”ბეემვეს” 1-ლი სერიის M კუპე პრემიერის წინ
BMW 1 Series M Coupe Official Details
15 დეკემბერი
ტრადიციისამებრ, ”ბეემვე” თავისი ყველა მოდელის ტემპერამენტიან ვერსიას ამზადებს, რომელსაც ინდექსად M ეწერება. ამ ინდქსის მატარებელი ავტომობილები დიდი პოპულარობით სარგებლობს, რამაც ბავარიელებს სპეციალური სატუნინგო შტოს - M-ის ჩამოყალიბებისკენ უბიძგა. და, როგორც კი ბაზარზე მათი ახალი ავტომობილი გამოვა, M-ის სპეციალისტები მაშინვე შეუდგებიან ხოლმე მის სრულყოფას. ასე მოხდა 1-ლი სერიის კუპეს შემთხვევაშიც. მის M ვერსიის გამოჩენას ავტოსამყარო მოუთმენლად ელოდა და ეს მოლოდინი ახლახანს დასრულდა.ოღონდ, სანამ მათი ახალი შედევრის შესახებ მოვყვებით, მის სახელზე უნდა შევჩერდეთ. ტრადიციისამებრ, მოდერნიზებულ ავტომობილს სახელად M1 ერგებოდა, მაგრამ ეს სახელი ”დაკავებულია” - ის იმ სარბოლ მონსტრს ერქვა, რომელიც ბავარიელებმა 1978 წელს დაამზადეს და სამი წელი უშვებდნენ. ბუნებრივია, კომპანიის ხელმძღვანელობამ, იმ შუაძრავიანი სუპერავტომობილის სახელის სხვა ავტომობილისთვის დარქმევა არ ისურვა.
გამოსავალი მარტივად მოიძებნა - 1-ლი სერიის M კუპე. ამ სახელით შეინიღბა ავტომობილი, რომელიც კუპე ”ბეემვე 135i-ს” ბაზაზე დამზადდა. გაზრდილი ბამპერების ხარჯზე, ავტომობილი სიგრძეში 20 მილიმეტრით (4380 მილიმეტრამდე) გაიზარდა. სიგანში კი 55 მილიმეტრი (1803 მმ-მდე) მოემატა. გაიზარდა ბორბლების კვალიც. წინ 70 მილიმეტრით (1541 მმ-მდე), უკან კი - 46 მილიმეტრით (1543 მმ-მდე).
ყურადღებას იქცევს ავტომობილის გარეგნობაში შეტანილი ერთი ცვლილება -
რაც შეეხება ძრავს, ავტომობილი აღჭურვილია 3.0-ლიტრიანი 6-ცილინდრიანი (რიგში განლაგებული ცილინდრებით) ძრავით, რომელიც წყვილი ტურბოდამჭირხნის მეშვეობით, 340 ცხენის ძალას (5 900 ბრ/წთ-ზე) და 450 ნიუტონმეტრს (1 500-4 500 ბრ/წთ-ზე) ავითარებს. ამ აგრეგატით, 1 495-კილოგრამიანი ავტომობილი ადგილიდან 100 კმ/სთ სიჩქარის აკრეფას 4.9 წამში ასწრებს, 200 კმ/სთ-მდე კი 17.3 წამი სჭირდება.
სხვათა შორის, ძრავის ანალოგიური მონაცემები აქვს ”აუდის” უახლეს RS3-ს, რომელიც 1-ლი სერიის M კუპეზე მძიმე კია (1 585 კგ), მაგრამ ადგილიდან ასს უფრო სწრაფად - 4.6 წამში კრეფს. როგორც ჩანს, ”ოთხი რგოლის” უპირატესობას 7-საფეხურიანი რობოტიზებული კოლოფი S ტრონიკი განაპირობებს, რომელიც გადაცემის საფეხურების უსწრაფეს ცვლას უზრუნველყოფს. ბავარიულ M-ის ძრავის მაბრუნი მომენტის გადამუშავება 6-საფეხურიან მექანიკას ევალება. ”აუდის” ავტომობილი კი სრულამძრავიანი ტრანსმისიითაცაა აღჭურვილი.
სამაგიეროდ, 1-ლი სერიის M კუპემ თავი გერმანულ ავტოდრომ ნურბურგრინგზე შესანიშნავი შედეგით გამოიჩინა - ტრასის ჩრდილოური დიდი მარყუჟი 8 წუთსა და 12 წამში გაიარა.
No comments:
Post a Comment