Friday, October 1, 2010

”ლოტუსის” პარიზული ექსპანსია

Lotus in Paris Auto Show

1 ოქტომბერი

ეკოლოგიური ”სიტი ქარ”

პარიზის საავტომილო შოუზე ყველაზე მრავალრიცხოვანი დებიუტანტებით პატარა ინგლისური კომპანია ”ლოტუსი” გამოირჩევა, რომელმაც სპეციალისტების და შოუს დამთვალიერებლის წინაშე, ერთბაშად ხუთი ისეთი მოდელი წარადგინა, რომლებიც მალე მის სამოდელო გამას შეავსებენ. გარდა ამისა, ”ლოტუსის” სტენდზე ასევე შესაძლებელია კონცეპტუალური საქალაქო ავტომობილის (მას სახელიც შესაბამისი აქვს - ლოტუს სიტი ქარ) ხილვა.

მართალია, სპორტული ხუთეული განსაკუთრებულ ყურადღებას იქცევს, მაგრამ ”ლოტუსის” ექსპოზიციის განხილვა მაინც პატარა საქალაქო ავტომობილის კონცეპციით დავიწყოთ.

ამ ავტომობილს სამი კარი და ოთხი სავარძელი აქვს. ის, როგორც საქალაქო ავტომობილს შეეფერება, მომცრო გაბარიტებით გამოირჩევა, თუმცა შედარებით დიდი კვალიც აქვს. ”ლოტუსისგან” გასაკვირი არ უნდა იყოს, რომ ქალაქის ავტომობილსაც სპორტული შესახედაობა აქვს. სპორტულობის ეფექტს კი განსაკუთრებით დაბალი კლირენსი და დაქანებული საქარე მინა აძლიერებს.

რაც მთავარია, ავტომობილს მბიძგველ ძალას, ”ლოტუსის” ინჟინრების მიერ შემუშავებული ჰიბრიდული სისტემა ანიჭებს. ამ სისტემაში შედის სამცილინდრიანი 1.2-ლიტრიანი შიდაწვის ძრავი 47 ცხენის ძალით და მუდმივ დენზე მომუშავე ელექტროძრავი, რომელიც 54 კილოვატ სიმძლავრეს იძლევა. ელექტროძრავს ენერგიით აკუმულატორების ბლოკი კვებავს, რომლის ტევადობაც 14.8 კილოვატია საათში. შიდაწვის ძრავი ბენზინზე მუშაობს, თუმცა მის საწვავად ასევე ეთანოლის გამოყენებაც შეიძლება.

ჰიბრიდულ სისტემაში ძირითადი ელექტროძრავია, რომელიც ბორბლებთან ერთსაფეხურიანი ტრანსმისიითაა დაკავშირებული. შიდაწვის აგრეგატი კი დამხმარე მოვალეობას ასრულებს - მასთან დაკავშირებულ გენერატორს ელექტროენერგიის გამომუშავებაში ეხმარება, რისი წყალობითაც, ავტომობილის სვლის სიშორე მნიშვნელოვნად იზრდება. კერძოდ, თუ აკუმულატორებში დაგროვილი ენერგია მხოლოდ 60 კილომეტრის გასავლელადაა საკმარისი, შიდაწვის ძრავისა და მასთან ერთად, გენერატორის ჩართვის შემდეგ, ”სიტი ქარის” სვლის სიშორე 500 კილომეტრამდე იზრდება.

ავტომობილი, რომელიც 1400 კილოგრამს იწონის, ადგილიდან 100 კმ/სთ-მდე აჩქარებას 9 წამს ანდომებს, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი 170 კმ/სთ-ია. როცა მანქანა მხოლოდ აკუმულატორების ხარჯზე დადის, მას ნულოვანი გამონაბოლქვი აქვს. როცა საქმეში შიდაწვის ძრავი ერთვება, ყოველი კილომეტრის გავლისას, ატმოსფეროში მხოლოდ 60 გრამი ნახშირორჟანგი გამოიყოფა.

No comments:

Post a Comment