Thursday, January 14, 2010

”აუდის e-ტრონი” - მეორე თაობის მსოფლიო დებიუტი

Audi e-tron, Second Generation World Debut

დეტროიტის ავტო შოუ

14 იანვარი


რამდენიმე თვის წინ, ფრანკფურტის საავტომობილო გამოფენაზე, გერმანულმა კომპანია ”აუდიმ” თავისი პირველი ელექტრონული კონცეპტუალური მოდელი e-ტრონი გაგვაცნო. დღეს კი, დეტროიტის ავტო შოუზე, ინგოლშტადტელთა სტენდის ცენტრალური ადგილი ამავე კონცეპციის მიხედვით შექმნილ მეორე, ოღონდ უფრო კომპაქტურ მოდელს უკავია.

”აუდი e-ტრონ დეტროიტ შოუ ქარი” კომპაქტური ელექტრომობილია და ის პირველი e-ტრონის მომცრო ვერსიაა. ოღონდ, მისგან განსხვავებით, მხოლოდ ორი ელექტროძრავი აქვს, რომლებიც თავიანთ მაბრუნი მომენტით მხოლოდ უკანა წამყვან ბორბლებს ამარაგებენ. ავტომობილი ”გოლფის” კლასის ზომისაა და პირველ e-ტრონზე გაცილებით მსუბუქია.

ელექტროძრავების ჯამური სიმძლავრე 201 ცხენის ძალას შეადგენს და ისინი არანორმალურად დიდ, 2 650 ნიუტონმეტრ მაბრუნ მომენტს გამოიმუშავებენ. ალბათ გახსოვთ, რაც პირველი e-ტრონის მონაცემებში ეწერა - ამ ავტომობილის ოთხი ელექტროძრავი 4 500 ნიუტონმეტრ მომენტს იძლევა. ფრანკფურტში ბევრმა ეს ბეჭვდით შეცდომად აღიქვა, ”აუდის” წარმომადგენლებს კი არაფერი დაუზუსტებიათ - მათ ეს საჭიროდ არ ჩათვალეს. ბევრმა ევროპულმა საავტომობილო გამოცემამ აღნიშნული ფაქტი საავტომობილო სამყაროს წლის ყველაზე გამორჩეულ ტყუილადაც ჩათვალა. და აი, დეტროიტში ინგოლშტადტელებმა საავტომობილო მედიას და ინჟინერთა კასტას ახალი თავსატეხი გაუჩინეს...

ფაქტი კი ისაა, რომ დეტროიტული e-ტრონი, რომლის წონაც 1 350 კილოგრამია (ფრანკფურტული, რომელიც აუდი R8-ს ბაზაზეა შექმნილი, 1 600 კილოგრამს იწონის), ადგილიდან 100 კმ/სთ სიჩქარეს 5.9 წამში ავითარებს, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი 200 კმ/სთ-ითაა შეზღუდული. შეზღუდვის მიზეზი კი ისაა, რომ უფრო მაღალ სიჩქარეზე, ელექტროძრავების მიერ მოხმარებული ენერგია უკონტროლოდ იზრდება.

ავტომობილში ენერგიის დასაგროვებლად ლითიუმ-იონური აკუმულატორების ბლოკია გამოყენებული, რომელიც 399 კილოგრამს იწონის. ბლოკი e-ტრონის ცენტრალურ ნაწილშია განლაგებული, რაც წონის ოპტიმალურ განაწილებას (40:60-ზე, სადაც 60 პროცენტი უკანა ხიდზე მოდის) უზრუნველყოფს. აკუმულატორებში დაგროვილი ენერგია საკმარისია იმისათვის, რომ ავტომობილის სვლის სიშორე 250 კილომეტრი იყოს. აკუმულატორების სრულად დასამუხტად 11 საათია საჭირო, დამუხტვის ინტენსიური პროცესის შემთხვევაში (400 ვოლტი, 32 ამპერი), ეს დრო ორ საათამდე მცირდება.

ცნობილია, რომ ”აუდი” ფრანკფურტში ნაჩვენებ e-ტრონს მცირე სერიით, 2012 წელს დაამზადებს. ჯერჯერობით უცნობია, რა ბედი ელის დეტროიტულ კომპაქტურ e-ტრონს. შეიძლება ვივარაუდოთ, რომ მისი ელექტრონული ვერსიაც მცირე სერიით დამზადდება. უფრო ადრე კი, ბაზარზე ალბათ მისი შიდაწვისძრავიანი ვერსია გამოჩნდება, რომელიც პირველი სერიის ”ბეემვეს” კონკურენტად შეიძლება მოვიაზროთ.

კიდევ ერთი ფაქტია საყურადღებო. როგორც ჩანს, კონცეპცია e-ტრონით ”აუდი” თავის ახალ კორპორატიულ სტილსაც გვიჩვენებს, რომელშიც ინგოლშტადტელები თავიანთ ავტომობილებს მალე შემოგვთავაზებენ...

No comments:

Post a Comment