტერის“ დინამიკურ მახასიათებლებს არ აქვეყნებს. სავარაუდოდ, 0-100 კმ/სთ-მდე ასაჩქარებლად, მას 7 წამი დასჭირდება.
ასეთი ძრავით აღჭურვილი „ველოსტერი“ ბაზარზე მერმისს გამოჩნდება. შემდეგ კი იგივე ძრავს, კორეული კომპანია უგზოობის „ჰიუნდაი ix30-ზე“ და ნათესავი „კია-ს“ „სიი’დ-ზე“ დააყენებს.
დაბოლოს, საქართველოში „ჰიუნდაის“ წარმომადგენელი, კომპანია „ჰიუნდაი ავტო ჯორჯია“ კუპე „ველოსტერის“ პირველ ეგზემპლარს სავარაუდოდ, ზაფხულში შემოიყვანს, მასზე შეკვეთების მიღებას კი მოგვიანებით შეუდგება.
No comments:
Post a Comment