Wednesday, December 15, 2010

”ბეემვეს” 1-ლი სერიის M კუპე პრემიერის წინ

BMW 1 Series M Coupe Official Details

15 დეკემბერი

ტრადიციისამებრ, ”ბეემვე” თავისი ყველა მოდელის ტემპერამენტიან ვერსიას ამზადებს, რომელსაც ინდექსად M ეწერება. ამ ინდქსის მატარებელი ავტომობილები დიდი პოპულარობით სარგებლობს, რამაც ბავარიელებს სპეციალური სატუნინგო შტოს - M-ის ჩამოყალიბებისკენ უბიძგა. და, როგორც კი ბაზარზე მათი ახალი ავტომობილი გამოვა, M-ის სპეციალისტები მაშინვე შეუდგებიან ხოლმე მის სრულყოფას. ასე მოხდა 1-ლი სერიის კუპეს შემთხვევაშიც. მის M ვერსიის გამოჩენას ავტოსამყარო მოუთმენლად ელოდა და ეს მოლოდინი ახლახანს დასრულდა.
ოღონდ, სანამ მათი ახალი შედევრის შესახებ მოვყვებით, მის სახელზე უნდა შევჩერდეთ. ტრადიციისამებრ, მოდერნიზებულ ავტომობილს სახელად M1 ერგებოდა, მაგრამ ეს სახელი ”დაკავებულია” - ის იმ სარბოლ მონსტრს ერქვა, რომელიც ბავარიელებმა 1978 წელს დაამზადეს და სამი წელი უშვებდნენ. ბუნებრივია, კომპანიის ხელმძღვანელობამ, იმ შუაძრავიანი სუპერავტომობილის სახელის სხვა ავტომობილისთვის დარქმევა არ ისურვა.

გამოსავალი მარტივად მოიძებნა - 1-ლი სერიის M კუპე. ამ სახელით შეინიღბა ავტომობილი, რომელიც კუპე ”ბეემვე 135i-ს” ბაზაზე დამზადდა. გაზრდილი ბამპერების ხარჯზე, ავტომობილი სიგრძეში 20 მილიმეტრით (4380 მილიმეტრამდე) გაიზარდა. სიგანში კი 55 მილიმეტრი (1803 მმ-მდე) მოემატა. გაიზარდა ბორბლების კვალიც. წინ 70 მილიმეტრით (1541 მმ-მდე), უკან კი - 46 მილიმეტრით (1543 მმ-მდე).

ყურადღებას იქცევს ავტომობილის გარეგნობაში შეტანილი ერთი ცვლილება -

წინა ბამპერის კიდეებში, ბორბლების წინ, მას ვერტიკალური ლაყუჩები აქვს. ბავარიული კომპანიის სპეციალისტები განმარტავენ, რომ ამ ლაყუჩების მიერ შეგროვილი ჰაერი, ბორბლების წინ ერთგვარ საჰაერო ფარდას წარმოქმნის, რაც ბორბლების თაღების არეში ჰაერის ტურბულენტური არეალის წარმოქმნას უშლის ხელს.

რაც შეეხება ძრავს, ავტომობილი აღჭურვილია 3.0-ლიტრიანი 6-ცილინდრიანი (რიგში განლაგებული ცილინდრებით) ძრავით, რომელიც წყვილი ტურბოდამჭირხნის მეშვეობით, 340 ცხენის ძალას (5 900 ბრ/წთ-ზე) და 450 ნიუტონმეტრს (1 500-4 500 ბრ/წთ-ზე) ავითარებს. ამ აგრეგატით, 1 495-კილოგრამიანი ავტომობილი ადგილიდან 100 კმ/სთ სიჩქარის აკრეფას 4.9 წამში ასწრებს, 200 კმ/სთ-მდე კი 17.3 წამი სჭირდება.

სხვათა შორის, ძრავის ანალოგიური მონაცემები აქვს ”აუდის” უახლეს RS3-ს, რომელიც 1-ლი სერიის M კუპეზე მძიმე კია (1 585 კგ), მაგრამ ადგილიდან ასს უფრო სწრაფად - 4.6 წამში კრეფს. როგორც ჩანს, ”ოთხი რგოლის” უპირატესობას 7-საფეხურიანი რობოტიზებული კოლოფი S ტრონიკი განაპირობებს, რომელიც გადაცემის საფეხურების უსწრაფეს ცვლას უზრუნველყოფს. ბავარიულ M-ის ძრავის მაბრუნი მომენტის გადამუშავება 6-საფეხურიან მექანიკას ევალება. ”აუდის” ავტომობილი კი სრულამძრავიანი ტრანსმისიითაცაა აღჭურვილი.

სამაგიეროდ, 1-ლი სერიის M კუპემ თავი გერმანულ ავტოდრომ ნურბურგრინგზე შესანიშნავი შედეგით გამოიჩინა - ტრასის ჩრდილოური დიდი მარყუჟი 8 წუთსა და 12 წამში გაიარა.

1-ლი სერიის M კუპეს მსოფლიო პრემიერა დეტროიტის საავტომობილო შოუზე, იანვარში გაიმართება, თუმცა პირველი მყიდველი სასურველ ავტოს მხოლოდ მაისში მიიღებს. გერმანიაში ამ ავტომობილის სასტარტო ფასი 50 500 ევრო იქნება, 500 ევროთი მეტი, ვიდრე ”აუდი RS3” ღირს.

No comments:

Post a Comment