Thursday, May 26, 2011

SIM-LEI - ერთი დამუხტვით 320 კილომეტრი

SIM-LEI EV, 200 Miles on a Single Charge by 2013

25 მაისი

ელექტრომობილების მწარმოებლებისთვის ერთ-ერთი მთავარი პრობლემა დღეს სვლის სიშორეა. ანუ, შედარებით მცირე სიშორე. ეს ის ფაქტორია, რომელიც ელექტრომობილების პოპულარიზაციას ხელს უშლის. რა თქმა უნდა, დიდი მნიშვნელობა ენიჭება აკუმულატორების სრულად დამუხტვის დროის შემცირებას და თვითონ აკუმულატორების ფასს. თუმცა მთავარი ხელის შემშლელი მაინც სვლის შედარებით მცირე სიშორეა.

ეჭვი არავის ეპარება იმაში, რომ ბაზარზე ელექტრომობილების დამკვიდრების პარალელურად, აკუმულატორების და მათთან ერთად, ავტომობილბის საექსპლუატაციო მახასიათებლები თანდათან გაუმჯობესდება. ეს კი ასეთი ავტომობილების მასობრივად წარმოების კვალობაზე მოხდება.

მანამ კი, სანამ ავტოინდუსტრიის ელექტრიფიკაცია შეუქცევად ხასიათს მიიღებს, პატარა, ბევრისთვის უცნობი კომპანიები აქტიურობენ, რომლებიც დიდ მწარმოებლებს პრობლემის მოგვარების სხვადასხვა გზებს სთავაზობენ. ერთ-ერთი კომპანიაა „სიმ-დრაივ“, რომელმაც საინტერესო კონცეპტუალური ელექტრომობილი შექმნა, სახელად SIM-LEI.

ეს, საკმაოდ უცნაური გარეგნობის მქონე ავტომობილი, საგზაო გამოცდებს მარტიდან გადის და საკმაოდ კარგი მონაცემებიც გამოავლინა. რაც მთავარია, ერთი სრული დამუხტვით, 321 კილომეტრის გავლა შეძლო. ეს კი ის მაჩვენებელია, რომელიც ბევრ ავტომოყვარულს, ელექტრომობილის (თუნდაც ძვირის) შეძენის სურვილს აღუძრავს.

ამ შესაშურ მაჩვენებელს ავტომობილმა „ტოშიბას“ წარმოების ლითიუმ-იონური აკუმულატორების წყალობით მიაღწია. ეს ზუსტად ისეთი აკუმულატორებია, რომლებსაც „ნისანი“ თავის სერიულ ელექტრომობილ „ლიფში“ იყენებს და რომელთა ტევადობაც 24.5 კილოვატსაათია. მაგრამ საინტერესოა ისიც, რომ SIM-LEI ყოველი კილომეტრის გავლისას, მხოლოდ 77 ვატსაათ ენერგიას მოიხმარს, როცა „ნისან ლიფის“ ენერგიის ხარჯი 173 ვატსაათია. ამას კი „სიმ-დრაივმა“ იმის ხარჯზე მიაღწია, რომ მანქანა ფოლადის მონოკოკურ მზის სისტემაზე ააგო და ასე წონის შემცირება შეძლო. თანაც, ისეთ საბურავებზე დააყენა, რომლებიც შემცირებული წინააღმდეგობით გამოირჩევა.

SIM-LEI ოთხადგილიანი ჰეჩბეკია და ბაზარზე ის 2013 წელს უნდა გამოჩნდეს. სწორედ ეს ფაქტია მისთვის არასახარბიელო, რადგან ორი წელიწადი ის დროა, რომლის განმავლობაშიც, ყოვლისშემძლე დიდი კომპანიები აუცილებლად შექმნიან უკეთესი მახასიათებლების ელექტრომობილებს და მაშინ, უცნობი კომპანიის ნაწარმით ვინღა დაინტერესდება...

No comments:

Post a Comment