ჰამილტონი სენას ბოლიდზე ვერ დაჯდება
Formula 1
5 ივლისი
გუდვუდში მიმდინარე სიჩქარის ფესტივალზე, მსოფლიოს მოქმედი ჩემპიონი, ბრიტანელი ლუის ჰამილტონი, ფორმულა 1-ის ისტორიაში ყველაზე დომინანტი ბოლიდით, ”მაკლარენ MP4/4-ით” უნდა გამოსულიყო, მაგრამ ამის საშუალება არ მიეცა, რადგან ავტომობილს გადაცემათა კოლოფი მაშინ დაუზიანდა, როდესაც მის საჭეს ლეგენდარული ბრაზილიელის, აირტონ სენას დისშვილი ბრუნო სენა უჯდა (სურათზე).
საჩვენებელი გამოსვლის დროს, ავტომობილზე მოულოდნელად ვიბრაცია წარმოიქმნა. ბოქსში შესვლის შემდეგ, მექანიკოსებმა დაადგინეს, რომ ვიბრაციის მიზეზი გადაცემათა კოლოფში წარმოქმნილი გაუმართაიობა იყო, უფრო საგულდაგულო შემოწმების შემდეგ კი გაირკვა, რომ კოლოფს რემონტი სჭირდება. რამდენადაც აგრეგატი უნიკალურია და მას ”მაკლარენი” დიდი ხანია, აღარ აწარმოებს, რემონტს დიდი დრო დასჭირდება. ამდენად, ჰამილტონს გუდვუდში ამ ბოლიდით განავარდების საშუალება წელს აღარ მიეცემა.
”ძალიან გაწბილებული ვარ. გუდვუდის ფესტივალს მოუთმენლად ველოდი, ”მაკლარენის” პერსონალი კი მანქანას დიდი მონდომებით ამზადებდა. MP4/4 ლეგენდარული მანქანაა, რომლითაც აირტონ სენამ პირველი ტიტული მოიპოვა. ამიტომ, ძალიან მინდოდა ფესტივალზე მისი გატარება. ბრუნომ სამი წრე გაიარა, მეოთხეზე კი კოლოფი დაზიანდა. რას იზამ, ხდება ხოლმე. დღეს მე შარშანდელი ”მაკლარენ MP4-23-ით” ტრასაზე ორჯერ გამოვალ, შემდეგ კი ”მერსედეს-ბენც SLR მაკლარენზე” გადავჯდები. ისე კი, კარგია თუნდაც ის, რომ მაყურებელმა MP4/4-ის ხილვა შაბათს მაინც შეძლო”, - განაცხადა გულდაწყვეტილმა ჰამილტონმა.
ცნობისათვის, ”მაკლარენ MP4/4” სახელოვანი სამხრეთაფრიკელი ინჟინრის, გორდონ მარის და მისი ამერიკელი კოლეგის, სტივ ნიკოლზის მიერაა დაპროექტებული. მარიმ ამ მანქანის პროექტირებისას, მის მიერვე 1986 წელს შექმნილი ”ბრებჰემ BT55-ზე” (ყველაზე დაბალი ბოლიდი ფ1-ის ისტორიაში) გამოყენებული ინჟინრული გადაწყვეტები გამოიყენა. ამათგან ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი ის იყო, რომ პილოტი მონოკოკში პრაქტიკულად იწვა, რისი წყალობითაც, დაბლა იწევდა ავტომობილის სიმძიმის ცენტრი და შესაძლებელი ხდებოდა მისი პროფილის განივკვეთის ფართობის შემცირება, რაც დიდ სიჩქარეებზე შემხვედრი ჰაერის წინააღმდეგობას ამცირებდა.
1988 წლის სეზონში, აირტონ სენამ და ფრანგმა ალენ პროსტმა, ”მაკლარენ MP4/4-ით” 16-დან 15 ეტაპი მოიგეს და 15 პოულ პოზიცია დაიკავეს. საბოლოოდ, პროსტმა 105 ქულა დააგროვა, სენამ - 94, მაგრამ იმის გამო, რომ იმ დროს, საბოლოო ჩათვლაში მხოლოდ 11 საუკეთესო შედეგი შედიოდა, სენას 90 ”ჯანმრთელი” ქულა დაუგროვდა, პროსტს კი - 87 და ჩემპიონიც ბრაზილიელი გახდა.
No comments:
Post a Comment