ჰიბრიდულ ”რეინჯ როვერ LRX-ს” მწვანე შუქი აუნთეს
27 ივნისი
იმის მიუხედავად, რომ ”იაგუარ/ლენდ როვერის” წამგებიანი ბიზნესის გამო, მისი მფლობელი ინდური კომპანია ”ტატაც” ზარალშია, მაინც გადაწყდა, რომ ”რეინჯ როვერ LRX-ს” ბაზაზე, ჰიბრიდული ვერსიის წარმოება დაიწყოს. ასეთი გადაწყვეტილების ერთ-ერთი მიზეზი ის ფაქტორი გახდა, რომ ბრიტანეთის მთავრობა მზადაა, ”ლენდ როვერს” 27 მილიონი გირვანქა სტერლინგი (დაახლოებით 44 მილიონი დოლარი) გამოუყოს იმ შემთხვევაში, თუ ეს კომპანია სრულიად ახალი მოდელის წარმოებას აითვისებს. ასეთი კი LRX და მისი ჰიბრიდული ვერსიაა, რომელსაც უკვე წელიწადზე მეტია, ”ლენდ როვერი” ყველა დიდ ავტოგამოფენაზე დაატარებს.
LRX-ის ჰიბრიდული აგრეგატი ბენზინის და ელექტრული ძრავის კომბინაციაა. მას როგორც ცალკე ელექტროძრავით, ასევე ცალკე შიდაწვის ძრავით და ერთდროულად ორივე აგრეგატით გადაადგილება შეუძლია. ჰიბრიდული აგრეგატის გარდა, LRX ასევე სტოპ/სტარტ და მუხრუჭების რეგენერაციის სისტემებით აღიჭურვება. ამ ორ სისტემას, მომავალში ”ლენდ როვერის” უკლებლივ ყველა მოდელი მიიღებს.
ჰიბრიდული LRX-ის პროექტი 400 მილიონ გირვანქა სტერლინგადაა (650 მილიონ დოლარად) შეფასებული და კონვეიერამდე მის მიყვანას დაახლოებით ორი წელი დასჭირდება. მართალია, ეს ახალი ავტომობილი ”ლენდ როვერის” გამაში ყველაზე მცირეგაბარიტიანი იქნება, მაგრამ ინგლისური კომპანია ახლავე აცხადებს, რომ მას მხოლოდ ”რეინჯ როვერის” მარკით გამოუშვებს.
კონცეპტუალური LRX პირველად დეტროიტის შარშანდელ ავტო შოუზე გამოჩნდა და მაშინ ის 2.0-ლიტრიანი დიზელისა და ელექტრომოტორის ჰიბრიდული დანადგარით იყო აღჭურვილი. მაშინ გამოცხადდა, რომ ბიოსაწვავის გამოყენების შემთხვევაში, ეს ავტომობილი 100 კილომეტრზე 4.7 ლიტრ საწვავს მოიხმარს, ყოველი კილომეტრის გავლისას კი ატმოსფეროში მხოლოდ 120 გრამ CO2-ს გამოჰყოფს.
უკვე გადაწყვეტილია, რომ LRX-ის ჩვეულებრივი და ჰიბრიდული ვერსიები ”ლენდ როვერის” ჰეილვუდის ქარხანაში დამზადდება. ამჯამად ამ ქარხანაში დაახლოებით 2 000 ადამიანია დასაქმებული, რომლებიც ”ლენდ როვერ LR2-ს” (იგივე ფრილენდერ 2-ს) და ”იაგუარ X-ტაიპს” აწარმოებენ.
No comments:
Post a Comment