Saturday, April 30, 2011

„ჰიუნდაის“ კვარტალური მოგება 46 პროცენტით გაიზარდა

Hyundai quarterly profit rises 46% on pricier models

30 აპრილი

ჩინეთში, ევროპასა და ამერიკაში გაყიდვების ზრდის კვალობაზე, „ჰიუნდაიმ“ პირველი კვარტლის მოგება გაზარდა. ყველაზე მეტად კი, მოგების ესოდენ სოლიდური ზრდა იმ ფაქტორმა განაპირობა, რომ კორეულ ბაზარზე, სულ უფრო მეტი ძვირი ავტომობილი იყიდება.

წლის პირველ კვარტალში, შემოსავალმა 1.88 ტრილიონ ვონს (1.75 მილიარდ დოლარს) მიაღწია. „ჰიუნდაის“ მიერ გამოქვეყნებულ განცხადებაში მითითებულია, რომ შარშანდელ პირველ კვარტალში, მოგება 1.28 ტრილიონი ვონი იყო. ამავე პერიოდში, გაყიდული ავტომობილების რაოდენობა 9 პროცენტით გაიზარდა, გაყიდვიდან მიღებულმა თანხამ კი 21 პროცენტით, 18.24 ტრილიონ ვონამდე მოიმატა.

საოპერაციო მოგებამ, რომელიც გაყიდვებიდან მიღებული თანხისგან საწარმოო, სამარკეტინგო და ადმინისტრაციული ხარჯების გამოკლებით მიიღება, 46 პროცენტით მოიმატა და 1.83 ტრილიონ ვონს მიაღწია. კორეული კომპანია ვარაუდობს, რომ იაპონური კომპანიების კრიზისის ფონზე, გაყიდვების ზრდა წელსაც გაიზრდება.

„ბაზარზე ახალი მოდელების გამოტანის და ხარისხის გაუმჯობესების წყალობით, „ჰიუნდაი გაყიდვებს მუდმივად ზრდის და მოსალოდნელია, რომ ეს ტრენდი კიდევ ორი-სამი წელი გაგრძელდება. და რა თქმა უნდა, ეს კომპანიის აქციების ღირებულებაზეც აისახება“, - ამბობს ანალიტიკურ კომპანია „KDB ასეტ მენეჯმენტის“ სპეციალისტი ლიმ ძეონ სეოკი.

იანვრიდან მარტის ჩათვლით, „ჰიუნდაიმ“ 921 ათასზე მეტი ავტომობილი გაჰყიდა, რაც წინა წლის ანალოგიური პერიოდის მაჩვენებელზე 9 პროცენტით მეტია. განსაკუთრებით მოიმატა (14 პროცენტით) იმ ავტომობილების გაყიდვებმა, რომლებიც კორეის ფარგლებს გარეთაა აწყობილი. ყველაზე მეტი პოპულარობით კი უახლესი „ელანტრა“ და ბიზნეს კლასის სედანი „სონატა“ სარგებლობს.

საინტერესოა, რომ პირველ კვარტალში, 5 პროცენტით გამყარდა კორეული ვალუტა ვონი, რაც ამ ქვეყნის კომპანიის შედეგებზე უარყოფითად უნდა ასახულიყო, თუმცა ასე არ მოხდა და ამის მიზეზი ისაა, რომ „ჰიუნდაის“ უცხოეტში ბევრი საწარმო აქვს. მათგან ყველაზე მეტად კი ამერიკული საწარმოა დატვირთული, რომელიც „ტოიოტას“ პრობლემების ფონზე, სრული დატვირთვით მუშაობს. ეს კი იმ დროს ხდება, როცა აპრილში „ტოიოტამ“ იაპონიაში დაგეგმიულძე 300 000 ავტომობილით ნაკლები, იაპონიის გარეთ კი 100 000 ავტომობილით ნაკლები გამოუშვა.

No comments:

Post a Comment