Friday, February 18, 2011

„ფორდმა“ კიოლნში ელექტრული ფურგონის ტესტირება დაიწყო

First Ford Transit Connect Electric charged for German field test

18 თებერვალი

საავტომობილო ბაზრის ელექტრომობილების სეგმენტში „ფორდმაც“ შეაბიჯა - ამერიკულმა კომპანიამ და გერმანიის ქალაქ კიოლნში მოქმედმა პროექტმა „E-მობილმა“, გერმანიის ჩრდილოეთ რაინ-ვესტფალიის მიწის ეკონომიკის სამინისტროს მხარდაჭერით, ელექტრომობილების ტესტირება დაიწყეს.

ამერიკულმა კომპანიამ ამ ტესტირებისთვის თავისი პირველი სერიული ელექტრომობილი - „ტრანზიტ კონექტ ელექტრიკი“ მოამზადა. სულ ტესტირების პროცესს ათი ასეთი ავტომობილი გაივლის. სხვათა შორის, კიოლნშივე უკვე რამდენიმე თვეა, ტესტირებას ათი ცალი საშუალო ზომის არასერიული კომერციული ელექტრული ფურგონი „ტრანზიტ BEV“ (BEV - ბატერი ელექტრიკ ვიიქლ, ანუ აკუმულატორიანი ელექტრული მანქანა) გადის.

პროექტში, „ფორდის“ გარდა, კიოლნის ხელისუფლება, ენერგომიმწოდებელი კომპანია „რაინენერჯი“ და დუისბურგ-ესენის უნივერსიტეტი მონაწილეობენ. პროექტის მიზანია, შეისწავლოს ქალაქის პირობებში ელექტრული ფურგონის ყოველდღიური ექსპლუატაციის თავისებურებანი.

ელექტრული „ფორდ ტრანზიტ კონექტი“ ჩვეულებრივი შიდაწვისძრავიანი ფურგონისთვის დამახასიათებელი დინამიკით, ტევადობით და ექსპლუატაციის სიმარტივით გამოირჩევა, რის გამოვ, ის შესანიშნავი არჩევანია, როდესაც საქმე ქალაქში მცირე ტვირთების გადაზიდვებს ეხება. ლითიუმ-იონური ელემენტევის ბლოკი ავტომობილის ძირზეა მოთავსებული, რისი წყალობითაც, მისი საბარგულის მოცულობა არ შემცირებულა.

ავტომობილი გერმანულ კომპანია „სიმენსის“ წარმოების ელექტროძრავითაა აღჭურვილი, რომელიც 78 ცხენის ძალას და 235 ნიუტონმეტრს იძლევა. მასთან ამერიკულ კომპანია „ბორგ უორნერის“ წარმოების ერთსაფეხურიანი ტრანსმისიაა დაკავშირბული, რომლის ერთადერთი საფეხურის გადაცემის რიცხციც 8.5:1-ზეა. აკუმულატოების ბლოკის ენერგოტევადობა 28 კილოვატსაათია. სეგმენტი, სადაც ელემენტების ბლოკია გამაგრებული, ავტომობილის ძარის სტრუქტურის სიხისტის გაზრდასაც უზრუნველყოფს. სამაგიეროდ, აკუმულატორების წონა დაახლოებით 453 კილოგრამია და ავტომობილის ტვირთამწეობაც ამდენივეთია შემცირებული.

240-ვოლტიანი შტეპსელიდან დამუხტვისას, „ფორდ ტრანზიტ კონექტის“ აკუმულატორები (რომლებსაც თხევადი გაგრილების სისტემა ემსახურება) სრულად 8 საათში ივსება, 120-ვოლტიანი შტეპსელის გამოყენების შემთხვევაში კი, დამუხტვის დრო 27 საათამდე იზრდება. სრულად შევსებული აკუმულატორებით, ელექტული სატვირთოს სვლის სიშორე 130 კილომეტრს აღწევს.

ტესტირების პროცესში, ელექტრულ ფურგონებს „რაინენერჯის“ მიერ მოწყობილი დასამუხტი სადგურები მოემსახურება. სხვათა შორის, ტესტირების დროს, ასეთი სადგურების ეფექტურობაც შემოწმდება. მთავარი კი ისაა, თუ რამდენად გამძლეა ელექტრომობილის ელექტრული სისტემები და დამუხტვა-განმუხტვის რამდენ ციკლს უძლებს აკუმულატორების ბლოკი.

No comments:

Post a Comment