Saturday, June 27, 2009

”მერსედეს-ბენცი” ახალ ML-კლასს ამზადებს

27 ივნისი


ათ წელზე ოდნავ მეტია, რაც ”მერსედეს-ბენცი” უგზოობის მოდელ ML-კლასს აწარმოებს და ამ პერიოდში, მისი ორი თაობის გამოშვება მოასწრო. დღეს კი უკვე მესამე თაობის ML-ს ამზადებს, რომლის დებიუტიც 2011 წელსაა მოსალოდნელი.

გერმანულ გამოცემა ”აუტო მოტორ უნდ შპორტის” ინფორმაციით, ახალ ML-კლასს ბევრი საერთო ექნება უგზოობის G-კლასთან და უნივერსალ R-კლასთან. განსაკუთრებით ეს აგრეგატებს ეხება, რომლებიც ამ სამ ავტომობილს ფაქტობრივად საზიარო ექნებათ. ამის მთავარი მიზეზი კი ერთია - ახალი ავტომობილის შემუშავებისა და წარმოებისას, მაქსიმალურად მეტი თანხის დაზოგვა, რაც კომპანიას ხურდად, აღნიშნული ავტომობილების გაზრდილი კონკურენტუნარიანობის სახით დაუბრუნდება.

გერმანული ჟურნალის ფოტორეპორტიორებმა მესამე თაობის კამუფლირებული ML-ის ტესტების დროს გადაღება (ფოროებზე) შეძლეს. როგორც ფოტოებზე ჩანს, ახალი ავტომობილი წინაზე პატარა იქნება, თუმცა ბორბლებს შორის ბაზა ალბათ უცვლელი დარჩება.

ამ ეტაპზე, ინტერნეტით ვრცელდება ინფორმაცია იმის შესახებ, რომ მეორე თაობის ML-ის ბაზაზე მისი ჰიბრიდული ვერსია მუშავდება. ლაპარაკია დიზელ-ელექტრულ სისტემაზე. უკვე პრაქტიკულად მზადაა ბენზინ-ელექტრული ჰიბრიდი, რომლის პირველი პროტოტიპი ”სამქიმიანებმა” 2007 წელს, ML450-ის სახით წარმოადგინეს. სხვათა შორის, ეს ავტომობილი ბაზარზე წელსვე უნდა გამოჩნდეს.

შტუტგარტში ასევე არ გამორიცხავენ ML-ის პლაგ-ინ ვერსიის წარმოებას. ასეთი ავტომობილის ჰიბრიდულ სისტემაში 80-ცხენისძალიანი ელექტროძრავი 3.5-ლიტრიან წყვილტურბოიან V6-ს შეუწყვილდება. ”აუტო მოტორ უნდ შპორტისვე” ინფორმაციით, ასეთ ML-ს, მარტო ელექტროძრავით 30 კილომეტრის გავლის უნარი ექნება, რაც მის ეკონომიურობასა და ეკოლოგიურობას გააუმჯობესებს. იგივე აგრეგატებს, ადრე თუ გვიან, ”მერსედეს-ბენცი” G და R-კლასზეც გამოიყენებს.

ევროპული ბაზრისთვის განკუთვნილი მესამე თაობის ML-ის საბაზო ვერსია 2.2-ლიტრიანი ოთხცილინდრიანი დიზელით აღიჭურვება, რომლის სიმძლავრე 204 ცხენის ძალაა. აგრეგატების გამაში ასევე შევა V6 დიზელი 225 ცხენის ძალით და ბენზინის 333-ცხენისძალიანი V6. ტოპ ვერსიას კი შტუტგარტული კომპანიის დივიზიონი AMG დაამზადებს, რომლის მიერ მომზადებული V8-ს (ლიტრაჟი ჯერ უცნობია) სიმძლავრეც, საწვავის უშუალოდ წვის კამერაში შეფრქვევის სისტემისა და წყვილი ტურბოკომპრესორის მეშვეობით, 570 ცხენის ძალას მიაღწევს.

თავად ახალი ML-ი კი, რომელიც ამ ეტაპზე, შიდასაქარხნო ინდექს W166-ად მოიხსენიება, 2011 წლის ”ჯიპ გრანდ ჩეროკის” პლატფორმაზე აიგება, რომელიც ასევე შემუშავების სტადიაშია. აქ იმის შეხსენებაც ღირს, რომ ჯერ კიდევ ორი წლის წინ, ”დაიმლერი” და ”კრაისლერი” ტრანსატლანტიკურ ალიანს ”დაიმლერკრაისლერში” შედიოდნენ და ავტომობილებს ერთსადაიმავე პლატფორმაზე აგებდნენ. ახალი ML-ის და ”გრანდ ჩეროკის” კონსტრუირება კი სწორედ მათი ერთად ყოფნისას დაიწყო.

No comments:

Post a Comment