Sunday, September 5, 2010

”ნორსტერ 600R” - კვადროციკლი სპორტქარის თვისებებით

Norster 600R, the Heavy Quadricycle Small Sports Car

5 სექტემბერი

იყო დრო, როცა პატარა და ხელმისწვდომი ინგლისური სპორტული ავტომობილი, სახელად ”ოსტინ-ჰილი სპრაიტი” ბევრ ძვირადღირებულ კუპეს დინამიკური მახასიათებლების მხრივ, ტოლს არაფერში უდებდა. ამ მანქანას დახვეწილი გარეგნობა არ გამოარჩევდა, თუმცა გზებზე ყურადღებას მაინც იქცევდა. და, რა თქმა უნდა, ფანებიც ბლომად ჰყავდა.
მაგრამ გავიდა ათწლეულები და თავგამოდებული კოლექციონერების გარდა, ეს ავტომობილი არავის გახსენებია. თუმცა, ამ ნაკლის გამოსწორებას ფინური კომპანია ”ნორსტერი” ცდილობს, რომლის ინჟინრებმაც კვადროციკლის ტიპის შასიზე, რომელსაც ძრავი ბაზაში აქვს განლაგებული, ნამდვილი სპორტული კუპე შექმნეს, სახელად ”ნორსტერ 600R”. თუნდაც, ჯუჯა ზომებით, მაგრამ ეს არის სპორტული ავტომობილი, რომელსაც მძღოლისთვის დიდი სიამოვნების მინიჭება შეუძლია.
”ნორსტერ 600R” ფინეთში შეიმუშავეს, მაგრამ მას ჩინეთში უშვებენ. ეს კი იმისათვის კეთდება, რომ ”ოსტინ-ჰილის” ტრადიცია გაგრძელდეს და ორადგილიანი ავტომობილი ხელმისაწვდომი იყოს. დაკიდევ, ამ ავტყომობილის მართვა მძღოლის სტანდარტული ლიცენზიითაც შესაძლებელია.
ევროკავშირის ფარგლებში, ”ნორსტერ 600R” დარეგისტრირებულია, როგორც კვადროციკლი, თუმცა მისი მართვა ზუსტად ისევე ხდება, როგორც ჩვეულებრივი ავტომობილისა - საჭის რგოლით. ავტომობილის მზიდი ტანი ფოლადის მილებისგან შეკრულ ჩაჩოს წარმოადგენს, რომელზეც შუშის ბოჭკოს კომპოზიტისგან დამზადებული ძარაა დამაგრებული. კარებები ”ლამბორგინის” სტილში, ქვევიდან ზევით და უკნიდან წინ იხსნება.

ინტერნეტ გამოცემა ”ავტობლოგის” ინფორმაციით, ”ნორსტერ 600R” ჩინურ კომპანია ”ჩერის” მოდელ ”აცტეკოს” 580-კუბურსანტიმეტრიანი ძრავითაა აღჭურვილი, რომელიც ძრავის მუხლა ლილვის 5 500 ბრ/წთ-ზე მაქსიმუმ 34 ცხენის ძალას იძლევა. ძრავს ორი ცილინდრი და ამდენივე გამანაწილებელი ლილვი აქვს, მის ყოველ ცილინდრს კი ოთხი სარქველი ემსახურება. ძრავთან 5-საფეხურიანი გადაცემათა კოლოფია შეწყვილებული. მათი წყალობით, ”ნორსტერ 600R” გამონაბოლქვზე ევრო-4 ნორმას აკმაყოფილებს.

”ნორსტერ 600R” სულ რაღაც 520 კილოგრამს იწონის, სუსტი ძრავი კი საკმარისია იმისათვის, რომ მაქსიმალური სიჩქარე 90 კმ/სთ იყოს. მეტს ეს ძრავი ვერ ერევა. სამაგიეროდ, 100 კილომეტრის გასავლელად ის მხოლოდ 5 ლიტრ ბენზინს მოიხმარს.

No comments:

Post a Comment