Tuesday, June 9, 2009

ჯოჯოხეთურად სწრაფი BT-2

9 ივნისი

სუპერავტომობილ ”პორშე GT2-ს” მართვას ხშირად სიკვდილთან ცეკვასაც ადრიან ხოლმე. ავტომობილი ”პორშე 911 ტურბოს” ბაზაზეა შექმნილი, მას ძრავი აქვს გაძლიერებული, მაბრუნი მომენტი კი მხოლოდ უკანა წამყვან ბორბლებს მიეწოდება, ეაც მის მართვას ართულებს. მოკლედ, თუ მარჯვენა ფეხით სატერფულს გაუფრთხილებლად დააწვებით, ავტომობილთან ერთად თავბრუდამხვევი პირუეტები გარანტირებული გაქვთ.

მაგრამ სატიუნინგო ატელიე 9ff-ს სპეციალისტებისთვის საკმარისი ესეც არ აღმოჩნდა. და მათაც თავიანთ მდიდარ ფანტაზიას მოუხმეს - სიკვდილთან მოცეკვავე, ჯოჯოხეთურად სწრაფ მანქანად აქციეს.

დავიწყოთ იმით, რომ ”სტანდარტული” GT2-ის ძრავი მაქსიმუმ 530 ცხენის ძალას ავითარებს და მისი მეშვეობით, ავტომობილი, რომელიც სხვადასხვა სარბოლ სერიებში ინტენსიურად გამოიყენება, ადგილიდან 100 კმ/სთ სიჩქარეს 3.7 წამში კრეფს, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი 320 კმ/სთ-ს აღწევს. რა თქმა უნდა, ამ მონაცემებით, ის ”ფერარის” და ”ლამბორგინის” სუოერებს ვერ შეედრება. ჰოდა, ამ ნაკლის გამოსასწორებლად, 9ff-ს სპეციალისტები გაისარჯნენ.

მათ შეიმუშავეს პროგრამა BT-2, რომელიც GT2-ის ტიუნინგს ითვალისწინებს. ავტომობილს შეეცვალა გამოსაბოლქვი სისტემა, ძრავის პოგრამული უზრუნველყოფა და აეროდინამიკური პაკეტი. რაც მთავარია, გაძლიერდა ავტომობილის ძრავი.

ტიუნინგის შემდეგ, ძრავის მაქსიმალური სიმძლავრე 350 ცხენის ძალით, 850 ცხენის ძალამდე, მაბრუნი მომენტი კი 920 ნიუტონმეტრამდე გაიზარდა. ეს კი საკმარისია იმისათვის, რომ BT-2 ადგილიდან 100 კმ/სთ-მდე 3 წამში აჩქარდეს. GT2-ის მაქსიმალური სიჩქარის ასაკრეფად მას 19 წამი ჰყოფნის, საკუთარი მაქსიმალური სიჩქარე კი 384 კმ/სთ-ს აღწევს.

რა თქმა უნდა, ეს ”ბუგატი ვეირონის” სარეკორდო 407 კმ/სთ-ზე ნაკლებია, მაგრამ ლე მანის სერიის რბოლებში მოასპარეზე GT2-ს ფორას მაინც მისცემს. უფრო მეტიც, კომპანია ახალ პაკეტს ამუშავებს, რომლის წყალობითაც ავტომობილის მაქსიმალური სიჩქარე 400 კმ/სთ-ზე მეტი გახდება...

No comments:

Post a Comment