Thursday, March 17, 2011

ჟენევა 2011

„პორშე პანამერა S ჰიბრიდი“

Porsche Panamera S Hybrid

17 მარტი

„პორშემ“ ჟენევის საავტომობილო გამოფენა თავისი ახალი ავტომობილის - ჰიბრიდული „პანამერას“ (პანამერა S ჰიბრიდის) პრემიერისთვის გამოიყენა. მწარმოებლის განცხადებით, 380-ცხენისძალიანი გრანტურიზმო, „პორშეს“ ისტორიაში ყველაზე ეკონომიური ავტომობილია.
თავად განსაჯეთ, კომბინირებული რეჟიმით მოძრაობისას, 100 კილომეტრის გასავლელად, მას 6.8 ლიტრი საწვავი ჰყოფნის, ყოველი კილომეტრის გავლისას კი, ატმოსფეროს მხოლოდ 159 გრამი ნახშირორჟანგით აბინძურებს. ოღონდ, ეს მხოლოდ იმ შემთხვევაშია შესაძლებელი, როდესაც ავტომობილი „მიშლენის“ წარმოების ყველა სეზონის საბურავებზე დგას, რომლებიც რხევებზე შემცირებული წინააღმდეგობით გამოირჩევა.
რაც შეეხება „პანამერა S ჰიბრიდის“ აღჭურვილობას, მის კაპოტქვეშ მოთავსებულია „აუდისგან“ მიღებული 3.0-ლიტრიანი დამჭირხნიანი V6, რომელიც 333 ცხენის ძალას გამოიმუშავებს. ჰიბრიდულ სისტემაში ასევე გაერთიანებულია მომცრო ელექტროძრავი, რომლის მაქსიმალური სიმძლავრეც 47 ცხენის ძალაა. ამ ორი აგრეგატის ჯამური სიმძლავრე 380 ცხენის ძალაა.
ორივე ძრავს ავტომობილის ერთად და ცალ-ცალკე ტარება შეუძლია. ელექტროძრავი ასევე მუშაობს როგორც გენერატორი და სტარტერი. ამგვარად, საჭირო აღარაა ამ ორი აგრეგატის ცალკე დაყენება, რითაც ავტომობილის წონა მცირდება. ორივე ძრავი ერთმანეთთანაა შეწყვილებული და ისინი 8-საფეხურიან ტრანსმისიასთანაა (ტიპტრონიკ) დაკავშირებული, რომელიც მათ მიერ გამომუავებულ მაბრუნ მომენტს უკანა წამყვან ბორბლებს აწვდის.

„პორშეს“ განცხადებით, ჰიბრიდული „პანამერა“ ადგილიდან 100 კმ/სთ სიჩქარეს 6.0 წამში აღწევს, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი 270 კმ/სთ-ია. მხოლოდ ელექტროძრავის მეშვეობით გადაადგილებისას, ავტომობილის სვლის სიშორე მხოლოდ 2 კილომეტრია და ამ დროს, მისი სიჩქარე მხოლოდ 85 კმ/სთ-ია. ელექტროძრავი ენერგიას ნიკელ მეტალ ჰიდრიდული აკუმულატორისგან ღებულობს, რომელიც თავის მხრივ, დამუხრუჭებისას და ინერციით მოძრაობისას, ძრავ/გენერატორისგან იმუხტება.

„პორშე“ ჰიბრიდული „პანამერას“ გაყიდვას ივნისში დაიწყებს. გერმანიაში ამ ავტომობილის საბაზო ღირებულება 106 185 ევრო იქნება.

No comments:

Post a Comment