Sunday, March 21, 2010

”მაკლარენმა” ”მერსედესისგან” თავისივე აქციები გამოისყიდა

McLaren buys back Mercedes stake

21 მარტი

”მაკლარენმა” ”მერსედესისგან” თავისივე აქციების დიდი ნაწილი გამოისყიდა, რომლებიც გერმანული კომპანიის ხელში იყო. დღემდე, ”სამქიმიანებს” ინგლისური გუნდის აქციების 40 პროცენტი ეკუთვნოდათ, მაგრამ მათი ნაწილის გაყიდვა მას შემდეგ გადაწყდა, რაც მათ შარშანდელი ჩემპიონატის ტრიუმფატორი ”ბრაუნი” გამოისყიდეს.

რა თქმა უნდა, ამ გამოსყიდვამ წარმოშვა კითხვა, ხომ არ აპირებს ”მერსედესი” ”მაკლარენთან” პარტნიორული ურთიერთობის დასრულებას, რომელიც უკვე რამდენიმე წელია, გრძელდება. ამაზე შტუტგარტელების პასუხი უარყოფითია. თუმცა, კონტრაქტი, რომელიც 2011 წლის სეზონის ბოლოს ამოიწურება, გარკვეულწილად შეიცვლება. შესაძლოა, ეს ცვლილება იმაში აისახოს, რომ ამიერიდან, ”მაკლარენს” თავისი ფ1-ის გუნდისთვის, ”მერსედესის” ძრავების შესყიდვა დასჭირდეს.

”მაკლარენის” გუნდის შეფი მარტინ უიტმარში აცხადებს, რომ ”მერსედეს ბენცის” ხელში, მისი გუნდის აქციების 11 პროცენტი რჩება. მაგრამ ეს იმას ნიშნავს, რომ გერმანული კომპანია ინგლისური გუნდის უმსხვილესი აქციონერი აღარ იქნება.

ამჟამად, ”მაკლარენის” გუნდის აქციების 15-15 პროცენტი კომპანიის შეფ რონ დენისს და მის არაბ პარტნიორ მანსურ ოიეხს ეკუთვნით. 30 პროცენტი ბაჰრეინულ კომპანია ”მუმთალაქათის” ხელშია.

”მაკლარენის” ახალი ფაბრიკის გახსნის ცერემონიაზე, რომლის პარალელურადაც, კომპანიამ საზოგადოებას ასევე თავისი სუპერ ავტომობილი MP4-12C წარუდგინა, უიტმარშმა განაცხადა, რომ ამიერიდან, ”მაკლარენს” ყველა იმ ბიზნესში ვიხილავთ, სადაც ”ფერარი” ფიგურურებს. კონკურენცია სარბოლო ტრასებზე, ფ1-ის მიღმაც გაგრძელდება და პირველ რიგში, ეს GT (გრან ტურიზმო - დიდი ტურიზმი) კლასის რბოლებში მოხდება.

უიტმარშმა ”ფერარის” შეფ ლუკა დი მონტეძემოლოს ასე მიმართა: ”ამიერიდან, ჩვენ იმ რბოლებში ვიქნებით, სადაც თქვენც ხართ. სად აპირებთ გამოსვლას? რატომ არ უნდა გავაკეთოთ ჩვენ ეს ერთად?”

ეს მრავლისმთქმელი მიმართვაა, საიდანაც ერთი დასკვნის გაკეთება შეიძლება: თუ ”მაკლარენი” ”ფერარისთან” სრულფასოვან კონკურენციას აპირებს, ეს შეიძლება იმას ნიშნავდეს, რომ ფორმულა 1-ში საკუთარი კონსტრუქციის ძრავით უნდა იასპარეზოს. ”მერსედესთან” პარტნიორული ურთიერთობის თანდათან შეზღუდვა კი შესაძლოა იმის ნიშანი იყოს, რომ მალე ინგლისური გუნდი თავისი ბოლიდებისთვის თავად შექმნის ძრავებს.

ამ მხრივ მას გამოცდილება უკვე აქვს - MP4-12C-ის ძრავი სწორედ ”მაკლარენის” ინჟინრების ნახელავია...

No comments:

Post a Comment