Thursday, April 14, 2011

„ტოიოტას“ დანაკარგი 500 000 ავტომობილს მიაღწევს

Toyota may lose 500,000 units of output post-quake, analyst says

14 აპრილი

როგორც ჩანს, „ტოიოტა“ წელს მსოფლიოს უდიდესი ავტომწარმოებლის სტატუსს ისევ „ჯენერალ მოტორსს“ ჩააბარებს - მიწისძვრითა და ცუნამით გამწვეული ნგრევების გამო, მისი არაერთი ქარზანა გაჩერებულია, ან მინიმალური დატვირთვით მუშაობს. წარმოების ტემპის შენელება კი ელექტროენერგიის და მაკომპლექტებელი ნაწილების დეფიციტის შედეგია. ამის გამო, იაპონური კომპანია წელს დააახლოებით ნახევარი მილიონით ნაკლებ ავტომობილს გამოუშვებს.

ანალიტიკურ კომპანია „ედვანსდ რისერჩ ჯაპანის“ სპეციალისტი კოძი ენდო ამბობს, რომ გასულ საფინანსო წელს, რომელიც 31 მარტს დასრულდა, „ტოიოტას“ საოპერაციო მოგება 100 მილიარდი იენით (დაახლოებით 1.2 მილიარდი დოლარით) შემცირდა, წელს კი დანაკარგი ორჯერ მეტი იქნება. თუმცა, ეს არაა საბოლოო რიცხვები - წლევანდელი მონაცემები კიდევ უფრო გაუარესდება, თუ ავტოინდუსტრიაში დასაქმებული კომპანიები, სრული დატვირთვით ამუშავებას სასწრაფოდ ვერ შეძლებენ.

საკუთრივ „ტოიოტას“ განცხადებით, 14-დან 26 მარტის ჩათვლით, კომპანიამ 140 000 ავტომობილი ვერ გამოუშვა, რისი მიზეზიც, მანქანის ელექტრონიკის ნაწილების, საბურავების და პლასტიკური ნაწილების სიმცირე გახდა. უკვე აღდგენილია მუშაობა ორ ქარხანაში, რომლებიც სამ მოდელს უშვებენ. პრიორიტეტულად მიჩნეულია ჰიბრიდული ავტომობილების წარმოება. სხვათა შორის, 24 მარტამდე კომპანიის 18-ვე ქარხანა გაჩერებული იყო. შარშან ამ ქარხნებში „ტოიოტამ“ სულ 3.28 მილიონი ავტომობილი აწარმოა.

ენდოს თქმით, აპრილში წარმოების ამოქმედება პრაქტიკულად შეუძლებელი იქნება, მაისში კი ქარხნები მცირე დატვირთვით თუ შეძლებენ მუშაობას. ჰიბრიდების მწარმოებელი ქარხნების ამოქმედება კი მხოლოდ იმის წყალობით მოხერხდა, რომ მათი მაკომპლექტებლების მიმწოდებლებმა მუშაობა მცირე დატვირთვით განაახლეს.

11 მარტის მიწისძვრამ მსოფლიოს მესამე უდიდესი ეკონომიკა დიდი ხნით გააჩერა, რისი მტავარი მიზეზიც ელექტროსადგურების ავარიული გამორთვა გახდა. ამ სადგურების უმეტესობა ჯერაც გაჩერებულია, მათგან ერთ-ერთი უდიდესი - ფუკუსიმას ატომური სადგური კი აღარასდროს ამოქმედდება. იაპონური საავტომობილო კომპანიები ინტენსიურად განიხილავენ ელექტროენერგიის რიგ-რიგობით მოხმარების შესაძლებლობას. თუ შეთანხმება შედგა, ისინი მორიგეობით შეძლებენ თავიანთი ქარხნების ამუავებას, თუმცა ამით ბაზარზე ახალი ავტომობილების დეფიციტის მხოლოდ ნაწილობრივ აღმოფხვრა თუ მოხერხდება.

სხვათა შორის, შედარებით მოქნილად მოქმედებს (რენოსთან ალიანსის წყალობით) მეორე უდიდესი იაპონური საავტომობილო კომპანია „ნისანი“, რომელმაც მაკომპლექტებლების ზოგი იაპონელი მიმწოდებელი უცხოელებით ჩაანაცვლა. და ამის მიუხედავად, „ნისანი“ აცხადებს, რომ მიწისძვრის შემდეგ, აპრილამდე დაახლოებით 55 000 ავტომობილით ნაკლები გამოუშვა.

ცნობისათვის, „ნისანს“ ძრავების კომპონენტების ქარხანა აქვს ფუკუშიმას პრეფექტურაში (ქალაქი ივაკი), რომლის ამოქმედებაც, რა თქმა უნდა, ვერ ხერხდება. მაგრამ კომპანიამ ამ კომპონენტების ამერიკაში შეძენა მოახერხა და ძრავების გამოშვებაც განაახლა. მალე კი ივაკის ქარხნის ამოქმედებასაც აპირებს.

მიწისძვრამ „ჰონდაც“ აზარალა. იაპონური კომპანია იძულებული გახდა, მაკომპლექტებლების ნაკლებობის გამო, თავის ამერიკულ ქარხნებშიც კი შეემცირებინა წარმოება. მიწისძვრის გამო, „ჰონდას“ იაპონიაში სამი ამწყობი ქარხანა აქვს გაჩერებული, რის შედეგადაც, მიწისძვრიდან 3 აპრილამდწ დაახლოებით 46 000 ავტომობილით ნაკლები გამოუშვა.

No comments:

Post a Comment